Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  95 12624
et tips er å ikke campe nærme utedassene eller ved siden av gjerdene. Gjerdene er toaletter og det stænker ganske godt der i sommersolen etter hvert.
L is the place. I år har de tatt enda flere forhåndsregler for at gjerdene ikke skal rives. Før har du kunne fått armbånd rundt kl 12 dagen dørene åpner. Så da står 5000folk utenfor inngangen med armbånd og venter på å komme inn. Men nå gir de deg ikke armbånd før kl 18, når du kommer inn på området. Så hvis man stormer området før kl 18 gjør man det uten armbånd. Hvis du blir tatt der inne uten armbånd vanker det 3500kr i bot.

Jaja, vi får se. Så lenge vi finner en grei campspot nær en av gatene og et stykke unna dasser og gjerder er jeg fornøyd.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
L is the place. I år har de tatt enda flere forhåndsregler for at gjerdene ikke skal rives. Før har du kunne fått armbånd rundt kl 12 dagen dørene åpner. Så da står 5000folk utenfor inngangen med armbånd og venter på å komme inn. Men nå gir de deg ikke armbånd før kl 18, når du kommer inn på området. Så hvis man stormer området før kl 18 gjør man det uten armbånd. Hvis du blir tatt der inne uten armbånd vanker det 3500kr i bot.

Jaja, vi får se. Så lenge vi finner en grei campspot nær en av gatene og et stykke unna dasser og gjerder er jeg fornøyd.
Vis hele sitatet...
Kjenner to som ble "tatt" uten pass i fjor og de fikk ingen straff utenom utkastelse.

@Lataralus
Det er vel ingen store tips og triks for festivalen. Men prøv ut forskjellige ting, forskjellige steder. Elsker å traske fra camp til camp alene av og til sjæl. Er fryktelig gøy hvor bra alle tar deg imot. Kan fort bli en gratisfyll det og

En ting å huske er at dansker forstår ikke norsk(!), så snakk engelsk til de.
Noen som har erfaring med slik "get a tent" bilett? hvordan er området/områdene(?) som disse teltene står på?
En kompisgjeng som skulle nedover, men han ene trakk seg så jeg overtok hans bilett, og var vist sånn der oppslått telt opplegg de hadde kjøpt.
Blir forresten 1 gangen min på roskilde, gleder meg noe helt vilt!
Sitat av Alfemann Vis innlegg
Kjenner to som ble "tatt" uten pass i fjor og de fikk ingen straff utenom utkastelse.

@Lataralus
Det er vel ingen store tips og triks for festivalen. Men prøv ut forskjellige ting, forskjellige steder. Elsker å traske fra camp til camp alene av og til sjæl. Er fryktelig gøy hvor bra alle tar deg imot. Kan fort bli en gratisfyll det og

En ting å huske er at dansker forstår ikke norsk(!), så snakk engelsk til de.
Vis hele sitatet...
Kommer nok litt an på saken. Jeg vet om noen som har blitt tatt med påsydde bånd, og da vanker det faktisk bot. Om du blir tatt uten bånd tror jeg du bare blir kastet ut hvis det er første gang, men tar de deg igjen inne på området blir det bot.

Ps: Dansk politi kan være ganske gretne og hardhendte.
Sitat av Syrreyo Vis innlegg
naboen vår i fjor jo! hahah...bak den forbanna DJ`n, sant?
Vis hele sitatet...
Helt korrekt! ;-)
Utifra denne artikkelen: Link.

Så klarer jeg å hente ut at de som har booket inngang kommer inn før de som ikke har det? Eller tar jeg helt feil der?
tror de som booker komme inn 14 timer før. 1800 den. 25. i stedet for 0800 den 26.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hørte rykter om at Roskilde ofte annonserer en headliner tett opp til åpningen. Har jeg hørt rett?
Det stemmer vel det. Blei annonsert 3-4 band i dag.

Portishead, My Chemical Romance og Kaizers Orchestra..

