Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1934
Hei!
Om en liten stund skal jeg til London og lurte på noen ting.
Hvordan er prisene på Hardware der? RAM osv?
Det jeg trenger nå er ny pc-mus og mer ram. Mulig jeg kjøper meg en HDD eller liknende. Mere sånn småting til pc'en jeg trenger.
Så, noen som vet om pc hardware butikker i London?
Kan ikke hjelpe deg med ditt spørsmål, men vil fraråde fra å kjøpe elektronikk i utlandet.

Elektronikk er ikke mye billigere i utlandet, og du mister alle rettighetene vi har i Norge. Det er ikke verdt de usle kronene du kan spare. Kjøp heller fra en nettbutikk i Norge.

Googlet jeg..
Sist endret av Marr; 10. januar 2014 kl. 09:51.
Elektronikk er ikke mye billigere i utlandet? Var det en spøk?

Ja, vi er godt beskyttet ved kjøp i Norge, men vi betaler også for det. Hadde det vært så lite å spare så hadde nok bedrifter som JetCarrier.com og USA-Scandinavia.com gått konk ganske raskt..
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Elektronikk er ikke mye billigere i utlandet? Var det en spøk?

Ja, vi er godt beskyttet ved kjøp i Norge, men vi betaler også for det. Hadde det vært så lite å spare så hadde nok bedrifter som JetCarrier.com og USA-Scandinavia.com gått konk ganske raskt..
Vis hele sitatet...
Det er svært få produkter som lønner seg å bestille fra utlandet med mindre man er i selve landet og kan ta med seg i bagasjen. Dette er jo forsåvidt TS sitt tilfelle.

Yoyotech er en sjappe de har i London. De har ikke så mye på lager etter hva jeg kan se, så man må bestille i forkant. Da kan man få seg et sett med RAM-brikker 8GB for 550kr. I Norge går samme brikkene for omtrent det samme. Dårlig deal å kjøpe i London. Skulle du f.eks ha handlet fra Amazon må du ut med omtrent like mye og i tillegg betale toll+tollgebyr.
Sist endret av Marr; 10. januar 2014 kl. 10:51.
Du er klar over at man kan handle på Amazon.co.uk og så hente det på pickuppoint i London sant? Selv før dette var mulig så kunne du få levert Amazonvarer direkte til hotellet du bodde på..
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Elektronikk er ikke mye billigere i utlandet? Var det en spøk?

Ja, vi er godt beskyttet ved kjøp i Norge, men vi betaler også for det. Hadde det vært så lite å spare så hadde nok bedrifter som JetCarrier.com og USA-Scandinavia.com gått konk ganske raskt..
Vis hele sitatet...
Det er ikke mye billigere med tanke på hva du taper. Om elektronikken blir ødelagt må du sende den tilbake til der du kjøpte den og det kan ta lang tid.
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Du er klar over at man kan handle på Amazon.co.uk og så hente det på pickuppoint i London sant? Selv før dette var mulig så kunne du få levert Amazonvarer direkte til hotellet du bodde på..
Vis hele sitatet...
Nei, det var jeg ikke klar over.

Det endrer imidlertid ingenting, en harddisk koster tilnærmet akkurat det samme når du kjøper den derifra kontra å kjøpe den i en billig nettbutikk i Norge.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Det er ikke mye billigere med tanke på hva du taper. Om elektronikken blir ødelagt må du sende den tilbake til der du kjøpte den og det kan ta lang tid.
Vis hele sitatet...
Det mangler ikke på eksempler hvor det tar enormt lang tid i Norge også.. Det er ikke akkurat veldig dyrt hardware trådstarter nevner han vurderer å kjøpe.. Hvis det står så dårlig til at du ikke kan kjøpe ny RAM eller ny mus når det potensielt streiker, da har du vel heller ikke råd til norske priser..
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Det er ikke mye å spare @bashfoo.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Det er ikke mye å spare @bashfoo.
Vis hele sitatet...
Du skal leite lenge for å finne et ord som er mer subjektivt enn "mye". Trådstarter spør etter butikker med priseksempel, ikke hva du syns er "mye"..
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Du skal leite lenge for å finne et ord som er mer subjektivt enn "mye". Trådstarter spør etter butikker med priseksempel, ikke hva du syns er "mye"..
Vis hele sitatet...
Skal vi gjøre dette om til en diskusjon om hvorvidt mye er mye eller ikke mye?

