Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 6608
Hei, Jeg har nå bestemt meg for å teste MDMA (Ingen moralske kommentarer takk )
Jeg har testet LSD før, og jeg har røykt mye Cannabis.
(intensjonen med MDMA er mer for det psykedeliske)
Jeg har bare noen spørsmål ang. førstegangs bruker av MDMA,
Hvor mye/mange tabletter er vanlig første gangen?
Hva bør jeg holde meg unna? (mat? melkeprodukter? etc. Jeg drikker ikke, så jeg kommer ikke til å drikke alkohol)
Er det vanlig å kaste opp første gangen?
Bare post litt generelt førstegangs fakta.

På forhånd takk
Sitat av GypsyWagon Vis innlegg
Hei, Jeg har nå bestemt meg for å teste MDMA (Ingen moralske kommentarer takk )
Jeg har testet LSD før, og jeg har røykt mye Cannabis.
(intensjonen med MDMA er mer for det psykedeliske)
Jeg har bare noen spørsmål ang. førstegangs bruker av MDMA,
Hvor mye/mange tabletter er vanlig første gangen?
Hva bør jeg holde meg unna? (mat? melkeprodukter? etc. Jeg drikker ikke, så jeg kommer ikke til å drikke alkohol)
Er det vanlig å kaste opp første gangen?
Bare post litt generelt førstegangs fakta.

På forhånd takk
Vis hele sitatet...
Spis godt på forhånd, men ikke rett før du dropper (tar lengre tid).
Mat og drikke med mye c-vitaminer og andre antioksidanter er et pluss.
Kvalme og oppkast kan forekomme (ikke bare første gangen) men dette er spesielt på tom mage (ingefær funker dritbra mot kvalme for min del).

50-100mg er en god start (typisk 1 tablett, men dette varierer VELDIG.) Det beste er om du får tak i krystaller og veier disse på en veldig nøyaktig vekt.

Ikke vent for mye på rusen, pass på å være i en setting hvor du kan tenke på andre ting enn det som venter deg. Det beste er å følge "flowen" og la ting skje.

Vær klar til å skifte setting om det skulle bli nødvendig. Selv om dette ikke er like prekært som med andre sterkere hallusinoger kan det ha mye og si for den totale opplevelsen.

Drikk vann, men ikke for mye... kommer ikke på no mer i farta..
Sitat av fetter Vis innlegg
Spis godt på forhånd, men ikke rett før du dropper (tar lengre tid).
Mat og drikke med mye c-vitaminer og andre antioksidanter er et pluss.
Kvalme og oppkast kan forekomme (ikke bare første gangen) men dette er spesielt på tom mage (ingefær funker dritbra mot kvalme for min del).

50-100mg er en god start (typisk 1 tablett, men dette varierer VELDIG.) Det beste er om du får tak i krystaller og veier disse på en veldig nøyaktig vekt.

Ikke vent for mye på rusen, pass på å være i en setting hvor du kan tenke på andre ting enn det som venter deg. Det beste er å følge "flowen" og la ting skje.

Vær klar til å skifte setting om det skulle bli nødvendig. Selv om dette ikke er like prekært som med andre sterkere hallusinoger kan det ha mye og si for den totale opplevelsen.

Drikk vann, men ikke for mye... kommer ikke på no mer i farta..
Vis hele sitatet...
Takker for så informativt og kjapt svar.
*Thumbs Up*
Selv mister jeg matlysten totalt på MDMA, men har funnet ut at druer er tingen å ha tilgjengelig om en skulle bli nysen på noe godt.
Det er vanlig å få kjevekjør ala grande, så tyggis du ha om ikke du syns sår og "støl" kjeve er noe å hige etter.
Angående kvalme funker det for meg å ikke tenke på det og prate om noe helt annet om jeg kjenner det kommer, da glemmer jeg det fort og kvalmen forsvinner.

