Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 953
Er smuglersigaretter farligere å røyke?
Ja kanskje. Eller kanskje ikke. Det korrekte svaret er nok at vi vet ikke sikkert. For en smuglervare må ikke nødvendigvis være en falsk vare. Det kan være en original merkevare produsert helt likt norske sigaretter. Men det kan også være forfalskede sigaretter. Da har man jo null kontroll på hva som er brukt i både filter, papir og hva som er blandet i tobakken.

På generelt grunnlag så kan vi med sikkerhet si at røking slett ikke er bra for deg. Der er det ingen tvil eller rom for debatt. Så blir jo spørsmålet om et allerede livsfarlig produkt blir mer livsfarlig av å være forfalsket. Her kan man jo lett tenke at shit, sigaretter er livsfarlig så da er det jo helt det samme hva jeg enn røker. Men er det slik? Ikke nødvendigvis. For en som forfalsker trenger ikke tenke langsiktig eller tenke på omdømme eller merkevarebygging. De kan fritt velge tilsetningsstoffer uten tanke på skadevirkning. Og de kan ha fokus kun på max profitt.
En jeg kjenner kjøpte en gang en kartong med "Marlboro" på gata da vi var på ferie i Tunisia for rundt ti år siden. Alt av forpakning, plast og advarsler så helt likt ut som de i butikkene, og det var vel det i tillegg til den latterlige lave prisen som fikk han til å kjøpe den. Jeg tviler meget sterkt på at det var originalvare da det smakte og luktet dritt. Jeg syntes ikke vanlige sigaretter lukter så godt, men dette var merkbart værre. Hele greia gikk i søpla etter én sigarett fra noen av pakkene.
Aner ikke om de var farligere å røyke enn ordentlige sigaretter, men selv en storrøyker med nikotinabstinenser kastet altså disse før han fikk kommet seg på en butikk.
Det er mye som kan fremprovosere «rare» lukter. Dårlig forpakning etc. Om jeg tar med en palle med camel fra Sverige uten å tolle, da er det smuglersigaretter så.
Sitat av Jegermannen Vis innlegg
Det er mye som kan fremprovosere «rare» lukter. Dårlig forpakning etc. Om jeg tar med en palle med camel fra Sverige uten å tolle, da er det smuglersigaretter så.
Vis hele sitatet...
Faen, leste smuglersigaretter og tenkte kopivare. Min feil.
Men poenget mitt var at om man får falske varer så kan det godt mulig være alt annet enn man tror også. Sigarettene jeg nevnte var så langt unna Marlboro at jeg trodde først noen hadde brent et dekk og en utedass eller noe.