Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 485
Heisann.

Har problemer med en PC som fryser, får blåskjerm eller krasjer innen de første 10-15 min ved oppstart av et spill. World of Warcraft fungerer helt fint, men den har ikke taklet Tera, Guild Wars 2 eller Saints Row 3 (de eneste spillene jeg har prøvd). Gjorde en full formatering av pcen igår, men det hjalp ikke. Problemet ligger da sannsynligvis i maskinvaren (?). Hvordan kan jeg finne ut hva som er galt? Tester/analyser?

Her er oppsettet:

Windows 7 64-bit
MSI GTX 670 2GB
ASUS P8Z77-V
CORSAIR VENGEANCE LP 2 × 4GB
i5-3570K
INTEL SSD 330 SERIES 60 GB
SILVER POWER 650W (SP-S650M)
det kan vere varme, eller defekt komponent, feilsøk med det du har. dvs. bytt ut dei komponentane du kan. er skjermkort i cpuen din, så veit du det. vist ikkje er det lurt å oppdatere skjermkort driverer.
Har oppdatert driverne, så tror ikke problemet ligger der. Er ikke veldig dreven på PC feilsøking, hvordan skal jeg gå frem?
begynn med å ta ut og miks litt med rammen, så tester du harddisk, så skjermkort, vist ingen av dei fungerer er det cpu eller hk.