Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 3999
Skal på et lite jobbintervju imorra på ca. 10 min eller noe slikt.
Han rinte nå og spurte om jeg ville komme ned eller ta en tlf intervju.
Jeg sa det passet ikke så bra å komme ned akkurat da. Han spør da; kommer du punktlig? Jeg svarte positivt; "Alltid". Og etter det spurte han meg om hvordan jeg er i forhold til salg, så sier jeg at jeg ikke har jobbet med salg før men jeg har lyst til å lære det.

Da skiftet han mening og det kom mye støy i bakgrunnen, (kanskje det var derfor?:O)
Han ville heller at jeg skulle komme 10 minutter før "Kurset" som jeg skal på der.
Jeg var på rett bemanning først og de sa jeg skulle på kurset. Det var etter dette det ringte en og sa at jeg skulle på jobbintervju 10 min før.

Så nå, vet jeg ikke hva jeg skal si når jeg blir intervjuet imorra.
Sliter hardt med å komme på noe "nytt" om hvorfor jeg søker stillingen. Jeg søkte den jo ikke men jeg fikk den tilbudt liksom men det kan jeg vel ikke si :d

Noen som har noen fine linjer på lager?

Takker høyt for fine svar, i need it
Vel, hvorfor søker du på stillingen? Det kan vel ingen her inne komme å fortelle deg. Vær ærlig og si hvorfor du søker på stillingen. Kom presis, vær høflig og positiv. Dette kommer du langt med.

Lykke til i morgen
Sist endret av staM; 13. oktober 2010 kl. 18:28.
Hva om du møter opp en halvtime før i stedet for ti minutter. Vær heller den som venter i stedet for at h*m må vente på deg.

Og selvfølgelig; smil, vær høffelig og rett deg opp i ryggen!
Er dette kurset et ubetalt kurs til en provisjonsbasert selgerjobb? I så fall trenger du ikke uroe deg, jobben er din før du møter opp.
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Er dette kurset et ubetalt kurs til en provisjonsbasert selgerjobb? I så fall trenger du ikke uroe deg, jobben er din før du møter opp.
Vis hele sitatet...
Ja, derfor jeg undrer litt på hvorfor dem vil ha meg til jobbintervju o.o
Sitat av RydEN Vis innlegg
Ja, derfor jeg undrer litt på hvorfor dem vil ha meg til jobbintervju o.o
Vis hele sitatet...
Sannsynligvis for å reklamere litt mer så du gidder følge med på kurset. Be warned, det der er tidenes drittjobb.. Vær sikker på at du duger til det før du kaster bort flere dager på et drittkjedlig kurs.

Mine 3 mest bortkastede dager så langt.
Bare ikke gjør som en bekjent av meg gjorde og send moren din avsted for deg. Sammenlignet med det kan du vel egentlig gjøre hva som helst og du kommer greit ut av det sett iforhold.

Neida, møt opp tidlig som Ginnungagap sa, ha en god holdning, fast håndtrykk, det er faktisk viktig, og hvis du er nervøs så ikke bli flåsete, men heller snakk når du blir snakket til. Bedre det enn å begynne å snakke om helt sære emner til en potensiell arbeidsgiver. Vis at du er en kjernekar

Utover dette er det vanskelig å si noe om hvorfor du skulle være spesielt interessert i jobben da du ikke sier hva arbeidet går ut på bortsett fra noe med salg.
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Trådstarter
Sitat av Scipio Vis innlegg
Bare ikke gjør som en bekjent av meg gjorde og send moren din avsted for deg. Sammenlignet med det kan du vel egentlig gjøre hva som helst og du kommer greit ut av det sett iforhold.

Neida, møt opp tidlig som Ginnungagap sa, ha en god holdning, fast håndtrykk, det er faktisk viktig, og hvis du er nervøs så ikke bli flåsete, men heller snakk når du blir snakket til. Bedre det enn å begynne å snakke om helt sære emner til en potensiell arbeidsgiver. Vis at du er en kjernekar

Utover dette er det vanskelig å si noe om hvorfor du skulle være spesielt interessert i jobben da du ikke sier hva arbeidet går ut på bortsett fra noe med salg.
Vis hele sitatet...
hehe:P

det går ut på selge tele2 produkter og Norgesenergi. Tror det er 2 forskjellige jobber på en måte.

Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Sannsynligvis for å reklamere litt mer så du gidder følge med på kurset. Be warned, det der er tidenes drittjobb.. Vær sikker på at du duger til det før du kaster bort flere dager på et drittkjedlig kurs.

Mine 3 mest bortkastede dager så langt.
Vis hele sitatet...
hvor gikk du på kurs? for hvilket "firma?"
Sitat av RydEN Vis innlegg
hehe:P

det går ut på selge tele2 produkter og Norgesenergi. Tror det er 2 forskjellige jobber på en måte.



hvor gikk du på kurs? for hvilket "firma?"
Vis hele sitatet...
Jeg ble "lurt" til å ta 3 dagers kurs hos hafslund. Dette var som dørselger vel og merke, kan tenke meg at telefonsalg er 1/100 så jævlig.

