Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1008
Har hatt denne eksterne HD'en i over 1,5 år, og nå plutselig gikk det ikke ann å komme inn på den lenger. Den vises ikke i utforsker, men den blir fortsatt registrert når jeg kobler den til eller i fra. I enhetsbehandling får jeg meldingen "Denne enheten kan ikke starte. (Kode 10)"

Dette er hva microsoft skriver om det;
--------------------------------------------------------------------------------------------
Kode 10
Hvis enheten har en FailReasonString-verdi i maskinvarenøkkelen, vises denne strengen som feilmeldingen. Driveren eller enumeratoren plasserer registerstrengverdien her. Hvis det ikke finnes en FailReasonString i maskinvarenøkkelen, får du denne feilmeldingen:
Denne enheten kan ikke starte. (Kode 10)


Anbefalt løsning


Enheten startet ikke. Klikk Oppdater driver for å oppdatere driverne for denne enheten. I kategorien for generelle egenskaper for enheten klikker du Feilsøking for å starte veiviseren for feilsøking.
-------------------------------------------------------------------------------------------

Prøvde ta oppdater driver men får beskjed om at jeg har de best passende driverne allerede. Prøvde koble den til på en annen pc men fikk (Kode 10) der og.
Har søkt etter svar men bare funnet flere med samme problemet, så håper noen her har noen løsningsforslag..
▼ ... flere år senere ... ▼
vil bare si at jeg har fått samme problem og finner heller ikke noe svar mitt problem er med et mikse brett
Åpne diskbehandling.
Høyreklikk aktuell disk.
"Endre stasjonsbokstav og -baner"
Tildel den en bokstav.

Så, cmd:
chkdsk /f /r B:
B er bokstav.