Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 4091
Hei alle sammen.

Jeg er på jakt etter en web basert CRM løsning som har vanlige funksjoner som CRM har. Men i tillegg trenger jeg Webside integrasjon, dvs at jeg kan lage web form som jeg legger ut på nettsiden som kunden kan fylle ut og når den blir sendt inn legges det automatisk inn i CRM løsningen.

Har sett på X2Engine som gjør akkurat dette, men er en bug i scriptet som gjør at form editoren ikke lastes inn og får dermed ikke laget web skjemaet.

vTiger har det også men det ikke helt hva vi leter etter.

sugarCRM passer heller ikke helt for hva vi er ute etter.

Optimalt så burde CRM kunnes synkes opp mot Gmail calendar og vår egen mail server.

Takker og bukker
Litt lite informasjon å forholde seg til, men hvis jeg var deg ville jeg tatt en titt på Salesforce.

De er utrolig store, og har et veldig bra API. Den kombinasjonen gjør at de fleste produsenter lager løsninger som integrerer mot CRMet, og det kan være kjekt for eventuelle framtidige behov, som for eksempel integrasjon mot nyhetsbrev.
Trådstarter
Beklager at det muligens var litt svakt skreve.

Vi driver et IT service firma der vi tar imot og reparerer pcer / tar service på pcen (fjerner virus, fikser software problemer etc osv)

Vi ønsker at kunden skal kunne fylle ut skjerma på nettet og så blir dette automatisk lagt inn i CRM når skjemaet blir sendt.

Vi ønsker også å ha en kunde database med historikk slik at vi kan gå inn å se hva som ble gjort for xxx år / mnd / dager siden.

Når en service er registrert ønsker vi også muligheten for å kunne skrive ut service skjerma slik at vi har det på papir også.

Samtidig ønsker vi å ha en kalender funksjon med synkronisering mot google sin kalender slik at vi kan legge inn avtaler og timer i kalenderen slik at jeg kan se at nabo karen er opptatt om 30min uten at jeg må spørre ham.

Ønsker også at det skal være mulig og lage faktura og tilbud/prisoverslag til kunde som måtte ønsker det.

Fikk en prøve på cloud X2Engine og der funker web skjerma editoren helt perfekt.
Men ikke når jeg installerer denne på min dedikerte server.

Om dere har kikket litt på X2E så er det noe slikt vi sikler etter, for det virker helt ypperlig så langt.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det er nylig lansert 1.0 versjon av OroCRM som er lagd i Symfony2 om dette er av interesse.

http://www.orocrm.com/

I forhold til kontaktskjema, så kan du bruke denne modulen som et eksempel om du skal bygge dette selv: http://www.orocrm.com/marketplace/or...agento-contact
Sist endret av dethklok; 14. april 2014 kl. 12:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sikkerhetsklarert
SugarCRM burde jo vært midt i blinken utifra den erfaringen jeg har med det?


Bruker dere google som mail/kalender løsning, eller har dere også exchange?


Evt så er det ikke så himla mye koding som skal til for å lage et enkelt skjema som lagrer i database, evt også lagrer historikk på kunde. Har laget noe lignende for en kunde der SugarCRM ble for overkill.
Da burde dere gå få et sikkelig saksystem

kan anbefalle OTRS som har alt det dere trenger pluss litt till, har drevet med akkurat det samme som dere tiligere og brukte da OTRS som fungerer knall

https://www.otrs.com/new-in-otrs-3-3/

det ligger også ferdig oppsett for vm hvis detere har en server med esx \ esxi på turkey sine sider

http://www.turnkeylinux.org/otrs
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei, SuperOffice har støtte for å lage skjemaer som kan legge data inn i basen automatisk. Du beskriver ikke noe detaljer, så svaret er veldig generelt. Ikke nødvendigvis noe om budsjett heller, men ser du har kikket på gratis alternativer...

kanskje smart at vi tok en prat?