Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1741
.....hadde kunnet bestemme så ville vi ikke ha kunnet reist noen bygninger, ingen broer ville blitt laget. Enhvert initativ ville blitt nektet da det var for farlig, for skruppeløst eller idotisk. Portugiseren Vasco da Gama ville aldri fått finne sjøveien til India via Afrika, Leonardo de Vinci kunne aldri dissikert menneskekropper i vitenskaps lys.

Maggalan hadde ikke fått lov til å seile jorda rundt av sin elskerinne. Ingen kvinne ville ha tillatt sin mann å sende elektriske strøm gjennom lårene på døde frosker slik italieneren Luigi Galvani gjorde i 1780. De franske brødrene Montgolfier oppfant varmluftsballongen, den 21. juni 1783 ble Jean Pilƒtre de Rozier og Fran‡ois d'Arlandes de to første menneskene som flydde med en ballong. Dersom kaklende kvinner hadde styrt med sine krisemaksimeringer hadde ingen ballong løftet fra tegningene.

I 1428 i den mongolske Samarkand bygger prinsen og astronomen Iligh Beg en kvadrat som brukes for å måle stjernes stilling på himmelen, stjernen var enogførti meter høy, kvinnene hadde blånektet. Edison lyspæra, telefonen Bell, to oppfinnelser mye brukt av kvinner, uten å ense en tanke om at hadde typen sittet så oppslukt i ideene, hadde dem selv gjort det slutt.

Man trengt fortidens moral!

Kvinnes medfødte beskjedenhet og underdannelse er en nødvendighet dersom man vil ha et godt samfunn igang. Vi hadde ikke engang vært på månen eller gravd panamakanalen hvis masse kvinnfolk hadde styrt.

Men å diskutere kjønnskamp er meningsløst, det er ingen som kan være objektive allikevel.

Men man trenger ikke være subjektiv for å forstå at fortidens umyndiggjøring av kvinner var en nødvendighet. Kvinner hadde ikke tillatt menn å tenke fritt og å gjøre vågale reiser.

Kvinners frigjøring begrenser mannen, jeg mener at det ikke nødvendigvis er av det gode.

Waco
Jeg synes egentlig poengene dine er kule, men du burde kanskje tone litt ned uansett. Vet ikke; ta det som et vennlig råd
ikke det at jeg har lest alle de lange postene dine, men ut ifra det jeg har lest..liker du ikke jenter? jeg gjør det..
Han er vel homo
Gidder aldri å lese de meningsløse postene hans, det står bare piss uansett
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Tror han er sjalu eller no på jenter. Mulig han har fått mange avslag, eller bank
hvis dama di er for dominerende og du får ikke lov til noe, så får du vel bare si fra da vel? ingen som tvinger deg til å vere tøffel! får du ikke lov til å reise verden rundt (eksempel), så er det kanskje på tide å bli singel, bli din egen herre og venne deg gradvis til å følge dine egne meninger igjen.

husk man fortjener alt man finner seg i.
Better than thou.
Opprinnelig postet av waco
I 1428 i den mongolske Samarkand bygger prinsen og astronomen Iligh Beg en kvadrat som brukes for å måle stjernes stilling på himmelen, stjernen var enogførti meter høy, kvinnene hadde blånektet.
Vis hele sitatet...
Stjerne som er enogfør meter høy? Vel, med tanke på at sola er en relativt liten stjerne så tror jeg nok de hadde rett akkuratt der.
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
han mente sikkert kvadratet
Trådstarter
64 0
Du har rett i det mongobøffel.

Egentlig litt slitsomt at folk skal poengtere skrivefeilene mine.

Blir masse vettuge diskusjoner ut av det.

Er det virkelig ingen som skjønner at det var et virkemiddel å begrense kvinnen tidligere?

Waco
waco kan du ikke komme med en lang post hvor du forklarer oss oppveksten din, så kan vi alle være med som psykologer og lete etter grunner til at du er blitt som du er..
Better than thou.
Opprinnelig postet av waco
Du har rett i det mongobøffel.

Egentlig litt slitsomt at folk skal poengtere skrivefeilene mine.

Blir masse vettuge diskusjoner ut av det.

Er det virkelig ingen som skjønner at det var et virkemiddel å begrense kvinnen tidligere?

Waco
Vis hele sitatet...
Jeg kommenterte ikke skrivefeilen din, jeg trodde faktisk du mente at de trodde stjernen var enogfør meter høy.
godt mulig at kvinner ville ført oss baklengs inn i fremtiden, men gjort er gjort, over til den tingen om likestilling:

f.eks noen bedrifter er pålagt å ha masse kvinner i styrerommet... det er ikke likestilling, politikerne er helt fjern, det er uansett få kvinner soom vil bli ledere. At det ikke skal være lov å velge en dårligere mann til jobben enn en god kvinne, eller nekte kvinner inn i styrerommene, er forsåvidt greit, men å begynne å pålegge at de skal ha kvinner....

*flytter til kabul*
Det blir jo helt meningsløst å trekke frem ting som menn har gjordt og oppdaget... Verden hadde sikkert vært veldig annerledes hvis kvinner hadde styrt, men det er umulig å si på hvilken måte. Det er jo ikke så enkelt som at hvis kvinner hadde styrt, så hadde ikke disse tingene blitt oppdaget av disse menneskene, og derfor ville vi fortsatt ha levd som huleboere eller noe.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
så da sier du egentlig at de fleste store oppdagelser o.l er tuftet på dumdristig idioti?
Du er ganske aktiv som kvinnemotstander, waco. Jeg gikk tilfeldigvis inn på diskusjonsforumet til VG NETT, og snublet over MrWaco. Så søkte jeg litt på google, og fant waco@kvinneguiden. Samme stilen der også.. Lurer egentlig på hva du egentlig har imot kvinner. Litt rart at du aldri svarer direkte på spørsmål også..
han har sikkert blitt dumpa en shitload av ganger...
Kvinneguiden ser da ut til å være et forum for jenter? hvorfor er du der waco? kun for å kverulere?
Denne threaden var meningsløs, hva er dette for noe da ? Dersom kvinner skulle bestemt ? voks opp lille venn, kvinner er ikke så mye dummere enn menn. Det er liksom noe litt sånn 8. klasse over det du sier. Som om du tror du har funnet ut noe veldig smart.
Opprinnelig postet av mia
Kvinneguiden ser da ut til å være et forum for jenter? hvorfor er du der waco? kun for å kverulere?
Vis hele sitatet...
Han er vel der for å gjør det samme som han gjør her.
eneste jeg sier at du bør roe'n litt azzo!
jeg ser; ...<noe>... jeg trykker.. leser topicen... blar nedover, leser litt av hver sine poster og poster noe som denne posten.. dritlange poster med null poeng eller noe bare du er enig hører hjemme i notepad eller noe!
Trådstarter
64 0
Jaha....ser dere diskuterer privatperson igjen.... jaaveel så engasjerende og innholdsrike liv vi har da...
hva er waco ?
waco, har vi det? jo takk kan desverre ikke si det samme om ditt liv, som ikke har en bil i det engang

xEn0s: enig...

jeg selv leser 1/5 av postene hannes, så vet jeg automatisk at jeg synes at resten er pisspreik og tull som en uviten person med lite å gjøre har skrevet, leser så hva andre har skrevet, og skriver selv om hvor dum og teit postene til waco er...lurer på når han kommer til å skjønne poenget at han tom. ikke får support av oss geeks