Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1139
Heisann!

Igår fant jeg Unity, og synes dette var veldig artig. Har gjort kjempe mye med banen min nå, og føler jeg er klar til å legge inn zombier/fiender. Men finner ingen scripts som funker, heller ingen videoer som forklarer hvordan jeg kan spawne fiender som faktisk jager deg. Har dere noen fete scripts/videoer dere kunne sendt? Hadde vært konge å kommet videre på prosjektet!
Unity Game Engine er ikke en engine som gjør alt for deg. På et punkt må du faktisk begynne å programmere elementene i spillet om du ønsker å få til et ordentlig bra resultat. Så første steg er å lære seg å programmere.
Du må faktisk kunne JS eller C# for å få noe "brukende" ut av unity. Kan du programmering er Unity en ufattelig bra engine.

Har selv et prosjekt gående i Unity og har jobbet mye med Unity, men jeg kan programmere så da går det ganske bra.
Eneste du må kode i Unity er "behaviour" scripts i enten Javascript, C# eller Boo.

Jeg anbefaler at du sjekker ut denne gjennomgangen og følger eksemplene: Unity 4.3 - 2D Game Development Walkthrough

Lykke til! :3