Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 11150
Halla.

Jeg var i fred med å hijacke en tråd, så jeg ble oppfordret til å lage en egen. Here goes:


Jeg trenger noe å spille. Har ikke spilt noe særlig de siste 10-15 årene, så litt usikker på hva som finnes der ute. Er ganske overveldende å prøve å finne noe å spille. Har brukt alt for masse penger på spill jeg ikke liker, så trenger litt hjelp.

Ønsker å spille noe som ikke er så jævlig stress. Er greit om jeg må bruke hodet litt, men er absolutt ikke sånn at jeg ønsker å se 2 timer med strategy guider osv på youtube før jeg greier å spille det. Sånn som jeg opplevde nå nettopp med Age of Empires 2.

Spiller CSGO, men sjelden mer enn 1-2 matcher per dag. Begynner å bli litt lei av spillet, og er veldig lei communitiet. Et spill jeg kasta bort masse penger på er Red Dead Redemption 2, men synes det ble veldig mye "Gå dit og trykk X, gå hit og trykk Y".. Har også prøvd CoD, men det er litt kaotisk. World of Warcraft er spillet jeg har spilt mest, både classic og retail. Har vel brukt noen tusen timer på det, men nå synes jeg det krever for mye tid.

Er åpent for alt, på forhånd takk for hjelpen.
Hvis du skaffer deg game pass ultimate kan du velge mellom over 200 spill. Masse bra der og det kosta meg 10 kr for 3 mnd medlemsskap, ingen bindingstid, tror det er 100kr mnd etter det. Det er microsoft, så funker på xbox og pc, men ikke alle spill er på begge deler. Anbefaler på det varmeste. Anbefaler også at du prøver ori and the will of the wisp, det er helt nytt.
Half life har kommet i en ny oppgradert fan-made utgave som heter Black Mesa, om du har spilt første utgaven eller ikke er mindre viktig, spillet er fps og single-player med mange timer med god underholdning. Jeg begynner å nærme meg slutten nå, men har så langt brukt 11 timer (ifølge Steam), ellers er Metro Exodus også tilgjengelig på Steam nå, og er også et veldig underholdende spill.
Sist endret av Veggen; 17. mars 2020 kl. 18:35.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Sjekk ut KENSHI.
Battlefield 4 og Battlefield 3
Hmm. Jeg spilte metro for ca 10 år siden. Husker det var veldig bra, og exodus ser også fett ut. Men jeg er i en fase i livet der jeg trenger noe som er litt mer koselig, tror jeg.
Battlefield virker jævlig stress. Spilte også half-life back in the day, ser greit ut det også. Ori and the will of the wisp ser jo faktisk veldig koselig ut. Litt sånn søtt.

Takk for svar. Er fortsatt åpen for flere forslag.

Spilte en runde Age of Empires 2 mot computeren, og denne gangen vant jeg faktisk. Var veldig gøy.

Vet det kanskje er litt for intenst på samme måte som Age of Empires, men... Noen som har prøvd World of Warships? Ser sykt fett ut
Sist endret av TrippyKing; 17. mars 2020 kl. 21:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
The Remnant - Kryssning av Destiny og dark souls serien sånn i korte trekk. Det er tredjepersjon skyte spill, med rpg elementer. End-game er det også her. ALT er random generert, historien i campaign vil alltid være lik, men bossene, osv vil være forskjeligg, du kan også spille adventure mode. Anbefaler deg og sjekke det ut, veldig godt gjennomført spill, hvor du ikke har noe særlig gå ditt opplegg, du velger litt selv, selvom du har en "historie" og følge.
R.i.p 23.04.2021
Horizon zero dawn - diablo 3 - red dead redemption 2 .et par spell man fort blir avhengig av
Escape From Tarkov
Sist endret av jaffarbigbag; 17. mars 2020 kl. 22:14.
Sjakk. Det ultimate spillet! Bruker selv lichess-appen.
Spiller litt sjakk faktisk. Har brukt for det meste chess.com-appen, men begynner å bli en stund siden nå. Har registrert at lichess appen har mer funksjonalitet og sånt. Gav vel opp når jeg innså at jeg ikke var noen Magnus Carlsen.
Om du klarer å få tak i en betakey til Diabotical syns jeg du skal gi god gammel Arena FPS en sjangse, diabotical er ett nytt spill som for tiden er ute i closed beta og ser ut til å få en decent spillermengde

