Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  47 13335
Hei nå har seg sånn at det er 20 dager til neste lønning og jeg har 0kr på konto, har noe mat i kjøleskapet og fryseren, men holder knapt ut uka her.
Har ikke mulighet til å få hjelp fra nav, eller familie.. Hva er deres beste tips til lånemuligheter/skaffe seg penger så jeg overlever resten av mnd..

Er det mulig å snakke med banken min for å få en relativt lite lån som betales ned iløpet av 2-3mnd ?
Ingen venner å låne av? Kjipt.. Du kan ta forbrukslån men det er dyrt og kjedelig
Sitat av Kaptein Snus Vis innlegg
Ingen venner å låne av? Kjipt.. Du kan ta forbrukslån men det er dyrt og kjedelig
Vis hele sitatet...
Har dessverre ingen venner å låne av nei :S
Ja det er veldig kjipt, litt tungt å vite at jeg må leve i 2 uker på vann :S
Har du muligheter for å ta noen småjobber da? Klippe gress, male, hjelpe til med forfallende arbeid? Finnes en del småjobber på finn.
Sist endret av $pliffeN; 23. august 2016 kl. 13:04.
Sitat av $pliffeN Vis innlegg
Har du muligheter for å ta noen småjobber da? Klippe gress, male, hjelpe til med forfallende arbeid? Finnes en del småjobber på finn.
Vis hele sitatet...
Jeg har sett litt i rundt, men de jobbene som er nærmest er et par timer unna, og jeg har dessverre ikke bil, og kan heller ikke ta buss eller tog da jeg ikke har råd til billetten..
Har også snakket med folk i rundt her, men folk er gnien på pengene sine og gjør heller jobben selv..
Prøv igjen hos nav, ta me utskrift av kontoen din som vise at du ikke har penger og si du trenger mat
Hør med banken din om du kan få et mastercard om du ikke har det allerede. Det er vel rentefritt om du betaler ved neste forfall.
Mastercard har som regel 30 dager kreditt. Noen har høyere rente men også lengre utsettelsestid.
hvis du vet du får inn X kroner, så benytt deg kun av det du trenger og ikke noe mer for deretter å betale det tilbake og klipp kortet / slett kontoen.
Takker alle for svar, skal se litt hva jeg får gjort i dag
Har tatt noen markedsundersøkelser på nette og tjent 90kr i dag som jeg muligens får utbetalt i morgen hjelper på litt
Om du har noen eiendeler som du føler du ikke trenger eller kommer til å savne, så er det jo gratis å annonsere på Finn.no-torget.

Selv ryddet jeg ut av bod og garasje, la ut på Finn.no og satt igjen med mange tusenlapper etter å ha solgt alt i fra bøker, sportsutstyr, blomsterjord og diverse mye rart som i mine øyne var null verdt for meg.
Ting blir solgt overraskende fort så lenge prisen er rett og man ikke krever fantasipris.
Det er blitt veldig populært med lokale kjøpes og selges grupper på facebook om dagen. Kjenner du til en slik gruppe kan du jo bruke anledningen til å bli kvitt noe gammelt ræl.
Selvfølgelig er jo dette en ide, men da jeg har relativt lite av eiendeler så går dessverre ikke dette, har ikke noe jeg kan selge.
Kan jo selvfølgelig selge noe av det jeg har, men kjedelig å gå til innkjøp av dette neste mnd da det er ting jeg bruker selv
['hip','hip']
49 8
Kjenner meg så alt for godt igjen.. Dette har jeg opplevd mange ganger men har en tendens til å klare meg i siste liten. Hvor mye mener du at du trenger fram til neste lønn da ? Utrolig med muligheter om man bare har lite nok til å orke å gjøre noe med det..
Sitat av FanzyPants Vis innlegg
Kjenner meg så alt for godt igjen.. Dette har jeg opplevd mange ganger men har en tendens til å klare meg i siste liten. Hvor mye mener du at du trenger fram til neste lønn da ? Utrolig med muligheter om man bare har lite nok til å orke å gjøre noe med det..
Vis hele sitatet...
Tror jeg hadde klart meg på rundt 1000-2000, mellom der en plass
Hadde jo fått d til å gått i rundt med 500kr også, men da er det jo snakk om kneip brød osv :P
Sitat av Incogn1to Vis innlegg
Dumpster diving er jo en mulighet..
https://freak.no/forum/showthread.php?t=97868
Vis hele sitatet...
Hehe, ja!
Får se om jeg er sulten nok
Sitat av Mr.Oxford Vis innlegg
Tror jeg hadde klart meg på rundt 1000-2000, mellom der en plass
Hadde jo fått d til å gått i rundt med 500kr også, men da er det jo snakk om kneip brød osv :P
Vis hele sitatet...
1-2000kr? Skal du på ferie også disse to ukene? Kjøpt deg nudler for et par hundre kroner så har du mat lenge fremover. Du trenger ikke indrefilet for å overleve.
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
1-2000kr? Skal du på ferie også disse to ukene? Kjøpt deg nudler for et par hundre kroner så har du mat lenge fremover. Du trenger ikke indrefilet for å overleve.
Vis hele sitatet...
Nei nå var dette litt å ta i, tenke ca 100kr dagen jeg da
mange steder som gir ut gratis fulle poser med mat til de som trenger. ellers kan du låne en fiskestang, stupe rundt i kontainere. epleslang og blåbærtur+ en pose havregryn holder lenge.
Sitat av tetragrammaton Vis innlegg
mange steder som gir ut gratis fulle poser med mat til de som trenger. ellers kan du låne en fiskestang, stupe rundt i kontainere. epleslang og blåbærtur+ en pose havregryn holder lenge.
Vis hele sitatet...
Slike tiltak gjelder vel mer for "ordentlig" fattige?
TS har i de siste par mnd postet tråder om å kjøpe ny PC, ny TV, osv, osv.
Vil tro han bare brente litt for mye penger i øyeblikket og at klemma hans (heldigvis) er temmelig kjapt forbigående.
Du kan høre med arbeidsgiver om du kan få forskudd på neste lønning.
Det er det aller billigste "lånet" jeg kommer på, men du får jo desto mindre på ordinær lønningsdato.
Har du en inntekt osv, så kan du jo fikse deg et kredittkort. Er det ingen du kan låne litt av?
Vært i samme situasjon en gang, hadde akkurat flytta til andre siden av landet og fucka det til, klarte å få krita et par poser mat på den lokale jokern, hehe.
NAV i din kommune har ikke lov å nekte deg matpenger. De skal ha en kontoutskrift som viser at du er fri for penger. De skal gi deg cirka 90,- pr dag og er ment som en kortvarig løsning (nødhjelp) fram til sosialstønadssøknaden er ferdig behandlet. Jeg fikk gavekort på KIWI sist jeg måtte på NAV for å få mat.

