Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2522
MINST 12år
tore-'s Avatar
Jeg er lei av den grå kassen min, og siden jeg ikke kan mekke på en fissen moped før 10. desember iår, da jeg har bursdag har jeg funnet ut at jeg vil mekke litt på pcen.

Har fått en god del insparasjon av kassene på:
http://www.virtualhideout.net/cool_case/index.shtml

Som dere ser er det forbanna mange fete kasser der, mye tøffere enn en grå gammel kjedelig en.

Selve moddingen:

Det første jeg har tenkt å begynne med er å kutte et vifte (92x92x25mm) hul nede fremme i kabinettet, der henter kabinettet luft fra før så en extra luft strøm skader ikke.
Så har jeg tenkt å ha en vifte (92x92x25mm her og) på toppen av kabinettet midt i.


Hvis dere ikke helt forstår så sjekk linken, bør gi dere et GODT bilde.

Spørsmålet er, siden jeg ikke har dremmel, det mest brukte verktøyet til casemodding, har jeg funnet ut at jeg skal bruke en jernsag og sage for hånd (ja, _hånd_)


Hvis jeg sager på den måten jeg har tenkt, vil ikke jernsponet i det hele tatt komme i nærheten av pc komopentene, det er _minst_ 100mm avstand, og jeg skal ha støvsugeren på hele tiden. Må jeg da ta ut alt stæsjet i pcen? Bør jeg, MÅ jeg nesten?

Vil bare være 110% sikker, jævla py å focke opp pcen.




Maling:
Må jeg pusse kassen ned til metallet før jeg sprayer den? Eller kan jeg bare å ta rett på den gamle malingen? Dette her jeg 0 erfaring med... så her trenger jeg mye hjelp....





Vel, takk for hjelpen, det neste blir ved et plexi glass. rått som faen.....



tore-
Det aller beste hvis du vil gjøre det "profft" er vel å pusse ned til metallet og male med bengalac. (?) Men siden du ikke trenger å gjøre det helt profft trenger du vel ikke det. Det beste er vel å gå i maling-sjappa og spørre?
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
Originally posted by dephic
..."profft" er vel å pusse ned til metallet og male med bengalac. (?)
Vis hele sitatet...
Hva er bengalac da?
bengalac er maling spesielt til metall...
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
Noen som er interesert i at jeg hadde mekket en guide og flekket opp noen bilder og slikt?

Hvis det er 3 4 stk som vil ha den kunne jeg gjort det....




tore-
Hvis du vil ha en guide på norsk om case-modding, bør du ta en titt på overklokking.no . Meget bra guide om case-mod.
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
Hehe, denne kunne du ikke vite da men jeg har sikkert sett på de artikklene 4 ganger eller.no

Artig å lese om casemodding og slikt....




tore-
Tenkte nok det
Men bare for å være på den sikre siden...
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
Jeg tror ikke jeg har lest så godt på den guiden at det gjordet noe.
Har lest den før, men ikke så grundig som nå, virker jo faens sinsykt lett da....

Tror jeg må skaffe meg noe gul og svart maling med en gang....


iblis: hva med å mekke en liten side her om nff's sine casemodder?
fett hadde jo vært ordet da... eller?


tore-
▼ ... over en måned senere ... ▼
benga lakk, er emaljelakk.

så du kan bruke annen emaljelakk og.




sitter med utstyr, dingser, og farger av alle slag her,
men kabinettet mitt er så lite og stygt, at det ikke fortjener
noen oppussing.

vil heller lage en case, av noe annet..
gamle bildeler, gammel vedovn, akvarium, tv,
eller...

det beste, hvis jeg hadde hatt en leilighet, som jeg kunne gjøre som jeg ville med..
bygge pc'en inn i veggen. sammen med stereo anlegg etc
Gå til www.gibme.com så går du til forumet, der har dem et eget forum ang. casemodding, vet ikke hvor aktivt det er, men du får sikkert svar på litt av hvert der.
hva med å bygge inn en pc i en sånn mini-kjøleskap som man kan kjøpe fra cocacola red collection? hehe.. bra avkjøling..eller ikke
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
Phun Q, enten tullet du, men tenk på kondens fra cpuen og alle andre varme komponenter
kunne hatt noen slanger fra kjøleagregatet som gikk rundt omking i boxen..
leste ikke så nøye gjennom men...
du er helt borte hvis du ikke tar ut komponentene først!

det minste lille stålspon borti noen kobberbaner på hovedkortet når du slår på strømmen etterpå.... POFF
Leste i PC Answers en gang om en fyr som koblet opp kjøleskapet til BOX`n sin...funka fett det=)vet ikke helt va han gjorde men....det sto jo don`t try this at home da men kansje en ide og tenke seg litt om før man gjør det da
▼ ... over en måned senere ... ▼
maling:

jeg har malt kassa mi med spraylakk fra biltema, og det har funka bra. Grunner først, og så sprayer over med farge.

boksene koster 29.90 pr. stykk, og malinga holder i *tenke...* min begynner å bli litt sliten, men så er det snart 2 år siden jeg malte den... Joa, det funker det. =D

og så billig det er!!


ang: kjøleskap

en fyr jeg kjenner festa en kjøleskaps-vifte til pc-en... bråka noe helt for f**** men det blei visst kaldt gitt
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
jeg har nettop malt den, fikk den sandblåst og så sprayet blå...