Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 694
Når jeg starter pcen bruker alltid biosen fra 7-20 sekunder på å starte boot av windows, på min langt eldre laptop bruker bios maks 2 sekunder på å starte.

Jeg har et Zabertooth Z77 hovedkort fra Asus og resten av spechen er under.

Hva kan være problemet, jeg har ikke gjort noe i bios instillingene bortsett fra boot order av diskene ol, det var ikke slik før dvs neon mnder siden da jeg bygde pcen, men det er blitt veldig irriterende.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Det eneste som gjør at en POST tar lengere tid enn forventet er at du har satt opp ting som skal scanne etter ting som ikke er der.

Deriblant :

PXE-booting
scanning av kontrollere som ikke har disker tilkoblet
problemer med kabler som gjør at scanning av kontrollere tar lengere tid.
du kan også sette tida som POST skal bruke, i tilfelle den bruker ekstra lang tid for at du skal klare å trykke på "delete" eller liknande for å komme inn i BIOS etc.
Trådstarter
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
du kan også sette tida som POST skal bruke, i tilfelle den bruker ekstra lang tid for at du skal klare å trykke på "delete" eller liknande for å komme inn i BIOS etc.
Vis hele sitatet...
den har jeg satt til 0 sek, men problemet er der fortsatt
http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/mb/...t_settings.pdf

Finner du noe i den duren "fast boot"
Eller så kan jo reset av biosen fikse noe evnt update av biosen.
Trådstarter
Jeg har nylig oppdatert bioset til det nyeste på grunn av problemet, men det gjorde ingen ting
jeg tror jeg har fastboot på
Sist endret av Exlr8; 5. mars 2013 kl. 16:55.
Kan jo prøve å ta ein resett då?