Oldschool og voksent community hittil
Plague INC
Sitat av subscribe Vis innlegg
Sjakk. Det ultimate spillet! Bruker selv lichess-appen.
Vis hele sitatet...
Enig

Det hadde vært gøyt med en freak sjakk turnering. Er noen andre interessert?
Sitat av ThinkpadX200 Vis innlegg
Enig

Det hadde vært gøyt med en freak sjakk turnering. Er noen andre interessert?
Vis hele sitatet...
Ja, er med på den!
Jones in the fast lane. Ports of call.
Heroes of Might and Magic III: The restoration of Erathia er jo selvsagt i disse tider. Tar fryktelig lang tid, men veldig engasjerende enkeltspiller, med mulighet for å spille med andre. Får det for 2,49 amerikanske daler på good old games nå. HD mod anbefales.
https://www.gog.com/game/heroes_of_m...QaAge2EALw_wcB

Steam har også en utgave, men HDen er dårligere, og har ikke alle utvidelsespakkene, så jeg anbefaler virkelig GOG sin.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Hvis man skal ha sjakkturnerning burde det være hurtigsjakk
Heroes of might and magic?! Høres da VELDIG kjent ut. Dette tror jeg at jeg spilte i min ungdom!

Men hvorfor Heroes of might and magic III og ikke VII?
Sist endret av TrippyKing; 18. mars 2020 kl. 01:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Witcher 3

Warzone var polished og bra hvis du liker BG.

Og alltid. TeamFortress2 gratis
Divinity: original sin 2, fantastisk spill til singleplayer og coop, selv liker jeg ikke top-down spill, men dette ble jeg hekta på etter 1 time.
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Hvis man skal ha sjakkturnerning burde det være hurtigsjakk
Vis hele sitatet...
Selvsagt
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Heroes of might and magic?! Høres da VELDIG kjent ut. Dette tror jeg at jeg spilte i min ungdom!

Men hvorfor Heroes of might and magic III og ikke VII?
Vis hele sitatet...
fordi 3'rn er best, de ødela spillet etter det :/
(er med på no chill homm3 om noen vil, send pm)

no andre chille spill jeg kommer på i farta er tropico serien, cities skylines, planet coaster (roller coaster tycoon i ny drakt), slike spill er single player tho, men også derfor "gratis".. ^^
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Heroes of might and magic?! Høres da VELDIG kjent ut. Dette tror jeg at jeg spilte i min ungdom!

Men hvorfor Heroes of might and magic III og ikke VII?
Vis hele sitatet...
Digger heroes og might and magic serien, fra 2 til 4 er gode spill å spille hvis man kjeder seg. Om du er ute etter å spille det kan du kjøpe det billig på GOG
Sea of thieves: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Sea_of_Thieves

Jeg har ikke spilt noen andre spill siden jeg installerte det i begynnelsen av november.
Anno 1800? Fort å blåse noen hundre timer med
Jeg er i samme bås som deg ts.

Spiller CS:GO, men drittlei toxic russere og idioter som baiter. Er ikke høyere enn GNM nå i ranks.

Men hva med å samles en gjeng her å spille det?
Divinity Original sin 2. For et spill! Du kan drukne i dialog om du ønsker og combat er greit spredd ut slik at det føles spennende når det skjer. Masse sjel og liv på de forskjellige stedene man besøker. Anbefaler på det sterkeste å gi en karakter i squaden "pet pal" perk slik at du kan snakke med kuer, katter, hunder, etc. All dialog har voice acting, selv dyr.
Ganske modent spill som gjør en god jobb med å ikke være for teit for folk som ikke nødvendigvis synes alver og trolldom er så fett. Er selv en heks som healer når hun står i blod og kan gjøre døde krigere om til eksplosive kjøttballer. Min venn er et skjelett som går rundt og later som han er dverg for ikke å skremme folk. Har ikke vært så inne i et spill siden Skyrim kom. Perfekt å fyre en feit en og dykke inn i et univers av magi og karakterer
Sist endret av algernon; 19. mars 2020 kl. 09:53.
Team fortress 2, free to play.
Har spilt mye av remaster av Crash Bandicoot og Spyro i det siste. Ratchet and clank (3 første originale) er også morsomme.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Kanskje ikke din type spill men jeg fullførte akkurat Detroit: Become Human
og synes det var veldig gøy. God historie, man tar valg underveis som påvirker hva som skjer videre. Du kan velge forskjellige måter å løse situasjoner på. Du spiller 3 hovedkarakter mener jeg. Handler om fremtiden og androider og deres påvirkning på samfunnet og forholdet til menneskene
Angående Divinity: Original Sin II, er det sånn at hvis jeg begynner å spille det, så kan jeg gjøre det når jeg vil sammen med feks noen fra freak? Eller må jeg da begynne på nytt? Hvordan funker det liksom? Ser veldig kult ut
Sitat av Knask Vis innlegg
Sea of thieves: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Sea_of_Thieves

