Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2131
Håper dette er plassert i riktig tråd.

Det har seg sånn at for to dager siden kjøpte jeg meg nytt ungdomskort, uheldigvis mistet jeg det på samme buss av uskjent grunn. Og jeg gidder ikke betale mye for et nytt et, spesielt da jeg mistet minibank kort samtidig, og har ingen penger.

Jeg skulle hatt et kort til helgen, siden jeg ikke kan reise den dritt uten.
Vi har sånn plast kort tinges, men et sånn liten fargerute. ( det er denne vi betaler for hver måne ) Så sånn som jeg ser det er det null problem å bare kjøpe den plast tingen til 50kr,
også fikse resten på photoshop. Eventuelt bare ta bilde av en likens, også fikse størrelsen på photoshop.

Ungdomskortet sliter på lommeboken hver måne og, så hadde vert gøy å fått til fake, jeg vet at dette er lett, men jeg bare lurte på om noen har gjort det før, hvilken måte oppnå best resultat ?
Jeg sitter på skolen, og skulle gjerne fått det til før dagen er omme.
har du et bildet av ungdomsk0rtet ?
Hva gjør du når de sjekker om kortet er gyldig?
tror neppe de sjekker :P vis ikke det er kontroll og det er sjeldent
Jeg har ikke bilde nei.
Så er det noen her som har bilde med høy kvalitet ?
ellers må eg ta det med mobil : p
Men det er jo bare 2x2 cm ca, så er sikkert ikke så nøye.

Jeg har aldri i hele mitt liv opplevd kontroll på rutebuss her i Sogn og Fjordane..
nei da blir det litt vanskelig, jeg har jo ingen aning ossen det kortet ser ut :P

PM meg en link til det bilde da kan jo se på det.
Får nok ikke hjulpet deg, ungdomskortene er forskjellige fra fylke til fylke :/
Og ja, du frå sikkert laget en fake, som funker så sannt det ikke er kontroll.
DERSOM, det er kontroll. Så sier du at du ikke betalte. Ikke prøv å vis det frem en gang.

Bot er bedre enn å bli tatt for bot + dokumentforfalskning.
Betalte du for kortet kontant eller med kort?
Hvis du betalte med kort og kan vise til betalingen er det bare å snakke med noen på et kontor og forklare situasjonen og tilby deg å ta med konto utskrift.
Treffer du en hjelpsom person så kan det være at de tar seg bryet med å gi deg et nytt et.

Hvis du ikke har noen som helst kvitering så er det vel en del værre.
Hvis du mistet det på bussen så kan du også ringe bussselskapets hittegodsavdeling eller direkte til busstasjonen - Har sjåføren eller rengjøringspersonalet eller noe sånn funnet det er det sikkerty blitt tatt vare på!
må du "vise" det til en automat som lager pipelyd og forteller hvor mange dager det er på det?