Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1168
Jeg holder nå enda på å knoter med det lille webshopscriptet mitt. Nå er det slik at man kan check'e ut de tingene man vil kjøpe ved hjelp av en checkbox. Så gjenstår det bare å få frem på skjermen hva han har bestilt.. Noen som kan hjelpe? Hvis dere forstår hva jeg mener da
Setter stor pris på hjelp fra php-gærver
Mesteparten er tatt paa irc.. men her er scripte jeg sa jeg skulle skrive til deg:

Kode

while(list($key, $val) = each($HTTP_POST_VARS))
{
	if($val == 1)
	{
		if(strpos("vare", $key))
		{
			$vare_id = ereg_replace("^vare([0-9]{1})$", "\\1", $key);
			// varen med id $vare_id er valgt
			// do what you want
		}
	}
}
I know fux0r elite PHP
BurnHard
Medlem
raze's Avatar
Trådstarter
Bah.. Siden jeg er n00b i PHP, og du er 1337, må jeg bare spørre litt dumt

Ok. På bestillingssiden er disse checkbox'ene. Hva skal jeg kalle dem? vare_id? Blir det da vare_id1, vare_id2 osv? Og hvilken value (Checked_value) skal boxene ha?
Hmm, ja.. Det var vel det..
sagt med korte ord.. hvordan få scriptet til å funke...
Nå blir jeg fux0r irritert om ubb eller hva faen BBS software heter, vist det lar meg bruke HTML får da blir dette svare fucka og jeg må editere og får mindre tid til og drikke øl:

Varene checkboxene skal hete:
<input type=checkbox name=vareXX value=1>

alså vare med vare_id = 1:
<input type=checkbox name=vare1 value=1>

Ya know.. Om ikke dette funker er det fordi støm kablen til maskinen din ikke er klippet av.. Hent en saks og fiks dette øyeblikkelig

BurnHard
Medlem
raze's Avatar
Trådstarter
Ser ut til at du fikk mere tid til å drikke øl
Kanskje litt for mye.. For jeg skjønte ikke noe av det med strømkabalen. Jeg trodde at man måtte ha I strømkabalen. Eller, egentlig trodde jeg at det ikke hadde noen relevant sammenheng (mellom php og strømkabelen). Trodde det heller gikk ut på om printeren var skrudd fast i taket med 8 tomms skruer... Men det er vel du som kan.. Så jeg klipper av kabelen nå. Ok?
*klipp* Øyh, skjermen ble svart! Skal dette skje, Scha? *selvfølgelig ikke idiot*
Fan, scha! Jeg skal faen meg wolla scphaa cæbe drepe deg!

Uh, takk for hjelpa!