Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1669
....leser en historie i dagens Vg.... hvor ei helsprø kjerring prøvde å starte ei brann på stuegulvet.....

.. men heldigvis takler ikke kvinner stressede situasjoner eller klarer holde hodet kaldt når det gjelder som mest....

Hu klarte ikke å starte brannen engang! Tror jeg ler meg ihjæl... =)

At det går an...

Waco

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=1685703
Heh, få adressa di da så kan vi se om jeg som kvinne klarer å sette fyr på huset ditt? Tror det hadde blitt en gledens dag!

Btw broren min satte fyr på rommet mitt en gang og han klarte ikke å holde hode kaldt.. han satt seg ned å pissa i buksa
Trådstarter
64 0
Nå snakker ikke jeg om familien din, men jeg skjønner godt at det er en del sprø folk her på forumet ja..

Saken er at denne, - er at ei kjerring prøvde å få samboeren ut av huset sitt... helte masse tennveske forgjeves =) som artikkelen påpeker....

Dette kvinnemennesket var faktisk ikke i stand til å få fyr selv om det lå litervis med TENNVESKE over hele gulvet...

Nei fy flate..av og til så er jeg bare så glad for at kvinner ikke mestrer enkelte ting er i verden...

Waco

...sikkert derfor de må bomme fyr hele tiden....
Kvinne truet samboer med brann
BERGEN: Etter å flere ganger forgjeves ha prøvd å få sin samboer til å flytte ut av leiligheten, helte kvinnen tennvæske på gulvet og truet med å tenne på. Nå er hun siktet for forsøk på mordbrann.

Den 32 år gamle kvinnen er nå varetektsfengslet
fram til 25.juli av forhørsretten i Bergen, skriver Bergens
Tidendes nettutgave.

Strafferammen for forsøk på mordbrann
er inntil 21 år. Det var torsdag denne uken at det rant
over for kvinnen. Da samboeren nektet å forlate leiligheten
de to delte i en boligblokk, tok hun fram tennvæsken og
gikk fra rom til rom og sprutet væsken på gulvet.


Kvinnen er også siktet for å ha truet
en 10 år gammel gutt med kniv etter at han hadde mobbet
sønnen hennes.

Siktede påkjærte kjennelsen om varetektsfengsling.
Vis hele sitatet...
Hvor sto det at hun ikke klarte det da?
Trådstarter
64 0
Ja som du leser av teksten tyder det på at damer kan være svært så ko-ko.... det står at hun truet med å tenne på.... dvs at VG omskrev "dama vakke istand til å klare å fy fyr på tennveske" for at det ikke skal høres så teit ut...

hadde hun klart det hadde det nemlig stått ... "gal kvinne tente på"...

Og det er ikke nevnt med et eneste ord...

Waco

...handler om å slo to og to sammen....
nFF Marshall
morten's Avatar
Står ingenting om forsøk..... Bare om trusler. Ro litt ned på kvinne nedtrykkinga da. Folk som deg blir konemisbrukere... Og de liker vi ikke
For å bli konemisbruker må man først ha kone
Så tror ikke det er så stor fare for det
konemisbrukere, folk som mishandler personer av noen grunn, skulle hatt den mest langsomme døden noensinne, langsomme og pinefulle...

waco, vel, med tanke på at det finnes flere syke menn en kvinner er det der ikke noe spes.

og det at hun ikke tente på, vel, det var jo HENNE leilighet, så det er vel grunnen til at hun IKKE tente på? Waco, litt normal sunn-fornuft-tenkning tror jeg du har godt av


edit: Codemary, der sa du noe ja
Trådstarter
64 0
Javel Morten... altså... det er kvinne-undertrykking å nevne at ei kvinne er tiltalt for mordbrann trusler.....?

Og konemishandler.... akkurat ja... jeg nevner at ei helsprø kjerring gikk amok med tennveske... så er det jeg som blir konemishandleren?

Og nei du.... Waco holder nok best til for seg selv... meg kone... uff...
vel folk som heller tennveske på folk og leilighet + truer barn med kniv er sjuke i hodet og bør sperres inne i lang lang tid! at hun ikke tennte på likevel skyldes vel at vettet slo til et lite øyeblikk.
original reprint
xaff's Avatar
Opprinnelig postet av waco
Javel Morten... altså... det er kvinne-undertrykking å nevne at ei kvinne er tiltalt for mordbrann trusler.....?
Vis hele sitatet...
Dette er selvmotsigende i og med at du aldri skrev i den første posten at hun hadde truet med å starte brannen.

Opprinnelig postet av waco
....leser en historie i dagens Vg.... hvor ei helsprø kjerring prøvde å starte ei brann på stuegulvet.....

Hu klarte ikke å starte brannen engang! Tror jeg ler meg ihjæl... =)
Vis hele sitatet...
Så klart hun ikke klarte det når hun ikke engang prøvde.

