Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 610
Jeg har nå irritert med over dette "flimmeret" som kommer og går, det er som om skjermen blir degauset eller hva det heter, hele tiden.
Det har blitt relativt fryktelig plagsomt i det siste, noen som kjenner til dette problemet?

Flimmeret kommer over hele skjermen, det er ikke dekkende, men det ser ut som syltynne, svarte og stygge streker, som hopper over hele skjermen. Dette ville vel hvem som helst irritert seg over en eller annen grunn? Gjorde iallefall jeg etter en halvtime..
Er skjermen gammel? Du har vel garanti på Dell-produkter? Jeg ville nok ringt kundeservice.

Har det kommet sånn helt plutselig, eller har du formatert eller lagt inn noe ny programvare før dette skjedde?
frevev's Avatar
Trådstarter
Nei, det kom bare når jeg hadde denne skjermen, Skjermen er ikke gammel.. Og den fikk jeg i via jobben til far
Har ikke lagt inn noe programvare før dette skjedde. Ikke formatert på ei stund heller.
det samme skjedde til meg, det som skjedde da var at jeg hadde klart å plassert telefonladern til trådløstelefonen vår ( sånn uten tråd vet du, som sender ut signal til den trådløse telefonen så du kan ringe ) har du noe sånt i nærheten?

Hvis dette er feil beklager jeg...
frevev's Avatar
Trådstarter
Trenger ikke å beklage deg, tenkte faktisk over det samme. Men det eneste jeg har her som sender signal er mobilen min.. Men jeg har prøvd å slå den av uten at det hjalp noe. Ingen antenne elns som tar opp signaler ellers.. Ingen sendere i det hele tatt tror jeg. Annet enn at mobil laderen min står hele tiden i samme kontakt "ruter" som skjermen er satt i.
javell, sikker på at du gir skjermen nok strøm da? ( press F8 ved oppstart så kommer du til menyen der du velger det , men det viste du? )
frevev's Avatar
Trådstarter
Nei, det var jeg ikke klar over, men om det var et strøm problem ville det vist seg på andre måter?
Jeg kan jo eventuelt trekke ut laderen for å se om det blir noe bedre i et par dager/uker.
Hehe! Jeg hadde faktisk AKKURAT samme problemet på jobb i dag. Fikk en helt ny 19" LCD skjerm fra Dell, som degausset/skrudde seg av i 0,2 sekund hele tiden. Så jeg sjekket litt rundt på nettet, og mange som hadde samme problemet. Det viste seg at det var noe med selve kontakten; noe med at metallet ikke hadde oksydert nok eller noe. For å løse det, var alt jeg måtte gjøre å koble inn og ut kontakten 10-15 ganger, slik at metallet ble litt slitt, og fikk bedre kontakt. (mellom PC og skjermkabel altså..) Etter det fungerte skjermen perfekt. Ifølge folka på et engelsk forum kunne det også skyldes enten defekt kabel, eller defekte interne kabler i skjermen - som men sagt; for meg funket det å bare knisse litt på metallet
frevev's Avatar
Trådstarter
Ah, men jeg har crt da. Men det er vel kanskje det samme? Jeg mistenker btw at det var et strømproblem, har ikke fått noe flimmer siden jeg tok ut mobil laderen.
Takk for forslaget tho