Ellers anbefaler jeg MDMA som sofadop, med folk en føler seg trygg på, første gangen. Med sofa, puter/pledd, gode venner og Pink Floyd er det mye som skal til for å gi deg en dårlig tur
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
MDMA er ikke ecstasy. Om du spiser tabletter/knips kan du ikke vite hvilke substanser du inntar, og det er derfor vanskelig å gi deg råd angående effektene (kvalme, m.m).
Om du kjenner noen som spiser mye knips og som har oversikt over hva som er på markedet av knips som gir en slags MDMA-feeling, bør du rådføre deg med denne personen. Utifra hva jeg leser om markedet for tiden er det dårlig med gode, trygge, knips med MDMA i. Se f.eks her i Det norske ecstasy-markedet.
Sist endret av Mullah; 12. oktober 2010 kl. 11:44.
Sitat av Mullah Vis innlegg
MDMA er ikke ecstasy. Om du spiser tabletter/knips kan du ikke vite hvilke substanser du inntar, og det er derfor vanskelig å gi deg råd angående effektene (kvalme, m.m).
Om du kjenner noen som spiser mye knips og som har oversikt over hva som er på markedet av knips som gir en slags MDMA-feeling, bør du rådføre deg med denne personen. Utifra hva jeg leser om markedet for tiden er det dårlig med gode, trygge, knips med MDMA i. Se f.eks her i Det norske ecstasy-markedet.
Vis hele sitatet...
Nei, sorry se bort ifra jeg skrev mye/mange tabletter. Mente ikke ecstasy.
Sitat av Krissaa Vis innlegg
Selv mister jeg matlysten totalt på MDMA, men har funnet ut at druer er tingen å ha tilgjengelig om en skulle bli nysen på noe godt.
Vis hele sitatet...
Enig! Druer er en klassiker! Egentlig fungerer all saftig frukt for min del, men druer eier på det området at de ikke krever noe skrelling eller skarpe gjenstander for å spises, pluss det er minimalt sølete.

Sitat av Krissaa Vis innlegg
Ellers anbefaler jeg MDMA som sofadop, med folk en føler seg trygg på, første gangen. Med sofa, puter/pledd, gode venner og Pink Floyd er det mye som skal til for å gi deg en dårlig tur
Vis hele sitatet...
Enig igjen, men dette er veldig smak og behag. Jeg er en alt-eter på dette området, og kan kose meg omtrent uavhengig av set og setting på MDMA, mens jeg kjenner mange som ikke klarer å kose seg i sofaen, de bare MÅ ut å danse og prate med masse folk.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av GypsyWagon Vis innlegg
Nei, sorry se bort ifra jeg skrev mye/mange tabletter. Mente ikke ecstasy.
Vis hele sitatet...
Da kan jeg anbefale deg å lese Skyfexs tråd Den Store MDMA-tråden, samt Erowids side om MDMA. Erowids side om effects lister opp det meste av effekter som kan forekomme, og derfor også hva som kan være bra å forberede seg på og hva du ikke trenger å være redd for. En ting som kan skje er f.eks nystagmus, som er en skjevling av øyene. Det er ikke farlig og det pleier å gå fort over (personlig synes jeg det er litt kult).
Jaw clenching er vanlig nok, og til det kan det være greit å ha en smokk, eller tyggis som Krisaa anbefaler. MDMA er en stimulant, og du kommer sannsynligvis ikke til å ha matlyst under og etter turen. Kroppen din trenger næring uansett, så jeg pleier å ha yoghurt eller en suppe som jeg kan spise litt på. Jeg prøver alltid å tvinge meg selv til å ete ved slutten av turen også, for det gjør at jeg kommer meg fortere fra eventuelle negative effekter.

