Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3154
Hei! Noen som har peil på hvordan man bestiller en pakke fra sverige til sverige når man har post adresse i norge?? Takker for svar
Lager deg en profil i den web shopen som du skal handle i, så skriver du en svensk adresse?

Mulig jeg tenker feil.
Sist endret av margido; 3. april 2005 kl. 21:48.
Du skriver navn på mottaker med adresse "Poste Restante" og postnummeret/byen der du skal hente pakken. Hentes på postkontoret.
One of the good guys
2rs1's Avatar
Så lenge man "fortoller dette" når man passerer grensa, da er dette fult lovlig?
Det er det som er trikset, det er lov til å ta med seg varer opptil 3000.- fra Sverige til Norge hvis man bare kjører over grensa og henter pakken. Hvis man er det 24 timer kan man ta med seg for 6000.- Alt tollfritt.

Det er også gratis å oppbevare pakken hos det svenske postkontoret, men man får ikke beskjed når pakka er kommet fra til Sverige, og den blir bare oppbevart der i to uker.
Trådstarter
2 0
Takk for svar!!
Kan jeg skrive det slik da??

Ola Norman
Bakkebygda 17
Post Restante
67010 Töcksfors

Takk for svar!!
Kan jeg skrive det slik da??

Ola Norman
Bakkebygda 17
Post Restante
67010 Töcksfors
Det viser seg, etter litt googling, at det bare går an å sende til en svensk by som har et såkalt "postcenter". De nærmeste byene fra østlandet som har et slikt center er Årjäng og Strømstad.

Les her: http://forbrukerportalen.no/Artikler.../1095878485.92