Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2689
Noen som har vært borti å få deler av straffen som fotlenke hjemme? Samboer søkte fotlenke i forkant av soning og fikk avslag fordi han er dømt for vold og alvorlige trusler. Det ble sendt med vedlegg både fra oss begge og barnevern om fotlenke var til barnas beste. Da barna ikke har kontakt med sine biologiske far og har kun meg og min samboer som familie.

Han har startet soningen og både fengsel og friomsorgen ser veldig positivt på å få delgjennomføring av straff som fotlenke, da barna taklet d veldig dårlig at stefar måtte inn. Men det ingen kan svare meg på, er hvor lang behandlingstiden er på en slik søknad?
Veldig skjeldent at folk får sone voldsdommer med fotlenke. Jeg har sett folk få den siste uka på fotlenke, ikke noe mer. Behandlingstiden er nødvendigvis ikke så lang, men kan nok fort ta opp til en måned.
Jeg har en kamerat som fikk sone hele sin voldsdom med lenke. Han var dømt for vold 2 ganger før det også. Han hadde heller ikke noe spesiell grunn til og få det. Så vil tro at i deres tilfelle burde dere har stor sjangs. Det beste er vell og ta kontakt med krim omsorgen og forklare situasjonen. Di pleier som regel og være ganske greie folk. Har han foresten jobb for det er viktig