Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2834
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Jeg har en god gammel !975 model, Tempo Corvette moped. Jeg skulle så gjerne hatt den inn på et verksted. Har hatt den inn på et verksted i Os (Hordaland). Han sa han var Tempo ekspert, men til og med jeg kunne gjort det bedre!
Noen som vet om noen steder i Hordaland som reparerer Tempo Corvette mopeder. Det er veldig vanskelig å få tak i deler å sånn til den fordi den er så gammel!
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Verksted vet jeg ikke om, men om du har no spesifikke deler du trenger, så kan jeg muligens skaffe. (Trøndelag)
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
hmm, vet ikke. Men jeg tror jeg kunne trenge en ny tuter på den! Jeg kan høre med min bror, det er liksom han som styrer på med den, men det er jeg som skal kjøre den fordi jeg blir 16 i morgen, dermed vil jeg ha den fikset! Den går nå å, men girene er ikke helt som de skal!
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Ok, horn er notert. Finn ut hva annet du event trenger, eller om du vil selge den
I Bergen, borte med Grieghallen en plass, ligger Kårbu. Der har de alt, absolutt alt, av Tempo deler til alle modeller. Deler karen ikke har i butikken bestiller han slik at de er der etter to dager. Du kan til og med få din egen katalog slik at du kan bestille hjem. Litt usikker på prisnivået, men karen er skikkelig grei, og gir ofte avslag tydeligvis. Forresten, jeg anbefaler deg å fikle og reparere Tempoen selv. Eneste måten du klarer deg på den til billappen er i lomma. Tviler på at det er noen som driver kun å reparere Tempoer (markedet er vel litt dårlig), men dersom det er noen som gjør dette vet Kårbuen det garantert! Håper dette hjalp en smule.
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
ALDRI LIVET!!! Den er snart Vetran og den stiger i verdi for vært år som går nå. Desverre. Men kanskje gir og sånn. Baklykt må jeg ha, det er en uorginal den jeg har. Alt må være Orginalt.

Men er det en fyr du kjenner eller er det butikk eller no sånn?

Takker Revellon! Jeg skal ta å høre med broren min hva han synes. Han har bil lappen så det er som må ta seg av kjøringen med mopeden + at han har en del mer peiling på sånne ting enn meg!

Han vi hadde mopeden inne til nå hadde mopeden inne i 2 mnd og var ikke ferdig med den! Han hadde ikke gjort noe som helst riktig! Ledingene var løse da vi fikk den at, og ikke ville mopeden starte, dette skulle han ha 1500 kr. Piss meg i øre. Butikken het "Bilens Butikk"
Sist endret av Hofsoe; 15. juli 2002 kl. 20:36.
Herregud, fyren fortjener et nakkeskudd! Aldri gå til han igjen. Fikk reparert en Tempo Panter fullstendig med "i orden" garanti for tre hundre. Nå var det ikke så mye som måtte gjøres, men finstillinga var jeg ikke lystem på å prøve sjøl (enkelt å svi hundrelapper da). Jaja, håper du får det til, Tempo er best!
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Helt enig! Han fyren er svarte lista for godt!

Tempo er faen meg mopeden over alle mopeder
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
hmmz, bare sånn skikkelig offtopic her, noen som vet om noen som selger deler til en Honda Camino "trå-deg-ihjel" moped sak?? ganske gammel greie, men har aldri funnet deler til den, trenger eksospotte. Lille shiten går i 60, men har kosta meg 5 sting i leggen, så jeg VIL ha den i stand
Hadde du spurt for ett par år siden så hadde jeg hatt en til deg.. Men nå er den stakkar Caminoen min vrak.
Sist endret av CoDEmASTeR; 15. juli 2002 kl. 22:36.
Hvis du har problemer med girene på den er det ofte en smal sak å reparere selv. Kan gjette meg til at den er vanskelig å få i riktig gir, og at den hopper ut av girere igjen for et godt ord. Da kan du bare ta av side-dekselet som sitter over girene og vifta på venstresiden av motoren. Der vil du se en gir-overføring som ender opp på et stagg som går inn i motoren. Det sitter en mutter med et glidespor på dette stagget (som giroverføringen er på med en "gaffel" som går rundt muttera) Denne muttera må justeres, som regel litt inn på stagget, og VOILA, girene er i orden. (Du må selvfølgelig prøve deg fram for å finne "sweet-spotten" som er helt 100%)

Hvis det er det som er problemet og du skjønte det jeg sa da...
Jeg hadde ikke skjønt det hvis jeg alderi hadde sett en kørrvett-motor fra innsiden.
Opprinnelig postet av totto
hmmz, bare sånn skikkelig offtopic her, noen som vet om noen som selger deler til en Honda Camino "trå-deg-ihjel" moped sak?? ganske gammel greie, men har aldri funnet deler til den, trenger eksospotte. Lille shiten går i 60, men har kosta meg 5 sting i leggen, så jeg VIL ha den i stand
Vis hele sitatet...
Da jeg moppa rundt, kjørte en del kamerater Camino.. go'moppen det
Noen av kameratene runda 90 og nærma seg 100, det er sjukt på lille skrangla det.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Trust me, den er feit. Jeg kjøpte den av en kamerat for 100,- så det var ikke noe stor utgift. Det fete er å ture rundt på den, men jeg får så mange nabo-klager og trusler om anmeldelser at jeg ikke tør lenger, så derfor hadde en potte gjort susen
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Jeg greide å starte den! Det var pluggen som var litt fucka, men fiksa det. Men har fortsatt problemer med gira.


Han som reparerte Tempo'n hadde faen ikke peiling i det hele tatt!
Sist endret av Hofsoe; 16. juli 2002 kl. 18:10.
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Revellon: Vet du om han Kårbu har noen internett side?