Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2178
Hei freaks!
Skal inn til Ørlandet den 18.august og har sett litt på et par fag man kan ta i militæret!

Dette gjelder da altså de som "FOKUS" gir:
"Jus og Militærmakt"
"Etikk og Militærmakt"
"Militær Fysisk Trening"

Alle disse gir 5 studiepoeng så det kan jo faktisk dra snittet opp et hakk hvis jeg tar en av de!

Så det jeg vurderte var å ta Militær Fysisk trening, men har ingen anelse om hvordan det foregår eller hvordan eksamen er. Så jeg lurer på om noen freaks her har tatt faget og om hvordan det er? ville du kalt eksamen for vanskelig?

Takk
5 studiepoeng per fag er riktig, men det øker ikke snitt med mindre du da får så mange studiepoeng at du får ekstrapoeng. Studiepoeng og ekstrapoeng/tilleggspoeng er ikke det samme. Du kan lese mer om det her.

Har selv tatt militær fysisk trening som en del av utdanningen min i forsvaret. Kan du en god del om trening fra før av trenger du ikke lese så veldig mye for å bestå eksamen (multiple-choice). Når det er sagt, det var vanskeligere enn jeg trodde. Flere i troppen som strøyk på eksamen.

Hvis du senere skal studere f.eks trening så er det tydeligvis mulig å få disse 5 poengene med i graden din (bachelor f.eks). Ikke veldig stødig på akkurat det med å bruke fag fra militæret i sivile grader.
Sist endret av Marr; 7. august 2014 kl. 18:59.
Luxis4's Avatar
Trådstarter
83 6
Sitat av Marr Vis innlegg
5 studiepoeng per fag er riktig, men det øker ikke snitt med mindre du da får så mange studiepoeng at du får ekstrapoeng. Studiepoeng og ekstrapoeng/tilleggspoeng er ikke det samme.
Vis hele sitatet...
Takk det haddet jeg ingen anelse om. Driver en del med trening og kosthold så kan være noe for meg uansett.
Var vell 80% av de som tok eksamen på 1301 kullet sjø, som strøyk.
Dette var 1. gang eksamen ble gjennomført og ingen gadd å lese.

Kun en enkel eksamen du får muligheten til å ta mot slutten av rekrutten.