Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 10246
Fikk tak i cirka 1 desiliter kloroform fra kjemien i dag som jeg tok med hjem. Transporterte den hjem i en plastflaske og har nå overført den til en glassflaske.

http://img341.imageshack.us/my.php?image=img0142fx6.jpg

Vi har vel alle sett filmer og spill (som Hitman) der man benytter seg av kloroform for å få noen i 'søvne'. Man heller litt væske på en klut og putter den foran luftveiene til personen. Fungerer dette i praksis?

Leste litt på http://en.wikipedia.org/wiki/Chloroform
it was quickly abandoned in favor of ether upon discovery of its toxicity, especially its tendency to cause fatal cardiac arrhythmia analogous to what is now termed "sudden sniffer's death".
Vis hele sitatet...
Er det virkelig så farlig? Hvis man bare skal gjøre det èn gang, mener jeg.

Luktet litt på væsken og.. Den har en veeeldig sterk lukt. Kunne minne litt om rein sprit, bare ganget med 10 eller noe.
Sist endret av Fredrik; 7. mars 2008 kl. 11:08.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Hvorvidt det er noe poeng i det kan nok diskuteres. Få tak i eter i stedet (), arytmi er ikke moro.
drev bitte litt med kloroform i sommer, da jeg og en kompis fant ut at det var alt for lett å lage.
det er et løsemiddel så det er ikke sunt på noen måte, man sovner hvis det er for store doser og våkner opp igjen kort tid etterpå med en dunkende hodepine.
i små doser å innhalere fra en fuktig klut så vil du oppnå en rus, vansklig å beskrive den, det kommer en summelyd som kan minne litt om motoren til en storbåt, og alt blir egentlig bare veldig underlig i fem minutter, ikke noe jeg anbefaler, la det fort fra meg for å si det sånn.

(husk at du må oppbevare det riktig, det fordamper i solys og luft, så ha det et mørkt sted i en lukket flaske)
Sist endret av TETRS; 7. mars 2008 kl. 12:13.
Løsemiddel og sniffing er bad.

Kan gi deg et eksempel fra Haugesund
Haugesunds Avis

Nå er det her snakk om is spray, men dog jeg føler det får frem poenget. Gutten det her er snakk om hadde drevet med dette før utifra det jeg kjenner til, mao langt fra noen nybegynner.

Og hvis du virkelig føler at det er en god ide, sørg for å få det dokumentert det sånn at vi kan legge ut historien her
Sist endret av MorPHeuZ; 7. mars 2008 kl. 15:02.
Kloroform består jo blant annet av klor, vet ikke jeg, men bare ved å vite at det består av klor hadde jeg holdt meg langt unna.
Et lite hint: Hodeskallen på kjemiflasken har som regel en betydning. Kloroform gir fare for varige helseskader ved en konsentrasjon på oppunder en tusendel...
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Den store løsemiddeltråden er vel verdt å ta en titt på.

Ja, sniffing av løsemidler kan være så farlig: Når du sniffer noe, kan gassen drive ut oksygenet fra lungene dine og med riktig timing kan dette føre til kvelning som da er slutten for deg.
Løsemiddelets bedøvende effekt er en uheldig bi-effekt, ettersom det er så mange darwin-awards idioter der ute som tror at om noe ikke er ulovlig, er det mindre farlig en noe som er ulovlig.
De av oss med noe mellom øra vet jo klart at dette ikke stemmer.
Jeg har aldri sniffet kloroform, men jeg har (desto verre) sniffet både bensin og lightergass ved mange anledninger som 15-16 åring. Jeg er nå 23, og når jeg tenker tilbake på hva slags "funk" jeg fikk av dette, er det absolutt å fraråde! Ja, det er en ekstremt heftig rus, faktisk kan det ikke beskrives med ord. Det er farger og lyder som ikke ligner noe annet rusmiddel jeg har prøvd, nettopp fordi det er så ekstremt konsentrert og heidundranes hardt at man, til slutt, bare skjønner at både hjerne og den fysiske form må betale en ekstrem overpris. Noe som i lengden ikke er verdt det whatsoever!! Jeg er glad for at jeg ikke er en av de som avgikk med døden p.g.a dette, og håper og ber om at jeg ikke skal få uventede ettervirkninger som følge av dette. Det er nemlig store muligheter for at folk som har ruset seg på løsemidler ikke får ettereffekter før maaaange år etterpå...Er du smart så holder du deg unna!
Sist endret av Trubadurix; 8. mars 2008 kl. 09:08.
spør kjemilæreren din da vel...
Gabbeh: Det er jo nesten det samme som å si "Det var jeg som stjal kloroformen!!!"
Kloroform er farlig ja, og selv om det ble bruk innen anestesi på slutten av 1800-tallet så er ikke dette noe du burde "gjøre" i det hele tatt. De aller fleste gangene går det nok bra, men det skal allikevel ikke mer enn én gang til for at det skal kunne gå skikkelig dårlig, så jeg råder deg til å finne noe annet å fordrive tiden din med.

Ruseffekten man får av å sniffe løsemidler er ikke noe særlig å skrive hjem om uansett..
Sist endret av mentalmelt; 11. mars 2008 kl. 22:17.
Sitat av mentalmelt
Kloroform er farlig ja, og selv om det ble bruk innen anestesi på slutten av 1800-tallet så er ikke dette noe du burde "gjøre" i det hele tatt. De aller fleste gangene går det nok bra, men det skal allikevel ikke mer enn én gang til for at det skal kunne gå skikkelig dårlig, så jeg råder deg til å finne noe annet å fordrive tiden din med.

Ruseffekten man får av å sniffe løsemidler er ikke noe særlig å skrive hjem om uansett..
Vis hele sitatet...
Kloroform brukes ikke lenger til anestesi, da en på slutten av 1800 tallet oppdaget at det av og til fremkaller akutt hjertestans, også hos unge og friske mennesker.

Altså ikke noe å spøke med!
Sitat av Kaunda
Kloroform brukes ikke lenger til anestesi, da en på slutten av 1800 tallet oppdaget at det av og til fremkaller akutt hjertestans, også hos unge og friske mennesker.

Altså ikke noe å spøke med!
Vis hele sitatet...
Er jo akkurat det han sier?

Sitat av mentalmelt
Kloroform er farlig ja, og selv om det ble bruk innen anestesi på slutten av 1800-tallet [...]
Vis hele sitatet...
Sist endret av Hedges; 11. mars 2008 kl. 22:27.
Yes Kauda, godt vi har deg her..

Ser ikke at denne tråden kan utvikle seg no særlig lenger, så jeg tror vi setter en strek..