Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 837
Hei!
Fikk ett eldre Bang & Olufsen BeoCenter 1 som er litt vrien med å slå seg på.

Første gang jeg fikk liv i det brukte jeg sikkert seks timer. Standby-lyset pulserer i en evighet før det stopper, da prøver jeg en kanal knapp eller DVD-åpne-knappen på selve boksen, da begynner standby-lyset å pulsere igjen.

Det kommer alltid til slutt om jeg prøver lenge nokk og når det kommer på fungerer det helt topp, lyd, bilde, innebygde DVD-drevet, motorisert roterende "fot", begge SCART og AV-ut.

En liten stund etter jeg hadde fyrt opp peisen for første gang på denne siden av sommeren og det var begynt å bli varmt i stuen testet jeg TV`en på nytt, DVD-drevet åpnet seg etter ett eller to trykk så kom tven på når jeg trykket på kontrollen.
Prøvde igjen i dag, rett på når det var begynt å bli skikkelig varmt.

Dette er en CRT jeg har hatt lyst på lenge så ønsker å få den fikset istedenfor å prøve å få tak i en ny.

Prøver her i håp om at det er noen som har jobbet med lignende elektronikk før jeg begynner å feilsøke noe mer selv. Vet det må lades ut før jeg gjør noe som helst så skal ikke begynne å rote med noe på måfå
Testingen din viser jo hva som er feil. Du har brudd ett eller annet sted, som blir "ubrutt" når bare metallet i lederne får varmet seg opp og utvidet seg nok. Ikke en uvanlig feil når elektronikk blir noen år gammelt.

Det som bruker å være vanskelig er å få tak i skjema og tekniske tegninger.
Takk for svar!
Ja løsningen blir vel å åpne den opp og feilsøke med voltometer.
Sist endret av utepaanordnes; 18. september 2023 kl. 07:24.
Husk at en rørtv kan ha mange tusen volt. Vær forsiktig.