Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  205 21202
Du vet at bygårder etc. er andre sine hus?

Eller det teller kanskje ikke?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Kaptein Snus
slashdot, jeg har aldri kommet over malere/graffere som graffer på folk sitt hus. Det der er en dødfødt argument
Vis hele sitatet...
Så T-banevogner er ikkje andre sine? Greit nok, ikkje huset til folk. Kva med bygårder da? Er dei ikkje andre folk sine? Du virker utruleg korttenkt, og desverre ser det for meg ut som veldig mange andre er det også...
Grafitti foregår for det meste på andres (kommunens) eiendom.
Mens de fleste som sprenger ting, sprenger sine egne ting.
Sitat av -H2O-
naj poenge er å markere seg. spre navne sitt. bli sett. få respekt
Vis hele sitatet...
Det finnes alternative måter å skaffe seg respekt og markere seg selv på.

Meld deg inn i et politisk parti og gjør det bra der, da kan jeg love deg at du helt sikkert får markert deg og den respekten du fortjener. DØD OVER TAGGERE SOM SPRAYER RUNDT PÅ PRIVAT EIENDOM!
Sitat av xblast
Det finnes alternative måter å skaffe seg respekt og markere seg selv på.

Meld deg inn i et politisk parti og gjør det bra der, da kan jeg love deg at du helt sikkert får markert deg og den respekten du fortjener. DØD OVER TAGGERE SOM SPRAYER RUNDT PÅ PRIVAT EIENDOM!
Vis hele sitatet...
Er da vel ikke så mye vits i å gå fra en subgruppe som plager folk til en annen vel?
Tenker litt på det at hva er vitsen med det hele? Å spraye ned en vegg med maling å oppnå respekt? Virker som man gjør det på pur f, siden at det nesten ikke har noe positivt i seg. (bortsett fra det at man sikkert får dritmye respekt i byene og alle vil kjenner deg. Dritfett)

Kule tags er fett, men det kan man jo tagge på offentlige vegger eller på lerret, for å så kanskje kunne selge det
Sitat av Goophy
Vandalisme er ufattelig tragisk uansett hvilken form det er i.
Hadde du blitt glad om jeg kom og sprayet ned hele huset ditt ned maling?
Vis hele sitatet...

Så går ikke graffiti ut på å spraye ned huse til folk, men offentlige vegger hvor man kan se kunsten!

Jeg har enda ikke sett et hus fult av tags osv.

Sitat av RoadKill
Opprør er ikke det samme som anarki. Tagging er søppel, grafitti er pent.
Vis hele sitatet...

Quoten er tatt fra denne posten : http://www.freakforum.nu/forum/showt...light=grafitti

Kan ikke si meg mer enig RoadKill
Sist endret av Pumpkin; 18. juli 2006 kl. 14:58.
Sitat av Pumpkin
Så går ikke graffiti ut på å spraye ned huse til folk, men offentlige vegger hvor man kan se kunsten!
Vis hele sitatet...
En bygård er vel det du vil kalle en 'offentlig vegg', men det er faktisk noen sitt hus, tro det eller ei. Og er det ikke der folk flest pleier å grise til?
tagging er greit nokk noen plasser men SLUTT OG VANNÆRE PYROTEK TRÅDEN!

ps: å sprenge en bil er driiiiit fett
Sitat av -H2O-
naj poenge er å markere seg. spre navne sitt. bli sett. få respekt
Vis hele sitatet...
Er det dette du prøver på her og? I såfall har det mislyktes.
Det kommer nok aldri noen tagge/grafitti subforum, men du kan poste bilder av det og få respons på grafisk design eller skryteplassen-subforumene ?

Nå har det seg slik at både sprengning og tagging av/på andres område/eiendeler er vandalisme.
Sitat av pyrogutt
tagging er greit nokk noen plasser men SLUTT OG VANNÆRE PYROTEK TRÅDEN!

ps: å sprenge en bil er driiiiit fett
Vis hele sitatet...

Der er et eksempel på hva -H2O- prøver å si ..
slashdot, har aldri sett graffiti i en bygård jeg, bare tagging/vandalisme. som fitte kuk rasshøl og mora di e billig osv osv
det er ikke det jeg definerer som graffiti, ait?
Graffiti er en bra måte å uttrykke seg på, men desverre så altfor undertrykt.
Men slashdot, t-bane vogner e legit fordi dem tilhører NSB (iaffall i Norges vidstrakte rike)
Personlig syns jeg det er fantastisk å se en bra malt vogn og vegger, all bullshitten om private hus og bygårder har jeg aldri noensinne vært borti, alle jeg kjenner er totalt imot å male private hus me mindre det er en avtale liZZeM.

nå får jeg en sterk følelse av å gjenta meg selv te stadighet.
Jeg liker ikke at prisen på kollektiv-transport går opp fordi NSB må bruke masse penger på å fjerne maling fra vognene.

