Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1829
Dette problemet har plutselig oppstått, jeg sitter å spiller bf4 når skjermen plutselig blir grå (se bildet nederst)

når dette skjer Funker ingenting, Mus forsvinner og alt ctrl del fungerer ikke.
Må bare skru av pc'n og restarte.

Kan ha sitte på facebook hele dagen uten at dette skjer...men hvis jeg prøver å spille bf4, CS go eller andre spill så fryser pc'n etterhvert (tid kan variere 10-30 min ca)

http://i57.tinypic.com/2vxoffo.jpg

Her er hardware specs hvis det skulle være av interesse:
OS: Windows 7 home premium
Prosessor: AMD Phenom X4 965 quad core 3,4Ghz
Skjermkort: AMD Radeon 7870 2GB
Ram: 8GB
Learning by doing
Undef's Avatar
det er ikke noen ting som kan ha sluttet å fungere da? skjermkort, RAM, CPU, HDD/SSD osv.
Høres ut som overoppheting av enten skjermkort eller cpu, mest trolig skjermkort.
Ta en titt, blås rent kjøleribber og sjekk at de er montert ordentlig.
Opplevde akkurat det samme for noen måneder siden. Løste seg ved re-install av Windows. Klarte ikke finne noe annen løsning!
Takk for svarene! Lånte et skjermkort av kompisen min og bytta det og nå har jeg spilt CS GO i godt over 2 timer uten noen grå skjerm...
Antar at det var skjermkortet mitt som har blitt sykt

R.I.P Radeon 7870
Har du fortsatt garanti på skjermkortet?
Hvis ikke kan steking av gpuen være en løsning! Og ja, det funker! Bare vær nøye med å fjerne alle klistremerker, TIM osv.
Men sjekk først at vifta fungerer og at kjøleribbene er åpne.