Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 799
Jeg har eit stort problem når jeg spiller go, får fps drop til 15 fra 40 og datan er på 70-90 grader. har acer aspire 5830tg å lurte på om de går ann å bytte grafikk kort på denne modellen?
Du kan nok ikke bytte grafikkort på bærbar.
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Siden det er dedikert skjermkort i den kan det faktisk være mulig, men utrolig vanskelig.
Du burde heller sjekke på oppgavebehandling>Ytelse og se hva det er som maxes. De fleste jeg kjenner som sliter med laptop er det CPU'en.
Sitat av Zendium Vis innlegg
Siden det er dedikert skjermkort i den kan det faktisk være mulig, men utrolig vanskelig.
Vis hele sitatet...
Ja det er dedikert, men de er vel "sømmet inn" i hovedkortet? De er jo (ihvertfall ATI/AMD) "Mobile" versjon av desktop skjermkort.
Jeg og sliter litt med at dataen blir varm, så jeg kjøpte en plate for å ha under med vifte og fikk fort se resultater
Dataen ble umiddelbart kaldere, men jeg spiller ikke noe på laptop da jeg heller spiller på en gammel stasjonær.
Sitat av Th3R3dL4mbi Vis innlegg
Jeg har eit stort problem når jeg spiller go, får fps drop til 15 fra 40 og datan er på 70-90 grader. har acer aspire 5830tg å lurte på om de går ann å bytte grafikk kort på denne modellen?
Vis hele sitatet...
70-90 grader er helt normalt for en typisk Acer. Er den rundt sånn ca 110 grader kan det være snakk om varme! evt. slå seg av automatisk.

Kjøp ny PC.