Men for all del, får man det til er det mye penger å tjene.
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Jeg ble "lurt" til å ta 3 dagers kurs hos hafslund. Dette var som dørselger vel og merke, kan tenke meg at telefonsalg er 1/100 så jævlig.

Men for all del, får man det til er det mye penger å tjene.
Vis hele sitatet...
Tenker det er litt mere win å være telefon selger om vinteren da :P
Men nå er jo dette bare en jobb jeg vil ha så lenge jeg er stuck i den byen jeg bor i nå. Kommer nok til å søke på jobb andre steder imens.
vil du bli telefonselger? vil du virkelig ødelegge flerfoldige menneskers dag ved å forsøke å prakke på dem ting de ikke trenger, på tidspunkter det passer dårlig?
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Trådstarter
for 110kr i timen om jeg ikke klarer det, ja
Kan like greit gjøre det som å sitte å daffe hjem hver dag til jeg får meg en bra jobb.
AdolfCartman: Så det du sier er at dagen din blir ødelagt dersom du blir oppringt av en telefonselger? For ett trist liv du må ha.
nei, men jeg ekstremt sur når jeg blir oppringt av kreftforeningen, selv om jeg høflig forklarer personen som ringte meg opp om å dra til helvete, og at jeg ikke vil gi dem mere penger. jeg ble også ganske provosert av å lese at kreftforeningen betaler 110 kr timen for å tilby sine tjenester til folk som ikke er interessert. og jeg har forresten et utmerket godt liv, alt annet en trist. now back to topic.
Et veldig vanlig spørsmål på intervju: Nevn 3 positive og 3 negative sider ved deg selv.
Det er de 3 negative som ofte er vanskelig og derfor greit å tenke på forhånd, her er det også å holde seg en smule til sannheten mens du alikevel ikke setter deg selv i overmåls dårlig lys.

Ellers er det bare å smile, hils med handa (Viktig: et fast håndtrykk). Husk også å stille spørsmål!

Lykke til
Sist endret av MorPHeuZ; 13. oktober 2010 kl. 19:39.
Sitat av MorPHeuZ Vis innlegg
Et veldig vanlig spørsmål på intervju: Nevn 3 positive og 3 negative sider ved deg selv.
Det er de 3 negative som ofte er vanskelig og derfor greit å tenke på forhånd, her er det også å holde seg en smule til sannheten mens du alikevel ikke setter deg selv i overmåls dårlig lys.

Ellers er det bare å smile, hils med handa (Viktig: et fast håndtrykk). Husk også å stille spørsmål!

Lykke til
Vis hele sitatet...
støtter denne, du bør ha litt selvkritikk også, men du burde jo nevne flere positive en negative sider.
Siden du først er ute etter en slapp telefonjobb: Fiks deg heller jobb hos en servicetelefon. Kompis av meg hadde sommerjobb på Canal Digital kundeservice. Ifølge han var det slapp jobb, og også morsom, da folk noen ganger hadde teite spørsmål. I dødtida er det bare å surfe på nettet/ta med lesestoff, tida går kanskje litt treigt, men det funker fett
Sist endret av Revbatim; 13. oktober 2010 kl. 19:45.
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Trådstarter
Sitat av MorPHeuZ Vis innlegg
Et veldig vanlig spørsmål på intervju: Nevn 3 positive og 3 negative sider ved deg selv.
Det er de 3 negative som ofte er vanskelig og derfor greit å tenke på forhånd, her er det også å holde seg en smule til sannheten mens du alikevel ikke setter deg selv i overmåls dårlig lys.

Ellers er det bare å smile, hils med handa (Viktig: et fast håndtrykk). Husk også å stille spørsmål!

