Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 988
heisann.. fikk 220 liter melk i går. tenkte å lage en slags vannspreder,eller høytrykkspyler til å skyte d ut fra russabilen. noen som vet hvordan dette kan gjøres?hadde vært ganske praktisk til raidinge
Hvis du bare lager ett slags pumpe system med en tank og en pumpe... og en slange ut av vinduet..enkelt er greit...ellers går det jo ann og lage en mere hi-tec med kompressor osv men er litt vanskligere og tar litt mere plass/tid
Sandblåser"tutene" til kompressorer kan du bruke.. Tror det vil fungere..
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
[COLOR=Gray]<offtopic>[/COLOR]

Fortell hvordan du fikk tak i all den melken!

[COLOR=Gray]</offtopic>[/COLOR]
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Håper dette er melk i form av pulver, ellers vil den surne "litt" før Mai feiringen
hehe er kansje det som er poenget :P
One of the good guys
2rs1's Avatar
Å spare på 220 liter melk i en måned, kan jo bli spennende. "Harn baki hagen"
Hahaha, noe så jævla ekkelt:P hadde en melkpapp stående på rommet i en måned.. Jeg skal aldri Drite i å bry meg med å fjerne noe slikt fra mitt rom lengre. Det luktet skikkelig ille, og det sev sakte sakte ut av pappen..

Er dette av ren ondskap, eller tenkte du bare ikke over at melken kommer til å .. Gå ut på dato lenge før tiden?
husker i parallel klassen min på ungdomskolen så hadde vi sånne pulter som det er hulerør på pultene...så var den en smarting som hadde fylt ett halvt sånn rør med melk og tettet igjen med ettellerannt...så sto den ett par måneder og så var det noen som dyttet pulten så den veltet...
alle klassene i den gangen fikk fri resten av dagen for det var ikke fysisk mulig og sitte inne i den gangen, var helt jævlig som det luktet..
Sist endret av frgz; 3. april 2005 kl. 21:51.
Jeg husker noen russ her i byen gjorde det trikset med melk. Merkelig nok ble bilene dems vraket og ribbet for verdi natten etter(og jeg hadde ingenting med det å gjøre)

Forøvrig, det å lage en melkkanon er såre enkelt. Ta et metallrør med ca 1cm diameter, gjeng det i begge ender, skru i en slangenippel i den ene enden og drei til en passende dyse i den andre enden. Dysestørrelsen bør være på ca 4mm i diameter for optimal ytelse under 6bars trykk(så framt at slangen også er en 1cm i diameter). Du bør også ha en hurtigventil for å åpne og stenge strømmen her. Til tank kan du stikke på dynga eller et metallgjenningingssted og ta tanken fra en gåen kompressor. Disse er vanligvis på 24L og oppover så de er rimelig greie størrelse med tanke på plassering. Denne fyller man så opp med væske og kobler en 12v kompressor(biltema, clas ohlson, etc) til. Pass på at tilkoblingen for trykket er på toppen av tanken og uttaket er på undersiden. På grunn av fysikkens lover vil lufttrykket bli fordelt jevnt over hele væskeflaten og dermed også trykke væsken ut i slangen. Om volumstrømmen blir lite turbolent burde dette klare å kaste væske rundt 5-6 meter.
Trådstarter
12 0
såg d låg masse melk som var nettopp utgått utenfor rema, så tok eg og ein kompes friheten til å ta den tenkte d konne bli greit å ha, råden melk e liksom greit å ha når me ska raida.