De aller fleste synes faktisk ikke det er pent heller.
prisene på kollektiv transport går ikke opp pga graffiti, det e faen meg bullshit, har kompis som jobber der, og han sier det er pga. avgifter og gebyr fra staten sin side.
Get your facts straight kiid
Du er virkelig ikke klar over hvor dyrt der er å fjerne grafitti?

Og kjenner heller ikke til uttrykket 'alle monner drar'?

Edit: Synes ikke du det er en smule sært å tiltale personer som er eldre enn deg med 'kid', ikke rart 'taggere' er forhatt.
Sist endret av Goophy; 18. juli 2006 kl. 19:48.
kaller deg for en kid fordi du virker så enkel i tankegangen. (ikke ta det som en fornærmelse, prøver å være saklig.)

kjenner ikke til det jævlige uttrykket der, og det er dems eget valg å bruke 50 000 spenn på å fjerne graffiti, ingen har sagt at de må..dessuten, trur det er langt billigere å male over, enn å fjerne. Men men.
Sist endret av Kaptein Snus; 18. juli 2006 kl. 19:56.
Sitat av Kaptein Snus
kjenner ikke til det jævlige uttrykket der, og det er dems eget valg å bruke 50 000 spenn på å fjerne graffiti, ingen har sagt at de må..dessuten, trur det er langt billigere å male over, enn å fjerne. Men men.
Vis hele sitatet...
Så hvis jeg sparker noen i ansiktet, så er det deres eget valg å få fiksa tennene slik at de kan se noen lunde anstendig ut? Sorry for den litt drøye metaforen, en ting er å gi faen i konsekvenser, men det er ikke helt det samme som å putte fingra i ørene og late som om de ikke er der.
Sitat av Kaptein Snus
kjenner ikke til det jævlige uttrykket der, og det er dems eget valg å bruke 50 000 spenn på å fjerne graffiti, ingen har sagt at de må..dessuten, trur det er langt billigere å male over, enn å fjerne. Men men.
Vis hele sitatet...
Få heller tak i den reviderte versjonen av NSB sitt årsbudsjett så du vet hva du snakker om først. De bruker en smule mer enn 50k årlig på å fjerne slikt. Og det er ikke billig og male en vogn heller. Nytter ikke å stikke innom fargehandelen og kjøpe beis.

Folk flest synes det ser forjævelig ut med nedtaggede jernbanevogner, sånn er det bare.
Sitat av Kaptein Snus
kaller deg for en kid fordi du virker så enkel i tankegangen. (ikke ta det som en fornærmelse, prøver å være saklig.)

kjenner ikke til det jævlige uttrykket der, og det er dems eget valg å bruke 50 000 spenn på å fjerne graffiti, ingen har sagt at de må..dessuten, trur det er langt billigere å male over, enn å fjerne. Men men.
Vis hele sitatet...
Jeg vil nå si at også du, Kaptein Snus, er enkel i tankegangen.
Dersom du ikke ser at det er en negativ side med det, så vil jeg anbefale å få trynet sparket inn, og så revurdert saken slik som ivioyner beskriver det.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Kaptein Snus
kaller deg for en kid fordi du virker så enkel i tankegangen. (ikke ta det som en fornærmelse, prøver å være saklig.)

kjenner ikke til det jævlige uttrykket der, og det er dems eget valg å bruke 50 000 spenn på å fjerne graffiti, ingen har sagt at de må..dessuten, trur det er langt billigere å male over, enn å fjerne. Men men.
Vis hele sitatet...
Det er faktisk du som er enkel i tankegongen her. Du har tydlegvis ikkje innsett at ikkje alle er einige med deg. Fleirtalet er faktisk ueinig med deg.

Og du seier gong på gong at du ikkje tagger på andre sitt hus, men du forsvarer her tagging på NSB-vogner? Sjølv om NSB faktisk eig vognene?

Kor går grensa di? Er det OK å knuse ei rute på toget? Det er kanskje billegare å skifte enn å male oppigjen ei heil vogn. Skjære opp seta?