Den er grei.

Den relative betydningen av mye er definert av din subjektive forståelse av mye. Hvis du da velger å definere mye som mye så er det din subjektive mening. Besparelsene kan variere per produkt på noen %. Kanskje opptil 10%.

La oss si du kjøper en ssd til 1000 kroner. I Norge koster tilsvarende 1100. Du har spart 100, men du har samtidig gitt i fra deg de norske forbrukerrettighetene. Disse er verdt mer enn 100 kroner.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Skal vi gjøre dette om til en diskusjon om hvorvidt mye er mye eller ikke mye?

Den er grei.

Den relative betydningen av mye er definert av din subjektive forståelse av mye. Hvis du da velger å definere mye som mye så er det din subjektive mening. Besparelsene kan variere per produkt på noen %. Kanskje opptil 10%.

La oss si du kjøper en ssd til 1000 kroner. I Norge koster tilsvarende 1100. Du har spart 100, men du har samtidig gitt i fra deg de norske forbrukerrettighetene. Disse er verdt mer enn 100 kroner.
Vis hele sitatet...
Om de rettighetene er verdt mer enn 100 kroner er fortsatt subjektivt og forskjellig fra person til person..
Du har enda ikke fått med deg at det ikke er noen nevneverdig prisforskjell?

1TB/7200RPM harddisk amazon uk: 488kr
1TB/7200RPM hardisk deal.no: 459kr
Sitat av Marr Vis innlegg
Du har enda ikke fått med deg at det ikke er noen nevneverdig prisforskjell?

1TB/7200RPM harddisk amazon uk: 488kr
1TB/7200RPM hardisk deal.no: 459kr
Vis hele sitatet...
Du leser tydeligvis ikke hva jeg skriver, så jeg får gjenta meg selv:
Tingene trådstarter nevner han vurderer å kjøpe er noe sikkert både han, jeg og flere med oss ikke hadde giddet å sende tilbake hvis de sluttet å fungere, så rettighetene du gnåler om er uansett illusorisk og ikke noe verdt (les. du betaler for noe som er verdt kroner 0), så det kan likegodt kjøpes i utlandet hvor prisene er lavere og utvalget er større..
Sist endret av bashfoo; 10. januar 2014 kl. 13:06.
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Du leser tydeligvis ikke hva jeg skriver, så jeg får gjenta meg selv:
Tingene trådstarter nevner han vurderer å kjøpe er noe sikkert både han, jeg og flere med oss ikke hadde giddet å sende tilbake hvis de sluttet å fungere, så rettighetene du gnåler om er uansett illusorisk og ikke noe verdt (les. du betaler for noe som er verdt kroner 0), så det kan likegodt kjøpes i utlandet hvor prisene er lavere og utvalget er større..
Vis hele sitatet...
Så bra for dere med så mye penger at slike rettigheter er nødvendig, kan jo bare kjøpe nytt

Flesteparten ville benyttet seg av rettighetene sine om de finner ut at harddisken, musa eller RAMen ikke fungerer. Håper virkelig ikke folk flest kjøper nytt om de kjøper et produkt som ikke fungerer. Mulig utvalget er litt større, men en fysisk hardware butikk som TS spør etter har garantert ikke noe større utvalg enn nettbutikker i Norge.
Mus og RAM kjøper du på ebay.co.uk
Stikk innom Edgware Road og ta en titt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Edgware_Road
http://en.wikipedia.org/wiki/Edgware...(Bakerloo_line
Om ikke annet finner du noe godt å spise og en internettkafeteria/pub hvor du kan hvile beina.
Sjekk innom Brixton for billig konsument elektronikk i sidegater.
I sidegater av sidegater kan det hende at du finner en billig koffert,
så slipper du å reise til London med tom koffert.
Med litt flaks snubler du over en Indisk eid butikk som
selger det meste for de fleste til nesten Kinesiske priser.
Områder med lav husleie har muligheter.
Ta en titt i Tottenham Court Road når du er der. Er så si bare elektronikksjapper i hele gata. Minst å huske at der var en bruktsjappe der og som kjøpte og solgte brukt konsoll, pc deler og mobiltelefoner. Der kunne du få Nokia 3310 over disk :P

Edit: Det er muligheter for pruting i mange av butikkene der...
Sist endret av suppesos; 10. januar 2014 kl. 23:18.