Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1005
Hei. Jeg har installert joomla og alt virker utenom "global configuration"... jeg har ikke adgang til denne siden og med engang jeg trykker på den så blir jeg sendt til en side 403 forbidden....osv... Kan noen hjelpe meg å forstå hva som er galt eller hva som må gjøre for å rette det?
logge deg inn kanskje?
jeg er jo logget inn hvis du mener her!? og jeg også logget inn der når jeg har mulighet til å se på menyen og få de andre tingene til å virke!...
er litt usikker da, har akkurat begynt å fikle med joomla! selv, og har ikke hatt noen problemer enda. Men et problem med globalconf er jo et jævla stort problem da.
Er configuration.php CHMODA riktig? (0664)
Sist endret av jensen2k; 7. september 2007 kl. 01:41.
Hvordan sjekker jeg om det er riktig? for jeg bare gjorde sånn som installasjonsguiden i joomla sidene viser...den har vvel skrevet configuration.php selv.... men hvordan er det mulig å sjekke det?

Hva skal stå i configuration.php? kan noen kopiere det som står i deres configuration.php og lime det in her så jeg ser hva som er forskjellen med min!?
Logg inn på ftp/shell og så tar du å chmod fil 0664
Sitat av SteInMetz
Logg inn på ftp/shell og så tar du å chmod fil 0664
Vis hele sitatet...
Jeg forstår ikke helt hva som menes,,,når jeg logger inn på ftp'en så går jeg inn på Joomla, så er det ikke noe som heter chmod eller 0664....kan dere vær så snill og forklare d på en lettere måtE?
hvordan får man adgang til ftp/shell?!?!?
Ok. Logg inn på ftpserveren via en ftpklient (samme som du brukte når du lastet opp joomla til serveren din). Så finner du configuration.php (husker ikke helt hvor den ligger), og høyreklikker på den. Velg CHMOD, og se hvilke instillinger som er angitt. Viss det ikke er 0664, så skriv det.
Jeg bruker "windows mappe" som ftp..åpner mine dokumenter så skriver ftp....osv... Jeg kan velge egenskaper så kan jeg setter tillatelser se,kjøre og lese for eier,brukere og grupper..... er det riktig?hvilke skal jeg da ta?!

ingen chmod når jeg bruker windows som ftp....

her er configuration coden:
Ser dere feilen ut fra den!?

Kode

<?php
if(!defined('RG_EMULATION')) { define( 'RG_EMULATION', 0 ); }
$mosConfig_offline = '0';
$mosConfig_host = '*';
$mosConfig_user = '*';
$mosConfig_password = '*';
$mosConfig_db = '*';
$mosConfig_dbprefix = 'jos_';
$mosConfig_lang = 'english';
$mosConfig_absolute_path = '/home/www/*';
$mosConfig_live_site = 'http://*';
$mosConfig_sitename = '*';
$mosConfig_shownoauth = '0';
$mosConfig_useractivation = '1';
$mosConfig_uniquemail = '1';
$mosConfig_offline_message = 'This site is down for maintenance.<br /> Please check back again soon.';
$mosConfig_error_message = 'This site is temporarily unavailable.<br /> Please notify the System Administrator';
$mosConfig_debug = '0';
$mosConfig_lifetime = '900';
$mosConfig_session_life_admin = '1800';
$mosConfig_session_type = '0';
$mosConfig_MetaDesc = 'Joomla - the dynamic portal engine and content management system';
$mosConfig_MetaKeys = 'Joomla, joomla';
$mosConfig_MetaTitle = '1';
$mosConfig_MetaAuthor = '1';
$mosConfig_locale = 'en_GB';
$mosConfig_offset = '0';
$mosConfig_offset_user = '0';
$mosConfig_hideAuthor = '0';
$mosConfig_hideCreateDate = '0';
$mosConfig_hideModifyDate = '0';
$mosConfig_hidePdf = '0';
$mosConfig_hidePrint = '0';
$mosConfig_hideEmail = '0';
$mosConfig_enable_log_items = '0';
$mosConfig_enable_log_searches = '0';
$mosConfig_enable_stats = '0';
$mosConfig_sef = '0';
$mosConfig_vote = '0';
$mosConfig_gzip = '0';
$mosConfig_multipage_toc = '1';
$mosConfig_allowUserRegistration = '1';
$mosConfig_link_titles = '0';
$mosConfig_error_reporting = -1;
$mosConfig_list_limit = '30';
$mosConfig_caching = '0';
$mosConfig_cachepath = '/home/www/*';
$mosConfig_cachetime = '900';
$mosConfig_mailer = 'mail';
$mosConfig_mailfrom = '*';
$mosConfig_fromname = '*';
$mosConfig_sendmail = '/usr/sbin/sendmail';
$mosConfig_smtpauth = '0';
$mosConfig_smtpuser = '';
$mosConfig_smtppass = '';
$mosConfig_smtphost = 'localhost';
$mosConfig_back_button = '1';
$mosConfig_item_navigation = '1';
$mosConfig_secret = '*';
$mosConfig_pagetitles = '1';
$mosConfig_readmore = '1';
$mosConfig_hits = '1';
$mosConfig_icons = '1';
$mosConfig_favicon = 'favicon.ico';
$mosConfig_fileperms = '';
$mosConfig_dirperms = '';
$mosConfig_helpurl = 'http://help.joomla.org';
$mosConfig_multilingual_support = '0';
$mosConfig_editor = 'tinymce';
$mosConfig_admin_expired = '1';
$mosConfig_frontend_login = '1';
$mosConfig_frontend_userparams = '1';
$mosConfig_itemid_compat = '0';
setlocale (LC_TIME, $mosConfig_locale);
?>
Jeg har nå fått det til med chmod...men det virker fortsatt ikke da:S satt den til å bli 664
Snodig, virker som om det er noe galt med installasjonen din. Viss du har mulighet til å avinstallere og installere så bør du prøve det. Har du siste stable versjon av Joomla! ?

Jeg sverger som mange andre til Flash FXP som ftpklient. Anbefaler deg iallefall å bruke en annen ftpklient enn windows sin innebygde.
jeg har nå staff ftp...bruker den...den er lett og grei, bedre enn windows...men skal da prøve andre versjoner av joomla,men vet dere om en bedre webhotel enn awardspace?

som er gratis og selvsagt støtter joomla