Og for å overføre tankegangen din litt til andre ting: Det er ok å brenne bål, og derfor er det OK å brenne tog. Det er jo opp til NSB om dei vil kjøpe nye.

Så, gi meg pcen din, så skal eg knuse den. Opp til deg om du vil kjøpe ny.
prøvde ut plast (bl.a.) som underlag idag, det ble litt sølete, men jeg skifter absolutt ut de gamle, slitesvake pizzaeskene med noe annet!
http://img.photobucket.com/albums/v712/reuptake/IMG_5346.jpg
..ka faen snakker dakk om? graffiti det er ikke det samme som vandalisme..vis noen tagger pa vegg sin egent tag sa det e greit..ser ikke noe problem...men vis en 15 arlig gutt ska tagger for ex "Fuck A.C.A.B" eller "Fuck The World" eller "Dritt i dere " eller "Fuck the school" sa dette e vandalisme.. men dakk ma ha respekt til de andre som driver ikke med "Piece" men driver med bombing..de som bruker to fargan svart og chrome og driver med tagging om natta..ja seff "pieces" e bra men bombing bedre syns ae,men dette e itj vandalisme.. bombing og vandalisme e to forskelig ting..
Sitat av Sore VNDL
.vis noen tagger pa vegg sin egent tag sa det e greit..
Vis hele sitatet...
Hvor bor du hen?
Tenkte jeg skulle ta turen og male min 'tag' på huset ditt imorgen siden det er helt greit for deg.
Jeg sliter med å ta inn det du skrev, Sore VNDL, så jeg svarer ikke på det.
Du må fikse opp i rettskrivinga di, og istedenfor å bare skrive a, istedenfor å, så skrive heller to a-er, eller en stor A. Går ann å gjøre seg forstått med engelsk tastatur også

Men utenom det, velkommen til forumet.
Sist endret av Grimdoc; 21. juli 2006 kl. 21:56.
Sitat av xblast
Det finnes alternative måter å skaffe seg respekt og markere seg selv på.

Meld deg inn i et politisk parti og gjør det bra der, da kan jeg love deg at du helt sikkert får markert deg og den respekten du fortjener. DØD OVER TAGGERE SOM SPRAYER RUNDT PÅ PRIVAT EIENDOM!
Vis hele sitatet...

hmm..koffer da tror du at ALLFOS crew,eller FY e sa beromt i verden?

Sitat av Goophy
Hvor bor du hen?
Tenkte jeg skulle ta turen og male min 'tag' på huset ditt imorgen siden det er helt greit for deg.
Vis hele sitatet...

har ae sagt at det e greit a tagge pa PRIVAT EIENDOM?
Sitat av Sore VNDL
har ae sagt at det e greit a tagge pa PRIVAT EIENDOM?
Vis hele sitatet...
Nei, men du har heller ikke sagt hvilke eiendommer du mener.
Så det er greit på offentlig eiendom, så skattepenga går med for å fjerne det?
Sist endret av Grimdoc; 21. juli 2006 kl. 21:56.
Sitat av Sore VNDL
har ae sagt at det e greit a tagge pa PRIVAT EIENDOM?
Vis hele sitatet...
Hva er forskjellen? Er noen andre sin eiendom uansett...
Ok Goophy skal itj diskutere med deg)alle har sine egne menninger.. bare et sporsmal.. driver du ikke med graffiti itj sant?
Vel, tro det eller ei. Jeg har faktisk sprayet endel på sponplater. Om du vil klassifisere det som grafitti eller ei får være opp til deg.

Jeg synes bare det er idiotisk med folk som skal vandalisere annen sin eiendom, offentlig eller ei.

Ett spørsmål til deg; Du fullførte ikke ungdomsskolen, right? Kan du ikke bare prøve å skrive litt mer forståelig, jeg har store vanskeligheter med å fårstå hva du prøver å skrive, vær så snill?
Jeg er 17 ar gammel..Selfolgelig jeg fullforte ungdomsskolen..
Uff er det sa vanskelig a forsto hva jeg har skrevt? problemet er at jeg har ikke norske bokstaver pa tastaturet mitt...du kan vel kjope et ny norsk tastatur til meg)

Sitat av Grimdoc
Nei, men du har heller ikke sagt hvilke eiendommer du mener.
Så det er greit på offentlig eiendom, så skattepenga går med for å fjerne det?
Vis hele sitatet...
ikke bil..ikke hus..ikke garasje.. Jeg kan vel tagge pa soppelkasse,pa togg stasjoner,pa buss stasjoner..fly plasser eller pa toggene og pa bussene..nei men det fines mange plasser hvor du kan tagge for at de andre mennesker skal ikke betale for det..Jeg driver med graffiti c.a 4 ar og jeg har aldri tagget pa privat eiendom..
Sitat av Sore VNDL
.nei men det fines mange plasser hvor du kan tagge for at de andre mennesker skal ikke betale for det..
Vis hele sitatet...
Jeg håper det var en spøk.