Videre er faktisk dumpsterdiving et veldig godt forslag, også er det mange som driver med det! De fleste matbutikker kaster hver eneste dag mengder med matvarer i alle varianter. Jeg har hentet pakke på pakke med spiselig fjordlandmat i søppla, kilosvis med frukt og grønnsaker, brød, pålegg, smør, sukker, frokostblandinger.. ja alt du trenger for flere uker fremover har jeg funnet. Det er en egen gruppe på facebook der folk diskuterer hvor det er bra å dra, og også organiserer turer sammen på kveldene osv.

Det er en kjedelig situasjon å sitte i, men det finnes løsninger om man ikke er kresen.
Hadde du vært nøde nok hadde du lett stjålet maaten din om du virkeligt trengte. (Nei jeg sier ikke at du skal det, men du hadde gjort det om du virkelig var desperat).
Hvis ikke så har du jo tigge muligheten, eller gå til frelsesarmeen eller andre organisasjoner som deler ut poser med mat.
Alt er nedverdignende på et punkt, et par av de ulovelige... men du får tak i mat om du vil!

sorry for skrivefeil, orker ikke rette..
Sist endret av KjellFresh; 24. august 2016 kl. 03:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
1.Kroppen overlever tre uker uten mat, sånn sett har du flaks. Vann regner jeg med at du har i springen.
Ta det som en utfordring, en skikkelig faste. Ikke sånn liksomfaste som religiøse folk driver med der de spiser etter sola går ned.

2.Gå til matbutikker når de stenger på fredag. De kaster massevis av brødmat. Forklar situasjonen og er du heldig treffer du på en raus person
Sist endret av Bothrops; 24. august 2016 kl. 05:44.
Finn og pant tomflasker. 4 x 1.5 liter = 10 kr.
Kjøp en stor sekk med ris og bønner, dette er billig, sunt og varer en stund.
Sitat av Neptunia Vis innlegg
Slike tiltak gjelder vel mer for "ordentlig" fattige?
TS har i de siste par mnd postet tråder om å kjøpe ny PC, ny TV, osv, osv.
Vil tro han bare brente litt for mye penger i øyeblikket og at klemma hans (heldigvis) er temmelig kjapt forbigående.
Vis hele sitatet...
Ja dette har vært planen, men på grunn av uforutsette regninger osv så har jeg ikke gått til innkjøp av disse tingene
Så jeg kan ikke skylde på det :P
Du kan jo spørre om kontokreditt hos banken din. De burde være behjelpelige med et par tusen kroner så lenge du har fast inntekt.
VP of Misc. Stuff
SDRLx3's Avatar
Hvis du ikke får ordna det, og du sitter uten mat en dag kan du sende meg en pm så skal jeg vippse deg 100kr. :]


