Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3180
Får inn en rekke gratiskanaler på min parabol, har betalt abbonement men får opp feilmelding.

"Kanalen er ikke tilgjengelig:vent på oppdatering av programkortet."

Har oppdatert å ingenting har fortsatt skjedd. Pappa sier at parabolen er feil innstilt selvom signalet er relativt godt. Sliter med dette hver gang vi kommer til hytten og må vente flere timer til bildet kommer opp.

Så hvor ligger problemet? Må vi kontakte kundeservice å spørre dem, eller prøve å stille på parabolen?

Takker for svar
Ville nok tatt denne med Kundeservice siden du er en legitim kunde.
Men ettersom du må vente på oppdatering så går jeg ut ifra at dette er "normalt".

YNWA
Er det Viasat eller Canal Digital?
Canal Digital
Ring kundeservice og be dem sende et oppdateringssignal spess til ditt kort, det går ut felles oppdateringer hele tiden men det kan ta tid. Hvilke gratis kanaler får du? Og hvilken kanal lar du den stå på mens du venter på bilde?
Takk for hjelpen. Jeg får inn: Visjon norge, Gospel Channel og BBC news blant annet.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
La også TVen stå på en av disse kanalen i alt fra 30-180minutter, så skal den hente det selv.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
La også TVen stå på en av disse kanalen i alt fra 30-180minutter, så skal den hente det selv.
Vis hele sitatet...
Ikke på de kanalene han nevnte nei, sett den på tv2. Og la den stå der til du får bilde.
Det har altså ingenting med signalet å gjør? Jeg får gå for det da, AtXbYeA.

Sitat av kaospiloten Vis innlegg
Ikke på de kanalene han nevnte nei, sett den på tv2. Og la den stå der til du får bilde.
Vis hele sitatet...
I brosjyren står det nrk1?
Sist endret av ToxtethTerror9; 13. oktober 2010 kl. 21:02.
Sitat av ToxtethTerror9 Vis innlegg
Det har altså ingenting med signalet å gjør? Jeg får gå for det da, AtXbYeA.



I brosjyren står det nrk1?
Vis hele sitatet...
Ok, var tv2 når jeg drev med parabol, men det har nok ikke så mye å si så lenge det er en kodet kanal og den er i programpakken din. Virker ikke som det er et signal problen siden du får inn Visjon norge, som bare sendes av Canal Digital(hvis jeg husker riktig) Og da er du også på riktig satelitt.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av kaospiloten Vis innlegg
Ok, var tv2 når jeg drev med parabol, men det har nok ikke så mye å si så lenge det er en kodet kanal og den er i programpakken din. Virker ikke som det er et signal problen siden du får inn Visjon norge, som bare sendes av Canal Digital(hvis jeg husker riktig) Og da er du også på riktig satelitt.
Vis hele sitatet...
Tja...
Jeg fikk inn visjon når jeg byttet fra viasat -> canal digital og ikke hadde justert parabolen enda.

Fikk også inn et par andre, deriblant tvchile tror jeg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Her er problemet ditt: Dere bruker ikke hytta så ofte, pairing melding på gamle dekodere(som jeg regner med dere har, cdc-5050 eller 7000?) er på luft i 20 dager før den må fornyes. Canal Digital sender ut en slik en hver andre tirsdag i mnd, ergo dere trenger å få en pairing melding tilsendt fra KS. Etter pairing mld er sendt skal du skru dekoder av og på, sette på kanal 1(/nrk1) og la den stå der fra 0-6 timer. Du vil få samma feilmelding uansett, men den vil forsvinne av seg selv etter en slik pairing mld err sendt.

PS: Dette problemet slipper dere med en hd-dekoder. CD har kampanje nå på ordinære hd-dekodere til 499kr.(99frakt). Si fra på pm om du vil jeg skal ordne en sånn til dere
Sist endret av Tortia; 28. oktober 2010 kl. 23:47.
FYI: Det er flere kanaler som ikke er kryptert på flere satellitter; Visjon Norge er en av disse. TvChile har etter min forståelse vært tilgjengelig for alle under ulykken og opphenting av gruvearbeiderne, men skal være kryptert igjen.

For å få inn kanaler automatisk etter en tid kan du med Viasat sette på TV3 og med Canal Digital sette på TV2.
Du kan forsåvidt sette den på hvem kanal du måtte ønske, men hvis du vil ha det raskest mulig gjort setter du den på Nrk1 hvis du er CDkunde....tv2 er feil, alle på kundeservice informerer om nrk1 som den kanalen man skal la den stå på.