Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1891
Vi har mange forsjellige nick men to av de er litt rare

Mitt nick(ProZac) er et navn på antideppresiver

men tenkte dere skulle få vita va ZYRTEC betyr

Litt historie: Vi skullle fra Ski(en by) til Kr.Sund
Lang biltur, så vi bestemte oss for å ta inn på ei hytte
Hytta var liten og ca 10 kvadratmeter(litt lite for 4 stk)
Vi lå i dalen på en plass som hette Gjeilo

Natta var slitsomt for d var litt mye mygg, ingen sov den den natta, jeg har nå litt over 50 myggstikk på armer og rygg.

Men det som var rart da jeg kom apoteket, var at de anbefalte Eurax og ZYRTEC som dempet allergivikningen på myggstikka og saleve som skulle dempe kløhælvete.

OM ZYRTEC:
Det virksommet stoffet cetrizindihydroklorid (prøv å utale det)
tilhører gruppen antihistaminer.
Det virker ved å lindre plagene som skyldes frisetting av histamin i kroppen i en tidlig fase av allergireaksjonen.ZYRTEC virker også på den alergiske betennelsereaksjonen i den sene fasen av allergireaksjonen. Dette skjer ved at ZYRTEC hemmer tilstrømmelsen av betennelseceller til det allergipåvirkede området. Den allergiske effekten av ZYRTEC inntrer vanligvis raskt og varer i flere timer.

BIVIRKNINGER: Forbigående og mild hodepine, svimmelhet, tretthet, uro, munntørrhet og ubehag i mage

Hold dere unna ZYRTEC(personen) hehe....(visst dere ikke har myggstikk da)

Har fritidsproblemer og det var bare derfor dette kom ut...
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Zyrtec funker som bare f. det. Har prøvd det mot katte allergi som jeg TROR jeg har Funker flott. Btw, ski til kristiansund er en laaaaang tur....
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
/me ownz
King of Spooning
Acidous's Avatar
Zyrtec funka ikkje ein plass for meg.
For ei stund sida slengte eg i meg eit heilt brett
på ein gong for eg blei heilt jævlig(grasallergi).
Funka ikkje, så eg gav opp. Fekk seinare ein annan
type medisin som virkar mykje bedre.
Zyrtec funker som bare fy for meg (har bare brukt det for pollen, dyreallergien min biter jeg som regel i meg). Det mange ikke vet er at en tablett antihistaminer (Zyrtec eller konkurrenten Reactine) før man legger seg etter en natt på byen kan ha god effekt mot bakrus! Jeg sverger til en zyrtec og en paracet før jeg går til sengs etter en fuktig kveld, og mener det fungerer utmerket!
Better than thou.
Må man ha resept på dette? Skal til syden om to uker og det blir skjenking hver morgen og kveld, så bakrus er noe jeg helst ikke vil ha liksom..
Man kan kjøpe en 7 (eller var det 10)-pakning uten resept. Større kvantum enn det krever resept. Kjøper du to sånne pakker på hvert sitt apotek er du vel berga.
Better than thou.
Takk for opplysningen. Btw, hvor mye koster det for en slik 7/10 pakning?
60 spenn
fuzzy: Jeg har aldri brukt zyrtec mot bakrus men har hørt at man skal ta det ca en time før man BEGYNNER og drikke, ellers funker det ikke... Er sikkert forskjellig fra person til person.

Scha

BTW: dette er vell min 500'ene post om jeg ikke har tellt helt feil.
[EDIT]Uhmm.. 501'te post var det[/EDIT]
hvis du tar zyrtec før du drikker forsterker det alkoholvirkningen..
nFF Marshall
morten's Avatar
Funker ikke slik for meg ihvertfall.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
har personlig på merkelig vis prestert å bli fullstendig imun mot zyrtec, og måtte ty til sterkere saker, men det hjelper litt på bakrusen ja
horetore: uhmm.. Nei.. Det er paraset som forsterker virkningen av alkohol. man blir ca 25% fullere av og at en paracet før man begynner og drikke. Zyrtec har ikke samme virkningen. Er selvsakt ikke 100% sikker, men tror du tar feil.

Scha
Heh, naboen sier at man skal ta zyrtecen dagen etter man har drukket (da man er i bakrus), og taes sammen med litt vann. Virker etter 20 min, om du så ikke elger den opp igjen...