Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 709
Hei!
Jeg skal kjøpe meg ett nytt grafikk kort, så har jeg noen spørsmål jeg lurer på.

Jeg har lyst til og kjøpe inn 3 stk skjermer, 2 stk 24" og en 27" så vil jeg
kjøre de to 24" i "dual-screen" og 27" opp på veggen over de to.

Så det jeg lurer på, er hvordan grafikk kort jeg burde kjøpe inn?

27" skal brukes til konsoll gaming og se på film, og 24" til pc gaming.
Jeg må ha ett PCI Express kort, og har egentlig ikke krav til maks sum.
Jeg spiller som regel BF3 og Minecraft

Vet ikke hva slags info som er relevant, så jeg legger ut diverse av det jeg har.
AMD FX-4100 4-Core Processor 3.6Ghz
Corsair Dominator DDR3 1600MHz 16GB 2x8Gb
XFX ProSeries Core Edition 750W PSU

Takk på forhånd for svar!
du skal ha to skjermer kobla til pcn? gtx 680 kan ha fire skjermer, der du kan game over 3 av dei, mens 7970 kan ha 6 skjermer, og du kan game over alle.
Trådstarter
6 0
Jeg skal koble alle tre skjermene til PC'n, tusen takk for kjapt svar
ok, jammen det går fint uansett. Du for sjå på komplett om du finner ein du liker, så kan du poste den her, orker ikkje å gå inn å leite sjølv, ASUS er å foretrekke. Det kraftigaste er 7970 matrix platnium. koster 3600 kr.
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
ok, jammen det går fint uansett. Du for sjå på komplett om du finner ein du liker, så kan du poste den her, orker ikkje å gå inn å leite sjølv, ASUS er å foretrekke. Det kraftigaste er 7970 matrix platnium. koster 3600 kr.
Vis hele sitatet...
Det kortet er jo sinnsvakt, føler seg jo rett og slett hånet om du ikke stiller alle spill på maks oppløsning.
Trådstarter
6 0
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Det kortet er jo sinnsvakt, føler seg jo rett og slett hånet om du ikke stiller alle spill på maks oppløsning.
Vis hele sitatet...
Da går jeg for 7970 Matrix Platinum, var ikke så gæren pris heller. Og ja, kommer til og kjøre
alt av spill på ultra Gleder meg!

Masse takk for all hjelp!
Sitat av FitriXs Vis innlegg
Da går jeg for 7970 Matrix Platinum, var ikke så gæren pris heller. Og ja, kommer til og kjøre
alt av spill på ultra Gleder meg!

Masse takk for all hjelp!
Vis hele sitatet...
null stress, ville ambefalt ein pc skjerm til på 24", så kan du game over alle tre, og med matrix så skal ikkje det vere noke spesielt tungt heller
Trådstarter
6 0
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
null stress, ville ambefalt ein pc skjerm til på 24", så kan du game over alle tre, og med matrix så skal ikkje det vere noke spesielt tungt heller
Vis hele sitatet...
Skal tenke på det Grunnen til at jeg tenkte på en 27" er at jeg nå gamer på
en 42" så 24" muligens blir litt lite. Men jeg tenkte og kjøpe inn 2 stk 24" først
og se hvordan det går
Sitat av FitriXs Vis innlegg
Skal tenke på det Grunnen til at jeg tenkte på en 27" er at jeg nå gamer på
en 42" så 24" muligens blir litt lite. Men jeg tenkte og kjøpe inn 2 stk 24" først
og se hvordan det går
Vis hele sitatet...
sure go ahead! men ville ikkje ambefale å spele skytespel på 2x1 skjermer, det er forferdelig, men blirspel går fint!