Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2795
Hei,

Har tilgang til en relativt stor tomt som jeg i fremtiden vil bruke til utleieboliger. Problemet er bare at alle som selger hus primært selger eneboliger, noen med UTLEIEMULIGHETER - jeg vil jo gjerne ha hus/leilighetsbygg kun beregnet for utleie.

Det jeg ser for meg er ett hus med to leiligheter oppe m/ veranda samt 4 hybler nede - men finner selvfølgelig ingen entreprenører som selger slike hus.

Må jeg gå via arkitekt å designe mitt eget, eller finnes det noen som selger slike "næringsbygg"?

polaroid
Kommer litt an på hva du spesifikt ønsker deg men flexbo feks selger flermannsboliger. De har også en arkitekt med på laget som kan gjøære endringer og tilbasninger på ferdighusene deres.

Om du er gira på å sjekke ut markedet er "flermannsbolig" det du ser etter som google-søkeord, finnes et par forskjellige leverandører.
IT-Konsulent
En mulighet du har, er å finne en bolig som har som standard flere bad i hver etasje, og evt. gjøre om endringer på det. F.eks at du får bygd huset og må ha opp diverse selv, som maling av vegger, gulv og annet.

Evt. en arkitekt som tegner. Er ganske mye som må klaffe for å få 4 hybler i en kjeller, alle oppholdsrom må ha vinduer osv.

Det er fult mulig, har selv sett på muligheten i hus, med 2 hybler under. Vi fikk god hjelp av mesterhus og boligpartner tror jeg.

Fikk cirka pris og annet fra lokal firma som mesterhus og boligpartner hadde avtale med på 2 forskjellige muligheter vi nesten gikk for.