WEY!
Morsomt morsomt, under to uker til ROSKILDE! Dere kan se CampMustache på P3TVs FestivalJomfruer til høsten eller når det enn legges ut

En av våre campmedlemmer er en av festivaljomfruene og har dermed blitt trukket ut til å være en av de som blir vist. Håper folk vil se på når det kommer ut

CampMustache.
Hei!
Jeg er førstereis i år. En kamerat som jeg drar nedover med har vært der to år tidligere, og mener det er tull å ta med madrass hjemmefra, at man kan kjøpe det der nede. Jeg er derimot usikker på dette, fordi jeg vil være sikker på at jeg virkelig får en god og nokså stor madrass. Denne er den jeg har sett på, vil dere si at det er verdt å drasse den med seg nedover, eller finner jeg noen tilnærmet like madrasser der nede til nogenlunde lik pris? Jeg skal ta buss og ha sekk, så de kiloene har faktisk litt å si, men jeg klarer jo å ta den med seg om jeg må.
Det selges "alt du trenger" på campen, men mer fancy madrasser som det der må du nok kjøpe i sentrum hvis du skal ha. Roskilde er en relativt stor by, så du får tak i det meste der. Dra med minst mulig, alt blir ødelagt uansett.

Jeg har selv dratt med madrass av den typen et par år, men måtte sist år byttelåne den bort da den tok for stor plass i teltet.
jeg har kjøpt slik madrass i roskilde sentrum!
HEY! Tenkte å kjøpe sånn lite oppsprettbart (:P) telt der nede. Noen som vet om det er en god ide? Og om de blir fort utsolgt? Orker ikke drasse med et helt telt ned, men samtidig kjipt å komme, så er det utsolgt. YEY, ligge på bakken er digg... Pris er også forøvrig interessant
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sitat av stehal Vis innlegg
HEY! Tenkte å kjøpe sånn lite oppsprettbart (:P) telt der nede. Noen som vet om det er en god ide? Og om de blir fort utsolgt? Orker ikke drasse med et helt telt ned, men samtidig kjipt å komme, så er det utsolgt. YEY, ligge på bakken er digg... Pris er også forøvrig interessant
Vis hele sitatet...
I roskilde by selger de telt, riktig nok ikke oppsprettbare tror jeg, og jeg tviler på at de kommer til å gå tomme. Alltid sett butikker selge telt hele festivalen.
De selger helt fine enmannstelt på camping gear sjappa inne på campingområdet. 300 dkk, 200 for sovepose..
På mine 6 år på roskilde har jeg aldri opplevd at det har blitt utsolgt.
Hey freaks, er det noen som skal kjøre ned til roskilde den 24-25? jeg og en kompis er på utkikk etter reisemåter, er det noen freaks som skal kjøre ned som vil ha selskap i bilen og et par timer mindre bak rattet? Andre tips til reisemåter mottas også med takk
Ta buss til København?
http://www.swebus.se/

Eneste busselskapet jeg har funnet som ikke har pressa prisene i været og som fortsatt har ledige billetter.

450 kroner per vei, og tar rundt 8 og en halv time til Køben. Vanskelig å finne noe bedre alternativ så sent.
Sitat av sofa Vis innlegg
http://www.swebus.se/

Eneste busselskapet jeg har funnet som ikke har pressa prisene i været og som fortsatt har ledige billetter.

450 kroner per vei, og tar rundt 8 og en halv time til Køben. Vanskelig å finne noe bedre alternativ så sent.
Vis hele sitatet...
Har sjekket ut tog, det tar ca 9 timer, Oslo S til Køben. 600 kr per vei. Bruker lett 150 kr ekstra for litt mer komfort og plass.
Vel - er det noen praktiske ting jeg burde pakke? Har gaffateip, kniv og alle sånne ting. Men sikkert mye som kan være brukelig på en slik festival.

OG JA, er det mulig å endre inngang - noen som vet?
Sitat av TZN Vis innlegg
Vel - er det noen praktiske ting jeg burde pakke? Har gaffateip, kniv og alle sånne ting. Men sikkert mye som kan være brukelig på en slik festival.

OG JA, er det mulig å endre inngang - noen som vet?
Vis hele sitatet...
Ta med noe morsomt! Nyttige ting kan du skaffe etter hvert som det trengs.

Jada, billetten er ikke låst til noen av inngangene, du bare bytter den inn i bånd som gir deg adgang over alt. Om du f.eks har en bussbillett hvor det står inngang på er det bare fordi vest og øst er så langt unna hverandre at det er greit å vite hvor du går av bussen.
Sitat av fetter Vis innlegg
Ta med noe morsomt! Nyttige ting kan du skaffe etter hvert som det trengs.