Du aner virkelig ikke hvem som faktisk betaler for å fjerne drittet ditt fra stedene du nevnte?
Okey,jeg syns vi ma ikke diskutere om det.. jeg liker graffiti..du gjorer det ikke.. punktum.. bare prov a finne noen som tagger pa gate sa far du hore hva han mener om alt som du har skrevt..

ikke si "Drittet ditt fra stedene du nevnte" til meg ...jeg hoper det var siste gang ...

Sitat av Kaptein Snus
kaller deg for en kid fordi du virker så enkel i tankegangen. (ikke ta det som en fornærmelse, prøver å være saklig.)

kjenner ikke til det jævlige uttrykket der, og det er dems eget valg å bruke 50 000 spenn på å fjerne graffiti, ingen har sagt at de må..dessuten, trur det er langt billigere å male over, enn å fjerne. Men men.
Vis hele sitatet...

Helt enig med deg..ingen sier at de ma..
Sist endret av Sore VNDL; 21. juli 2006 kl. 22:41.
Vel, folk flest synes ikke det ser pent ut. Det er derfor det brukes så ufattelig mye penger på å fjerne skitet, hvorfor har du og dine så altfor store problemer med å forstå det?

Hvis jeg klarer å male på mine ting burde dere også klare det.
jeg maler for seg selv...bare fordi jeg liker det...

http://photofile.ru/users/sore/1416280/
jeg lever etter denne regelen:
Don't ever be a graffiti writer, just be a guy who likes to write his name on things.
Sitat av Goophy
Jeg håper det var en spøk.

Du aner virkelig ikke hvem som faktisk betaler for å fjerne drittet ditt fra stedene du nevnte?
Vis hele sitatet...
Vet ikke hvordan det er det du bor, men her i området er det plasser der du kan i ro og fred male lovlig.. Ingen penger blir brukt på å fjerne det fordi det ikke blir fjerna..
Sitat av Sore VNDL
ikke bil..ikke hus..ikke garasje.. Jeg kan vel tagge pa soppelkasse,pa togg stasjoner,pa buss stasjoner..fly plasser eller pa toggene og pa bussene..nei men det fines mange plasser hvor du kan tagge for at de andre mennesker skal ikke betale for det..Jeg driver med graffiti c.a 4 ar og jeg har aldri tagget pa privat eiendom..
Vis hele sitatet...
Søppelkasser, togstasjoner, busstasjoner osv er andres eiendom!
Uansett om det ikke er privat, så må noen betale for å få det fjernet, fordi det meste av grafitti/tagging er bare signaturer og krusseduller uansett.

Selv om du ikke har norsk tastatur, så ville jeg tro du kunne klare å skrive riktig for det.
Du sliter sterkt med orddeling, generelle ordbøynings- og gramatikkfeil.
Sitat av sagn_jdi
Vet ikke hvordan det er det du bor, men her i området er det plasser der du kan i ro og fred male lovlig.. Ingen penger blir brukt på å fjerne det fordi det ikke blir fjerna..
Vis hele sitatet...
Jada, er vel sånne steder overalt?
Men du ser jo folk nevner at det er helt greit å tagge på offentlige bygninger her, er det jeg er kritisk til.
Sitat av sagn_jdi
Vet ikke hvordan det er det du bor, men her i området er det plasser der du kan i ro og fred male lovlig.. Ingen penger blir brukt på å fjerne det fordi det ikke blir fjerna..
Vis hele sitatet...
ja,riktig, under brue for ex...
Sitat av -H2O-
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=65048 der skryter dem til han som sprengte rørbomben..

postkasser? kommer ikke på mer i farten
Vis hele sitatet...
HVA FAEN mener du med det utsagnet? Bomba sprengte jeg i SKOGEN, laaangt oppi skogen, hvor verken var privat eiendom eller folk som kom\kunne kommet til skade! eneste som sto i fare var min og min kompis`s liv\helse, noe kun vi har noe med.