Det er alt jeg kommer på i farten. God tur!
Sitat av UrFucked Vis innlegg
Prøvde MDMA for første gang nå i helgen sammen med 6 kompisser, Syntes det va dødsgøy! Klarte ikke å se på noen uten av å begynne å le, og jeg sto å tok hode skuldre kne og tå inne på ett soverom, å skoene kastet jeg av meg. Selv husker jeg nesten ingenting fra det å det virket som at det bare varte i 1 time, når det egentlig varte i 6 timer. Er garantert noe jeg skal prøve igjen, følelsen var fantastisk
Vis hele sitatet...
Pass på så du ikke blir for glad i knips nå, ellers blir det virkelig UrFucked
En ting verdt å nevne er at mange bygger opp permanent toleranse for stoffet, så nyt det i så små doser som mulig, så sjeldent som mulig, så kanskje du kan nyte den gode følelsen flere ganger før bivirkninger og drit tar over. Jeg var så dum at jeg kjørte på med store doser relativt ofte i starten, og idag er det ikke på langt nær det samme. Det må liksom mere til, og jeg treffer aldri det nivået jeg var på i starten.. Savner de første gangene!
100mg er en fin dose å starte med, da helst igjennom nesa synes jeg. Svelget 300mg i en kapsel hos en kompis da vi satt og drakk noen pils. Hadde drukket 6 pils så var litt smålig full. Det smalt som bare pokker, så bra at alt jeg orka var å bytte på å ligge i sofaen og på gulvet resten av natta. Husker egentlig ganske lite fra kvelden annet enn at jeg ble skikkelig mdma-rusa.

Hadde jeg vært deg hadde jeg latt være å spise en god del timer før inntak. Spis feks frokost, men ikke noe mer før du skal ta stoffet på kvelden.

Prøvde noe såkalt mdma i helga som var. Gulaktig pulver med litt lakrisaktig lukt. Lest nylige poster om dette pulveret her på freak og jeg er nesten skråsikker på at dette er metylone. Manglet den store euforien mdma gir også fikk jeg heller ikke den store tygginga av tenner som jeg normalt har fått. Snortet nesten 0.4g av dette stoffet i løpet av kvelden. Merket det ganske bra allerede etter 0.1 opp i nesa, så tipper dette var rimelig rein metylone.
Ingen andre som har nevnt det så jeg gjør det, kan være utrolig kjekt å ha litt weed liggende til slutten av turen da det kan være vanskelig å sovne selv om du er drit sliten.

Ellers er det nais å ta det sammen med noen og gjerne en edru person som er tilgjengelig for utrolig vanskelige dillemaer (som feks bamse mums patrulje, dont do drugs and drive).

Er ikke å annbefale å gå ute blandt folk da det ofte kan være lett å se at du er helt på tur. Store pupiller og jernkjeven som går i ett er ikke lett å overse...

Og et siste tips fra min egen erfaring med mdma; dersom du blir helt på tur og er sammen med noen som er like på trynet, ikke bruk tid på prøve å huske hva dere akuratt snakka om det er helt håpløst å komme på det...
GypsyWagon: 1. For det første så har det ikke all verden å si hvor mange ganger du har tatt syre eller hvor mange ganger du har røyket hasj første gang du skal prøve ut noe nytt, selvfølgelig er erfaring et godt grunnlag for å legge ut på nye eventyr, men viss du føler deg bra og har en god atmosfære rundt deg så er det viktigste som spiller med i turen. Synes selv MDMA åpner opp folk på en veldig hyggelig måte, så her er det bare å knytte sterkere bånd med gode venner.

2. MDMA er ikke et psykedelisk stoff men et stimulant, eller for å være mer korrekt et empatogen. Det kan ha en del likhetstrekk men det blir etter min mening aldri det samme som en psykedelisk tur. Grunnen til at så mange blir tura av ectasy er pågrunn av andre stoffer som er i knipsen, slik som 2C-X stoffer.

3. Førstegangs dose for deg blir umulig for meg og de andre på forumet å vite, noe du må finne ut av selv, jeg anbefaler deg å starte ganske lavt, 20-30mg. Viss du ikke merker noe kan du bare redosere, når du har funnet riktig dosen så hvet du det til neste gang. Jeg snakker om ren MDMA å ikke ectasy forresten. Her er doserringen fra erowid http://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma_dose.shtml .

4. Når rusen kommer merker du om du er sulten eller ikke, ekke noe vits i å presse i seg mat viss du ikke er sulten. Drikk væske som du pleier, gjærne litt ekstra også siden du kan bli veldig dehydrert.

