Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 836
Hei, jeg har et login-system som jeg ikke får installert. Jeg har unzipa alle filene i ftp'en, det eneste jeg må gjøre er å gå inn på install/index.php som ser slik ut:

http://img7.imageshack.us/img7/3134/installrc.jpg

Jeg fyller inn alt av info korrekt, men er litt usikker på baseurl'en, har prøvd å google dette og prøvd forskjellige baseurl's, men ender alltid opp med denne feilmeldingen:

[COLOR="Red"]Can not connect to the database: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2) [/COLOR]

Noen som har peiling ?
Sitat av haakz Vis innlegg
Hei, jeg har et login-system som jeg ikke får installert. Jeg har unzipa alle filene i ftp'en, det eneste jeg må gjøre er å gå inn på install/index.php som ser slik ut:

http://img7.imageshack.us/img7/3134/installrc.jpg

Jeg fyller inn alt av info korrekt, men er litt usikker på baseurl'en, har prøvd å google dette og prøvd forskjellige baseurl's, men ender alltid opp med denne feilmeldingen:

[COLOR="Red"]Can not connect to the database: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2) [/COLOR]

Noen som har peiling ?
Vis hele sitatet...

BaseURL er vell urlen der du skal ha systemet ditt.
www.dittdomene.no/systemetditt blir da baseurlen.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Zaprimus Vis innlegg
BaseURL er vell urlen der du skal ha systemet ditt.
www.dittdomene.no/systemetditt blir da baseurlen.
Vis hele sitatet...
Og hvis du hadde lest påminnelsen på bildet (med fet skrift) hadde du sett at det skal være en slash på slutten, men det er ikke det som er problemet her.

Trådstarter: har hosteren din MySQL?
Sist endret av robhol; 30. juli 2010 kl. 13:22.
Trådstarter
Ja, det har den. Som nevnt, har laget database, skrevet inn riktig brukernavn og passord.
Jeg bruker alltid / på slutten også.
Den spør jo ikke etter hostname som mysql skal bruke. Kan være den strever å koble til MySQL ved å bruke host; 'localhost'. Kan tenke meg at du må bruke et annet hostname der du har siden liggende?
Trådstarter
Sitat av CryptoN Vis innlegg
Den spør jo ikke etter hostname som mysql skal bruke. Kan være den strever å koble til MySQL ved å bruke host; 'localhost'. Kan tenke meg at du må bruke et annet hostname der du har siden liggende?
Vis hele sitatet...
Ja, jeg har også lurt på hvorfor jeg ikke må skrive inn hostname til mysql. Kanskje jeg kan forandre i install/index.php filen slik at den bruker hostname til MySQL'en?
Forresten, i help.txt til login systemet står det:
You won't have to edit the files:
recaptchalib.php
config.php
install/index.php
.htaccess
admin/index.php
Vis hele sitatet...
Sjekk config.php og localhost er hardkodet som host... Hvis den er, prøv å endre den
Trådstarter
Config.php er tom, derfor jeg bruker install/index.php for å installere alt

Problem fikset, jeg var nokså blind
Men om flere har samme login script (Simple-Member-System-Source), så inne i install/index.php filen finner du:
#
if( ! $c = @mysql_connect( '[COLOR="Red"]localhost[/COLOR]', $_POST['db_user'], $_POST['db_pass'] ) )
Vis hele sitatet...
Og bytter localhost med MySQL hostname.
Takker for hjelp