Jeg har ikke spilt noen andre spill siden jeg installerte det i begynnelsen av november.
Vis hele sitatet...
Hijacker tråden bittelitt. Har det skjedd noe nytt av betydning i dette spillet? To kompiser og jeg spilte det i fjor høst og det er absolutt min type spill. Men det var så utrolig lite å gjøre. Kjedelige oppdrag av typen ”dra dit og hent det”. Og masse PvP som etterhvert ble litt frustrerende.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Den som ikke har spilt pathfinder kingdom har også gått glipp av en av de virkelig store rpg opplevelsene siste 1-2 åra, på mange måter et mye større spill enn Diablo 3 imo
Disco Elysium hvis du, som du skriver i første tråd, ønsker et chill spill med tankevirksomhet. Sjekk ut reviews og gameplay. Årets mest overaskende og kuleste spillopplevelse!
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Angående Divinity: Original Sin II, er det sånn at hvis jeg begynner å spille det, så kan jeg gjøre det når jeg vil sammen med feks noen fra freak? Eller må jeg da begynne på nytt? Hvordan funker det liksom? Ser veldig kult ut
Vis hele sitatet...
Vis du er host på coop så følger storyen din account, du kan fortsette uten de andre er med, da vil du styre deres karakter. Men du kan ha flerne "story's" så du kan f.eks ha en til coop å en til single.
Er det et bra spill selv om man spiller alene?
Ja, ihvertfall for meg er det det. Du kan ha 1-4 karakterer med deg som du veksler mellom, så du MÅ ikke spille coop får å ha 4 karakterer. Anbefales sterkt, selv kun for single player
Begynner å spille det nå i kveld
Mange gode anbefalinger her, støtter veldig sterkt The Witcher 3, samt Skyrim. Disse tror jeg er to av de beste spillene jeg har prøvd (Spesielt The Witcher 3 med expansion er helt ubeskrivelig fantastisk og immersive). Går du for en av disse anbefaler jeg på det aller sterkeste å laste ned Nexus Mod Manager som gir deg helt ufattelig mye mer ut av spillene.
Foruten disse er Alice in Wonderland, We Happy Few og Dishonored veldig givende med gode historier og gameplay. Ønsker du noe mer chill har du Trine 2, Subnautica or Raft som er veldig fredlige og spennende spill. Trine 2 er utrolig sjarmerende og eventyrlig med masse flotte farger og sanger, lett å drømme seg bort i =)

Laster du ned ePSXe (Playstation 1 simulator) kan du sjekke ut perler som Croc - Legend of the Gobbos, Medievil, Rayman og Tomba! som alle er veldig gjennomførte spill.

Av alle disse er det kun Trine, Subnautica og Raft som kan spilles med andre, enten online eller i sofaen på samme skjerm. Hvis du er "hosten" fortsetter du der du hoppet av i single player og lagres, slik at du fortsetter i single player der dere hoppet av

*Alice: Madness Returns, ikke Alice In Wonderland.
Sist endret av SoppVandreren; 21. mars 2020 kl. 01:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har prøvd Divinity litt nå. Var stuck inne i et rom helt i begynnelsen av spillet. Var sikkert en nøkkel et sted, men bestemte meg bare for å stå i 10 minutter og hamre løs på døra for å komme meg igjennom. Så gikk jeg rett opp i en oljeflekk elns og stod bom fast en god stund, før jeg fant ut at jeg hadde loota for mye, lol.

Vet ikke om spilling er noe for meg ass