Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 997
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Noen som har dimmitert og fått arbeidsledighetstrygd de første månedene etterpå eller som vet hvordan reglene for dette er?
du får betalt opp mot 7 tusen de neste 6 månedene tror jeg...
men da må du ha vært minimun 3 måneder i militæret.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
hehe, jeg kjørte forrige sommer på arbeidsledighetstrygd ja, du har krav på 6 måneder etter militæret som sagt. enkle feriepenger det der
bare gå på aetat og si at du har vært i militæret og at de sa at man hadde krav på peng etter man har dimmet.. så fikser de alt. Må poste et faens brev hver 14.dag, men det er verdt 350,- om dagen eller hva det er for.no..

edit:
det er noen regler, ja.. du skal ikke ha annen jobb, gå på skole, ferie eller noe sånt. Altså du skal gjøre ikke-no, og egentlig bare lissom søke etter jobb. De sier de tar stikkprøver, men jeg vet ikke helt, jeg.... Du melder deg lissom som arbeidsledig, og da skal du egentlig ta de jobbene aetat finner til deg. Sannsynligheten for at de finner en jobb til deg de første 2-3-4 mnd er vel nesten lik 0 (er jeg ganske sikker på). Den jobben du -eventuelt- skulle få tildelt, kan du jo bare si at du ikke vil ha (hvem kan tvinge deg?), men da får du heller ikke mere penger på konto...
Sist endret av nalle; 16. juli 2002 kl. 22:02.
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Trådstarter
Jeg skal begynne å studere om en måned, har jeg mulighet til å skaffe meg litt penger frem til da?
Grunnen til at jeg begynte å tenke på dette er at jeg ikke har fått no sommerjobb. Det er snart en måned siden jeg dimmet, kan jeg da få penger for tiden som har gått fra da?