5. Oppkast er ikke uvanlig i det hele tatt, viss du må så kaster du opp å ikke bry deg om hva andre synes :P .

Ha det morsomt! =)
Ikke gjør samme feil som meg. Ikke ta 1/3 så 2/3 senere når du blir hypp på mer, virka som alle virkestoffene lå i de siste trededelene. Doser forsiktig, som twisted shroom sa, føl det ut, ta litt mer om det bittelille du tokk ikke fungerte.
For meg er også det sosiale den store greia med MDMA, man føler en slags kjærlighet/romanse rundt kun det å snakke med venner eller familie. Uansett lykke til!
Et annet tips er å ta et magnesiumtilsudd før og under rusen, da dette kan minske kramper i kjeven.
Må bare legge til at jeg synes det Mullah sier er veldig riktig. Få i deg mat i løpet av kvelden. Jeg spiser alltid om jeg er på mdma eller speed, det motvirker bivirkningene og du føler deg i bedre form hele dagen. Drikk masse vann, men ikke drikk for mye. Ikke drikk "pint" glass alså 0.33cl, drikk fra vanlige små kjøkkenglass. Ikke drikk alkohol.
Dosering :

Mdma krystaller

Prøv deg frem, men 100mg kan være en bra start . Da bør du være sikret å få en bra tur uten å riskikere at det kan bli for mye . Personlig foretrekker jeg rundt 70-90 mg hvis jeg skal ut på byen og vil ha kontroll, men samtidig stort smil, superhumør og lett dansefot . Er det hjemmefest med gode venner øker jeg til 120-130 mg pr kapsel men nærmer meg da min øvre grense pr dropp . Har prøvd opp til rundt 160 mg og ble da seriøst på trynet og fikk derfor lite ut av den turen . Men er jo moro å ture litt skikkelig også da !! Får du tak i rene krystaller så er det meget sterke saker og bør behandles med respekt . Har du mulighet så test med EZ så du vet hva du har ....

Prøv hjemme sammen med gode venner først , sett på noe kul musikk dere liker .. jeg anbefaler electrohouse f.eks
. Ta gjerne en drink eller 2 . Jeg synes alkohol ( sprit ) forsterker min tur , men Mdma alene er også utmerket ) Ut på byen på mdma er en sinnsyk herlig opplevelse forutsatt at du ikke har tatt for mye . Prøv deg frem til den mengden som er riktig for deg ! Har du ikke en nøyaktig vekt så løp å kjøp ! Gjør deg klar til å smile til verden å føl at alle smiler tilbake til deg . Alle sanseinntrykkene dine blir kraftig forsterket .. lys , lyd ..alt .. så prepare for your best day ever ..
Et måltid noen timer før du skal på tur er sikkert lurt . Jeg spiser aldri når jeg tar knips/mdma men hvis du føler du vil sikre deg litt så velg noe lett .. f.eks en proteinshake som inneholder både proteiner og karbohydrater gjør susen og gir deg litt å gå på . Appelsinjuice er fint , fullt av c vitaminer imunforsvaret ditt trenger . Jeg er dårlig til å huske å drikke vann, men husker du på det så få i deg litt innimellom. Når du har landet etterhvert så hiv i deg litt mere vitaminer, juice og proteinshake evt litt mat du har lyst på . Som regel blir jeg litt slapp og trøtt når effekten går over og jeg sovner som regel av meg selv etterhvert . Kan være lurt å ha en sovetablett på lur i tilfelle du sliter med å få sove . Noen timer med søvn og du er frisk og rask igjen forhåpentligvis . jeg får som regel lite hangover av mdma . Formen er som regel fin dagen derpå , forutsatt at jeg har kommet meg i seng utpå morgenkvisten og ikke havnet på et endeløst nachspiel .

Tipset over her om å bruke weed for å få sove anbefaler jeg ihvertfall ikke . Weed forsterker etter min erfaring rusen ganske kraftig og skaper fort flammer i et bål som er på vei til å slokne..

Prøv å ta Mdma kun ved spesielle anledninger, eller f.eks 1 gang hver andre mnd for å bevare det magiske ved dette stoffet samtidig som du bygger opp serotoninlagrene dine mellom hver tur . Dette er langt fra enkelt , nettopp fordi hver tur på Mdma er så fantastisk at du helst vil oppleve dette så ofte som mulig .

Ha en fantastisk fin tur ))