Tagging er for prepubertale drittunger som tror de har noe og bevise.
▼ ... over en uke senere ... ▼
nå må vi bare få understreket at grafitti og tagging er to helt forskjellige ting. Grafitti er kunst; masse fine farger osv. Tagging er at noen skriver stygge ting med sprit tusj.
en av graftittiens normer er jo at man ikke skal tagge på private hus, biler osv.! hatet av mange av mange, elsket av få, politikerne vill aldri forstå, dette er for høyt nivå. de sprayer med kanner kunst uten rammer! graffiti ekke hærverk, det pynter opp. på grå fasader vi lager hiphop! som Pen jakke så pent sier det!
Graffiti er noe jævla dritt/små drittunger skjønner ikke en shit/små bomberkids skulle blitt voldtatt langt oppi ræva/så jævlig at mora demmers hadde dæva

Som.. eh. stilig slips så fint sier det.

Jeg har ikke noe imot pene piecer, men da får dere sprayboksrunkere faen meg lage flere av dem istedet for det søppelet dere steller istand.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Si meg, ingen som vet om noe graffiti forum?
Så kan alle bare trekke rolig dit å flame graffere?

Er ute etter et graffiti forum selv, så vis noen veit om et, please, post her eller pm?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er mye graffitifolk på hip-hop.no. Skjønner ikke hva folk peser så jævlig for, graffiti frisker da bare opp en stygg og skitten betongvegg. Tags kan være kult, så lenge det er gjort ordentlig, men piecer er selvfølgelig fetest. Men tagging på private bygg er bare idiotisk. Det samme gjelder også biler og alt som ikke er offentlig. Hadde vært kult med flere lovligvegger her i landet også.
Nå har jeg ikke lest alle postene her. Men etter min mening er grafitti fine piecer ("bilder") som dekker hele vekker. Og tagging er folk som bare skriver "nicket" sitt overalt hvor de mener folk kan se det/og ikke se det.
Sitat av -H2O-
naj poenge er å markere seg. spre navne sitt. bli sett. få respekt
Vis hele sitatet...
Du får ikke respekt av å gjøre kriminelle ting. Det er ulovlig å "tagge" på andres eiendom. Skal du ha respekt så kan du kjøpe deg en vegg å lage noe der.

Et godt eksempel på hva jeg kaller "graffiti": http://www.mterra.ru/underground/gra...raffity-12.jpg

Det er gjort ordentlig, men er det på et privat bygg? Hvis ja, ulovlig hvis man ikke har fått tillatelse til det.
Sist endret av Lundern; 24. august 2006 kl. 11:03.
Sitat av agrsiv
Men tagging på private bygg er bare idiotisk. Det samme gjelder også biler og alt som ikke er offentlig. Hadde vært kult med flere lovligvegger her i landet også.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal skattepengene våre gå med til å vaske/male over offentlige vegger som du/drittunger tagger på.
Det er absolutt like dumt som å male på private hus/eiendeler.

Du får sikkert bare bot, og kanskje samfunnstjeneste i form av å fjerne taggingen om du blir oppdaget, og jeg håper for alle sin skyld at slikt blir oppdaget og anmeldt.


Det meste er diskutert før i tråden, og konklusjonen er at dere kan male på plater eller på deres egne vegger.
Sist endret av Grimdoc; 24. august 2006 kl. 16:18.
Når man leser her på forumet er det de færreste som i det hele tatt nevner noe om at de har sprengt noe på en offentlig plass
de fleste går unna alt og alle. Derimot når det gjelder tagging og grafitti går det hele ut på at man skal gjøre det offentlig så folk ser det og det styggeste jeg ser er tagging.. bare store krusseduller på vegger.. om man er en tagger og kalder verkene sine kunst - hvorfor ikke da jobbe litt med "maleriene" {krussedullene} hjemme i garasjen og deretter forsøke å lage en utstilling med de? Jo nettopp fordi det ikke er andre enn taggere som synes at tagging er kult.. Ergo; Ingen kunstfantaster gidder å komme og se verkene..

Takk
Sist endret av Pope; 24. august 2006 kl. 16:55.
to all the haters:
ta en tur innom bergen kunstmuseum ellerno, hvis jeg husker rett er det fortsatt utsmykket på utsiden me lekker graff.
Absolutt verdt å se. Ellers kan jeg anbefale www.graffiti.no
Det er STOR forskjell på seriøse graffere og taggere. For svarte.
Case solved