Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1245
Er det noen som har lyst å fortelle meg hva dette egentlig er? Jeg får støtt å stadig eposter fra kompiser, der avsenderen er feks.
Det sies også at hvis du melder deg på, vil alle i messenger listen få e slik invitasjon.


Eksempel:

<Subject>Ola Normann has invited you to join Ola's mobile friends' network.

<From>OlaNormann@invitation.sms.ac

<Text>Simply click the link below to confirm your relationship with Ola.
http://www.sms.ac/registrat!on/Intro.aspx?Inv!teId=j14yg5y09bood6hfor5jmv8|o0ne9n9ex33qkuh6 wtv7x5qd&r=0
( Webadresse er redigert litt, for at ikke andre skal gå i fella )

Don't want to be invited by your friends?
Click on the link above to "block future invitations" from family and friends.
SMS.ac, Inc., 7770 Regents Road, Suite 113-405, San Diego, CA 92122 USA
Sist endret av Antarctica; 5. april 2005 kl. 16:05.
sms.ac - Alt står vel forsåvidt greit forklart hva det dreier seg om på forsiden =)
Så det ligger ikke snusk i luften?
Det er ikke farlig å gå inn på siden da

Du kan jo lese mer om det selv, og vurdere hvorvidt det er såkaldt "snusk" selv. Var jeg deg ville jeg bare holdt meg unna slikt tøv.
Sist endret av Octavarium; 5. april 2005 kl. 16:11.
En venn av søstern sendte slike mailer til alle vennene sine selv om han aldri hadde godkjent noe slikt.
Hold deg til helvete unna. Se treffene på google.
http://www.google.no/search?q=sms.ac...en-US:official
De driver med _ekstremt_ shady business-taktikker hvor alle sender ut invitasjoner uten å egentlig opplyses om hva som skjer.
Skjerp dere folkens! Her burde dere ha gjort litt elementær undersøkelse. SMS.ac er svindlere.

Hvis du registrerer deg for å få gratis SMS, og også er så dum at du fyller ut Hotmail-passordet ditt ("fordi det gjør det lettere for deg å bruke tjenesten"), så mailer AUTOMATISK sms.ac en slik "Bli medlem"-mail til ALLE i kontaktlista di.

Jeg er ganske sikker på at det er ulovlig i henhold til norsk lov, men utenlandske servere - så hva kan man gjøre?
Har fått et uttall av sånne mailer fra venner. Men jeg tvilte fra første stund, og nå får jeg det bekreftet! Dø sms.ac, dø!
og ikke bare det, det finnes allerede slike mailer som ber deg taste inn passordet og så sender deg til en annen side.
Når jeg mottar en slik SMS.ac-mail fra en venn, så mister jeg alltid totalt respekten for den som har meldt seg inn i SMS.ac - og bryter som regel kontakten med de. Hey, det hardt - men jeg gidder ikke omgi meg med idioter heller
Har en idiot i gamleklassen som melder seg på alt mulig slikt, uten å nøle. Jeg er svært skeptisk til slikt, og holder meg personlig langt unna.