Jada, billetten er ikke låst til noen av inngangene, du bare bytter den inn i bånd som gir deg adgang over alt. Om du f.eks har en bussbillett hvor det står inngang på er det bare fordi vest og øst er så langt unna hverandre at det er greit å vite hvor du går av bussen.
Vis hele sitatet...
Nei, du må endre inngang her.
Jeg skjønner ikke helt hvordan det systemet skal funke. Jeg tror du bare må møte opp ved inngangen din for å få bandet ditt, etter det kan du reise til hvilken inngang du vil. Tror hele inngangsbookinga har blitt hypa litt vel mye (med unntak av at du faktisk kommer inn en dag tidligere).

Når du først har fått på armbandet ditt Må du jo være fri til å gå inn og ut av akkurat den inngangen du selv vil. De kan ikke sjekke hvilken inngang du kom inn når du først har fått på deg bandet. Derfor: Om du vil ha en annen inngang, dra til dit du skal, hent bandet ditt og hopp på bussen til den inngangen du selv vil.

Og en siste ting: Fuck C-campen. Det er party over alt. Ikke gidd å press dere inn der som sild i tønne fordi det var der "festen var" sist år. Det er usentralt og etter min erfaring blir det stilt der tidligere enn rundt camping Øst. Campingfanboys er verre enn konsollfanboys.
Inngansbookinga fungerer sånn: Kjøper du billett med book på f.eks. inngang 2, så får du en print@home billett som du må ha med. Viser du denne får du lov til å komme inn Lørdag kl 1800, mens dem uten booking kommer inn Søndag kl 0800, altså 14 timer senere. Dvs det er rundt 50 000 som får 14 timer forsprang på å få den plassen dem vil ha.
Sitat av sofa Vis innlegg
Og en siste ting: Fuck C-campen. Det er party over alt. Ikke gidd å press dere inn der som sild i tønne fordi det var der "festen var" sist år. Det er usentralt og etter min erfaring blir det stilt der tidligere enn rundt camping Øst. Campingfanboys er verre enn konsollfanboys.
Vis hele sitatet...
Du har mat og butikker på den ene siden, og skateparken med mer mat på den andre siden, og dasser i midten. Du har west-inngang, en togstasjon og en egen inngang til festivalområdet. Jo, C-camp er mer sentralt enn noe annet sted.

Hvor det blir "stilt" først blir for dumt å diskutere, det er jo helt tilfeldig.
Sitat av fetter Vis innlegg
Du har mat og butikker på den ene siden, og skateparken med mer mat på den andre siden, og dasser i midten. Du har west-inngang, en togstasjon og en egen inngang til festivalområdet. Jo, C-camp er mer sentralt enn noe annet sted.

Hvor det blir "stilt" først blir for dumt å diskutere, det er jo helt tilfeldig.
Vis hele sitatet...
Men dog, jeg må si jeg bare har opplevd C-camp som en trang plass, samme hvor sentralt det er. Hadde noen kompiser der i fjor, og bare de tre timene jeg var i campen deres stod det folk å urinerte på det meste som var av enten gress eller telt.
Sitat av Pagliacci Vis innlegg
Men dog, jeg må si jeg bare har opplevd C-camp som en trang plass, samme hvor sentralt det er. Hadde noen kompiser der i fjor, og bare de tre timene jeg var i campen deres stod det folk å urinerte på det meste som var av enten gress eller telt.
Vis hele sitatet...
Det er nok sant, jo mer mennesker jo mer avfall. Har aldri plagd meg, men.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Blir det no forsøk på å organisere no treff? Hadde vært gøyalt å møtt opp med noen her, men regner med at ingen kommer til å huske det uansett, hehe.
Okei, liten krise her. Billettene til meg og madammen kan ha blitt mistet under flytting for et par dager siden, men har fått print@home billett tilsendt på mail. Vil den være gyldig?

Hvis ikke, hva kan vi gjøre? Vi drar i morgen ettermiddag... Så om noen vet, takker for kjapt svar....
Sitat av Pagliacci Vis innlegg
Okei, liten krise her. Billettene til meg og madammen kan ha blitt mistet under flytting for et par dager siden, men har fått print@home billett tilsendt på mail. Vil den være gyldig?