Det var muligens noe ekstrem løsning på å få fyren ut derfra, men så er da heller ikke alle av oss helt villige til å bare labbe av gårde med halen mellom bena heller. Uansett så er nok ikke dette første gangen noen prøver å tenne fyr på noe for å få viljen sin. (Merk at jeg skriver 'noen' fordi det gjelder begge kjønn.)

Opprinnelig postet av waco
.. men heldigvis takler ikke kvinner stressede situasjoner eller klarer holde hodet kaldt når det gjelder som mest....
Vis hele sitatet...
Dette er kvinneundertrykkingen som morten vil frem til går jeg ut i fra.
Sist endret av xaff; 13. juli 2002 kl. 20:01.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Opprinnelig postet av waco
Javel Morten... altså... det er kvinne-undertrykking å nevne at ei kvinne er tiltalt for mordbrann trusler.....?
Vis hele sitatet...
Njash, men dette er vel både kvinne-undertrykking og generalisering?

Opprinnelig postet av waco
.. men heldigvis takler ikke kvinner stressede situasjoner eller klarer holde hodet kaldt når det gjelder som mest....
Vis hele sitatet...
Opprinnelig postet av waco
Nei fy flate..av og til så er jeg bare så glad for at kvinner ikke mestrer enkelte ting er i verden
Vis hele sitatet...
Opprinnelig postet av waco
Ja, som du leser av teksten tyder det på at damer kan være svært så ko-ko
Vis hele sitatet...
Better than thou.
Flame flam flim.
Skal vi holde oss sånn halveis til poenget?
Denne saken er egentlig litt interessant.
1) Hvorfor ville ikke mannen flytte? Er det noe poeng å bo ett sted en ikke er velkommen?
2)Hvorfor i all verden gikk ikke kvinnen først til politiet?
3)Hvor er Valgerd hen i denne saken?
Opprinnelig postet av sugx
Denne saken er egentlig litt interessant.
1) Hvorfor ville ikke mannen flytte? Er det noe poeng å bo ett sted en ikke er velkommen?
2)Hvorfor i all verden gikk ikke kvinnen først til politiet?
3)Hvor er Valgerd hen i denne saken?
Vis hele sitatet...
kanskje mannen var psykopat
Trådstarter
64 0
...psykopat .... ja selvfølgelig hvorfor tenkte jeg ikke på det.... hvis dama mi hadde vært så kreativ at hu begynte å helle tennveske over gulvet er det heeeeelt sikkert fordi jeg hadde glemt å ta inn oppvaska eller noe sånt...

... sånn er damer.... alltid mannen sin skyld...

Waco

.....heldigvis tyder det meste på at mannen fremdeles styrer verdensskuta...
Better than thou.
Allerede i den første setningen, kjære waco, ser vi at han flere ganger har prøvd å kaste mannen ut av leiligheten.

BERGEN: Etter å flere ganger forgjeves ha prøvd å få sin samboer til å flytte ut av leiligheten, helte kvinnen tennvæske på gulvet og truet med å tenne på. Nå er hun siktet for forsøk på mordbrann.
Vis hele sitatet...
"alltid mannen sin skyld"

kanskje det var noe i det, i dette tilfellet.
Trådstarter
64 0
Carlo, du må ikke glemme at det er vel drastisk å helle tennveske på gulvet selv om man vil bli kvitt en kar? Dersom du hadde stranda og husokkupert boligen min, - så hadde jeg prøvd en del andre virkemidler enn å leke pyroman...

Alt tyder jo på at dama er klin gal og det blir for teit å skylde på mannen her også.
Better than thou.
Jeg sier ikke at dama ikke er litt loony, for det er'a helt sikkert, men det står at hun flere ganger har prøvd å kaste mannen ut av leiligheten. Vi vet ikke omstendighetene rundt dette så vi kan egentlig bare komme til helt bunnløse konklusjoner allikevel.
Opprinnelig postet av waco
...psykopat .... ja selvfølgelig hvorfor tenkte jeg ikke på det.... hvis dama mi hadde vært så kreativ at hu begynte å helle tennveske over gulvet er det heeeeelt sikkert fordi jeg hadde glemt å ta inn oppvaska eller noe sånt...
Vis hele sitatet...
hmmm... enten bør du passe på å alltid "ta inn oppvasken" ellers så bør du droppe dama di (det har jeg sagt til deg før!)

dama her er klart syk i hodet, men det betyr ikke at mannen også kan vere det! normale mannfolk nekter ikke å flytte fra psyko kvinnfolk som springer etter småunger med kniver!
hehe.... leste denne artikkelen i BA i går og tenkte straks på denne tråden

(sorry for å dra den opp igjen men...)

overskrift og ingress:
Truet med å skyte samboer - skjøt tv
Den 30 år gamle mannen truet med å skyte samboeren og seg selv, men skjøt heldigvis bare TV-apparatet.
Vis hele sitatet...
hvem er så brødteite at de skyter tven sin da? heldigvis takler ikke mannfolk stressede situasjoner! tror jeg ler meg ihjæl!!
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
ja, menn suger!