Lykke til
Vis hele sitatet...
Hva ville du sagt til 3 negative ting om deg selv? eks
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Fiks deg jobb hos en servicetelefon. Kompis av meg hadde sommerjobb på Canal Digital kundeservice. Ifølge han var det slapp jobb, og også morsom, da folk noen ganger hadde teite spørsmål.
Vis hele sitatet...
og du slipper å irritere folk som meg.
Sist endret av AdolfCartman; 13. oktober 2010 kl. 19:47.
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Fiks deg jobb hos en servicetelefon. Kompis av meg hadde sommerjobb på Canal Digital kundeservice. Ifølge han var det slapp jobb, og også morsom, da folk noen ganger hadde teite spørsmål.
Vis hele sitatet...
Har selv hatt kundesupport pr telefon hos Lyse, sikkert greit som sommer jobb, men jeg tror ikke det er mange som holder ut så mye lenger i den jobben.
Jobber som regel mange hyggelige utadgående mennesker på kundesentere som gjør det til en grei arbeidsplass.
Men det er alltid folk som ringer som tror det er normalt å klikke på telefonen fordi tven ikke virker, noe som blir litt slitsomt i lengden.
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Trådstarter
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Siden du først er ute etter en slapp telefonjobb: Fiks deg heller jobb hos en servicetelefon. Kompis av meg hadde sommerjobb på Canal Digital kundeservice. Ifølge han var det slapp jobb, og også morsom, da folk noen ganger hadde teite spørsmål. I dødtida er det bare å surfe på nettet/ta med lesestoff, tida går kanskje litt treigt, men det funker fett
Vis hele sitatet...
Har prøvd hos telenor og ventelo som kunderådgiver men man må visst være rakettforsker for å få jobb med noe man faktisk kan noe om.
Sitat av RydEN Vis innlegg
Han rinte nå og spurte om jeg ville komme ned eller ta en tlf intervju.
Jeg sa det passet ikke så bra å komme ned akkurat da.
Vis hele sitatet...
No offence, men det er jo veldig dumt av deg og starte slik!
Men er vel ikke så veldig vannsklig og få den jobben du skal ha, du får den nok
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
No offence, men det er jo veldig dumt av deg og starte slik!
Men er vel ikke så veldig vannsklig og få den jobben du skal ha, du får den nok
Vis hele sitatet...
Da jeg tok telefonen hadde jeg et halvt pizzastykke i kjeften, måtte så vente, så begynner hendene mine og sjelve for jeg følte at jeg begynte å gjøre et jævla dårlig inntrykk
Absolutt ikke kom 30 min før tiden, alt for tidlig. 5-10 min før er mer enn nok.

Dukker du opp så tidlig virkerr du som en tulling rett og slett + at det kan jo hende at de ikke har noen plass å lagre deg i mellom tiden..

Glem alt negativt med deg selv, kan du ikke poste en liste over egenskaper du selv har her da. Så kan vi heller ta det der i fra. Jeg kan selvfølgelig ramse opp en del ting de helt sikkert er ute etter, men om det ikke stemmer for deg som person vil det kun skape problemer for deg senere..

Feks:

-Trener
-Studerer
-Utadvent
-Energisk
-Sosial
-Pågående
-Ryddig
Etc..
Dun know what to do
appleaya's Avatar
Hold på den holdninga da du positivt svarte at du alltid var punktlig! Bli, positiv og punktlig kommer du langt med!
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Trådstarter
Fikk beskjed om at jeg skulle komme en halvtime før nå, blir ordentlig nervøs av slikt;S
Chill, tenk logisk over det..Du skal bare ha en formell samtale med en annen person, og snakke om deg selv. Det går nok bra!
Sist endret av daaa; 14. oktober 2010 kl. 16:06.
Godt førsteinntrykk; håndhils med fast grep, se de i øyne når du hilser og smil. Ha øyekontakt med alle som er tilstede under jobbintervjuet, selvom de ikke snakker like mye.

Veldig ofte spør de om 3 negative sider med deg selv. Prøv å få de negative sidene til å bli positive uten å bli helt "røpet". F.eks nå som du skal søke jobb som tlf selger kan du si at du er pratesjuk og veldig glad i å snakke med folk. Dette er noe som evt kan være "negativt" for deg, men positivt for jobben.

Prøv også å unngå klisje som "jeg er positiv og pliktoppfyllende". De er nok ganske lei å høre akkurat de to ordene der. Ikke snakk etter en oppskrift du har lest på nettet. Det er deg de vil ansette. Litt god humor kan vise du er selvsikker.

Spørsmål du kan forberede deg på:

Hvorfor søkte du på denne jobben?
Hva har du arbeidet med tidligere?
Hva tror du kreves for å lykkes i denne jobben?
Hvilke sterke sider har du i en arbeidssituasjon? Gi eksempler.
Hva gjorde du i den perioden det var hull i CV'en din.
Hvordan takler du stress?
3 negative og 3 positive ting om deg selv
Hvilke arbeidsoppgaver liker du mest og hvilke liker du minst.

Du kommer mest antagelig til å få spørsmål du syns er vansklig å svare på. Ta deg god tid og snakk på din måte. Ikke vær konstant redd for at de skal få et dårlig inntrykk, men det fins grenser.

Lykke til, håper du får jobben
Mitt råd er å ikke forbrede noen ting. Vær selvsikker, skryt av deg selv på områder du er sterk på og vis deg interessert for bedriften.

Ta intervjuet som det kommer, de beste svarene kommer på sparket. Jeg har aldri 'feilet' intervju, og har fått flere stillinger jeg ikke har vært kvalifisert til.
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Trådstarter
Hehe gikk ned og fyren var ganske løs liksom. Ikke noe A4 akkurat og det var ganske digg
Han spurte om jeg kunne forklare meg med 2 ord, så jeg sa; Jeg vet ikke åssen jeg skal si det, effektiv og gjør en god innsats! Så han lo litt og nikka så begynte han å fortelle noe vitser =d

Awesoem intervju. Fikk jobben og tok et 3,5 timers kurs rett etterpå der han snakker om at vi skal snakke som dem vi ringer til etter hvordan dem snakker o.O