Hvis ikke, hva kan vi gjøre? Vi drar i morgen ettermiddag... Så om noen vet, takker for kjapt svar....
Vis hele sitatet...
Print @ Home er vel bare indgangsbookingen? Jeg har hvertfall to separate billetter. En hovedbillett i litt tykkere papir og en print@home indgangsbooking billett!
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Print @ Home er vel bare indgangsbookingen? Jeg har hvertfall to separate billetter. En hovedbillett i litt tykkere papir og en print@home indgangsbooking billett!
Vis hele sitatet...
Ja, det har jeg funnet ut, men hva kan man gjøre? Går det å printe ut alt som er av kvitteringer og ordrebekreftelser og bruke det? Er ganske desperat nå...
Sitat av Pagliacci Vis innlegg
Ja, det har jeg funnet ut, men hva kan man gjøre? Går det å printe ut alt som er av kvitteringer og ordrebekreftelser og bruke det? Er ganske desperat nå...
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner, jeg trodde en periode at jeg hadde mistet billetten min. Jeg sendte en mail til "info@roskilde-festival.dk", og spurte. Fikk svar neste dag fra denne mailadressen "kundeservice@billetlugen.dk".

Jeg spurte om det holdt å ta med indgangsbooking (print@home billetten), dette var svaret.

"Hej

Tak for din henvendelse.

You need more than just your entranceticket, so if you send me the barcode number of your entranceticket then I will find your normal ticket and if you send us your correct adress then we will make a reissue of the ticket and send it to you as soon as possible.

Med venlig hilsen

Kundeservice
Steen "

Så mitt tips er at dere kontakter bilettlugen.dk asap imorgen tidlig!
Har kontaktet via mail, skal ringe klokken 10:01 eksakt i morgen og høre..
Gjør det! Du får ha lykke til!
Ikke lenge igjen nå! Men lurte på en liten sak, hvor mye penger bør man ha med? Hvordan er prisene på pils osv i forhold til her i norge?
Sitat av Dr4rus Vis innlegg
Ikke lenge igjen nå! Men lurte på en liten sak, hvor mye penger bør man ha med? Hvordan er prisene på pils osv i forhold til her i norge?
Vis hele sitatet...
Så billig at du kommer til å le når du kommer ned.
Sitat av BirkirBjarnason Vis innlegg
Så billig at du kommer til å le når du kommer ned.
Vis hele sitatet...
Høres bra ut! så det holder med 5-6000? har jo hørt folk snakker om at de skal ha med seg 10 000+ , men synes det høres ut som jævlig mye å bruke på bare en uke.
Jeg pleier å bruke 4-5000 på mat og drikke og fjas totalt sett..
Et brett øl på campingområdet koster vel rundt 160 danske. 24 bokser 0,33 altså.
Orker du dra på butikken utenfor campingen kan du få det mye billigere. Har funnet øl til 2,50 flaska selv.
Halvliter i plastkrus på festivalområdet ved scenene osv. er 35 danske minnes jeg å huske. God festival!
Det nermer seg! God tur!
Kommer til å vandre rundt på bussterminalen fra kl 22:00, har med en sort koffert med en rød tag, grønn og rød LIDL-pose, jeans, sorte converse, hvit-t-skjorte og helt grå genser. FIND WILLY!!!!!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det var en fantastisk og fæl festival. Bumper egentlig tråden for å høre hvordan andre opplevde festivalen, også har jeg tenkt til å slenge med et ekstra spørsmål hvis noen sitter inne med kunnskapen.

Noen som kjenner, eller var med på campen som hadde et ramones(som i bandet) flagg? Jeg mener også å huske at majorteten av menneskene i campen var fra Bergen. Hvis noen kunne hjulpet, så hadde jeg satt stor pris på en PM.
Roskilde festivalen er helt klart noe av det råeste jeg har vært med på! Verdt pengene uten tvil. :P Blir nok å ta turen til neste år også, men da blir det å finne seg en camp plass i c/g området, var altfor tamt på get a tent campen, å for langt å gå derfra til selve "hovedcampene" flere ganger om dagen. Tror faktisk jeg møtte et par stykker som var medlem på forumet der, men kan ikke huske noen brukernavn :P
L var ganske sykt, ble syk til slutt hehe. Sjekka nettbanken nå...11000 kr på mat/pils/en gitar/weed og sprit og shots i bar inne på området der. Satan, men gøy var det!
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
L var ganske sykt, ble syk til slutt hehe. Sjekka nettbanken nå...11000 kr på mat/pils/en gitar/weed og sprit og shots i bar inne på området der. Satan, men gøy var det!
Vis hele sitatet...
Da kom du jo rimelig greit ut av det, har klart å blakke meg ganske mye verre enn det tidligere år