Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 661
PCen det er snakk om:
https://www.komplett.no/k/shoplist.a...4-2256CB8FA037

Har tenkt til å oppgradere den til 16 Gig RAM i etterkant.
Kan en del om frekvens, men er ikke HELT sikker på hvordan det funker i PCen med RAM og slikt.
Er det hvor mange ganger den skriver inn til RAMen i sekundet, eller?

Men hovedspørsmålet er:
Som nevnt vil jeg oppgradere til 16 Gig RAM, og da blir det jo litt upraktisk å ha 4 ram brikker med 4gig på hver, man vil jo helst holde antallet likt.
Tenkte at i ventetiden på en 2-3 måneder mens jeg venter på å få penger, at i stedet for å ha de 2x 4Gig RAM brikkene med 1600MHz, vil det ikke klare seg + være bedre i etterkant å ha 1 RAM brikke med 1866MHz i en 2-3 måneder og så få enda en av de?

RAM-brikken jeg vurderer å bytte ut til: http://www.komplett.no/crucial-ddr3-...mhz-8gb/752793
Tviler på at du merker forskjell på 2x8GB og 4x4GB.

Hvordan RAM funker kan du lese her.
Trådstarter
69 6
Sitat av Marr Vis innlegg
Tviler på at du merker forskjell på 2x8GB og 4x4GB.

Hvordan RAM funker kan du lese her.
Vis hele sitatet...
Tenkte litt mer på at det er upraktisk med 4x4GB om jeg i etterkant bestemmer meg for å oppgradere enda mer. Så tenkte litt mer på om det går greit å ha en ram-brikke i ett par måneder?
Sitat av Lemoop Vis innlegg
Tenkte litt mer på at det er upraktisk med 4x4GB om jeg i etterkant bestemmer meg for å oppgradere enda mer. Så tenkte litt mer på om det går greit å ha en ram-brikke i ett par måneder?
Vis hele sitatet...
Tviler sterkt på at du får behov for mer enn 16GB innen maskinen er utdatert, med mindre du skal hoste stor server.

Å kjøre 1 brikke vil ikke være noe problem.