Men ja, bor du f.eks i østfold er det noe som heter "Sammen for Østfold" som du kan kontakte. Gitt meg matvarer et par ganger tidligere når jeg har slitt. Jeg gir dog også tilbake til dem hver gang jeg har mulighet
Sist endret av SDRLx3; 24. august 2016 kl. 15:10.
Sitat av 7Wiz Vis innlegg
Hvis du ikke får ordna det, og du sitter uten mat en dag kan du sende meg en pm så skal jeg vippse deg 100kr. :]


Men ja, bor du f.eks i østfold er det noe som heter "Sammen for Østfold" som du kan kontakte. Gitt meg matvarer et par ganger tidligere når jeg har slitt. Jeg gir dog også tilbake til dem hver gang jeg har mulighet
Vis hele sitatet...
Takk for at du tilbyr deg, det setter jeg veldig stor pris på
men nå vil jeg ikke være til bry for noen andre Har tatt en del nettundersøkelser og tjent rundt 150kr frem til nå som har gått til kjøp av bønner, egg og havregryn Så jeg skal klare meg fram til neste lønn, får bare fortsette med undersøkelsene om jeg ser det blir knapt med penger
Og takk alle sammen for gode råd Og for de som tror jeg har brukt pengene mine på diverse tv, data osv. Så vil jeg bare si at jeg ikke har gjort det.. Jeg har en samvittighet som tærer veldig på meg, så her kommer alltid regningene mine først
hva med å høre med folk i nabolaget om de har stuff å bli kvitt? så kan du selge det på finn. mange som ikke orker det styret med det, er så mange finn wackoer

hadde det vært for 5 år siden skulle jeg paypalla deg 10000,- men siden jeg tjente så mye og dreit i å betale skatt så har jeg ikke så mye å låne vekk lenger, staten vil ha alt jeg setter labbene på
Sist endret av Trololo; 30. august 2016 kl. 08:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Trololo Vis innlegg
hva med å høre med folk i nabolaget om de har stuff å bli kvitt? så kan du selge det på finn. mange som ikke orker det styret med det, er så mange finn wackoer

hadde det vært for 5 år siden skulle jeg paypalla deg 10000,- men siden jeg tjente så mye og dreit i å betale skatt så har jeg ikke så mye å låne vekk lenger, staten vil ha alt jeg setter labbene på
Vis hele sitatet...
Hehe, er ikke ute av å få penger/låne penger Tror det kan bli vanskelig da det har vært et ganske stor loppemarked her sist uke, og jeg tror alle har kommet med shiten sin! :S
Sitat av Mr.Oxford Vis innlegg
Har tatt en del nettundersøkelser og tjent rundt 150kr frem til nå som har gått til kjøp av bønner, egg og havregryn
Vis hele sitatet...
Veldig bra jobba!
Sitat av golgol Vis innlegg
Veldig bra jobba!
Vis hele sitatet...
hehe, Takk for det

Vil anbefale alle som sliter litt med penger og opprette konto på www.meningstorget.no, det er ike mye pengene du får samlet opp. Men i mitt tilfelle har det hjulpet sånn at jeg har fått skaffet meg mat frem til jeg får lønn å slipper å sulte
Sist endret av Mr.Oxford; 30. august 2016 kl. 12:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Mr.Oxford Vis innlegg
Vil anbefale alle som sliter litt med penger og opprette konto på www.meningstorget.no, det er ike mye pengene du får samlet opp. Men i mitt tilfelle har det hjulpet sånn at jeg har fått skaffet meg mat frem til jeg får lønn å slipper å sulte
Vis hele sitatet...
Må bare spørre når du først er inne på det. Hvor lenge måtte du sitte før du tjente 150,- og er det på noen måte krevendes?
Høres ut som noe fint å gjøre visst man kjeder seg en ettermiddag
Sitat av MasterOfNone Vis innlegg
Må bare spørre når du først er inne på det. Hvor lenge måtte du sitte før du tjente 150,- og er det på noen måte krevendes?
Høres ut som noe fint å gjøre visst man kjeder seg en ettermiddag
Vis hele sitatet...
hehe, det spørs helt på hvor mange spørreundersøkelser du får tilsendt, tror kanskje jeg satt rundt 1 time tilsammen, ikke sammenhengende men totalt
Er ikke krevende, er enten og krysse av eller skrive korte svar som butikknavn osv

Jeg sitter selv på jobb og gjør det når det er dødtid

Og om du ikke sliter med pengetrøbbel kan du jo spare de over lengre tid og samle opp en ganske fin sum, eller ta det ut i gavekort i diverse onlinebutikker
Sist endret av Mr.Oxford; 30. august 2016 kl. 12:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har nå fått laget meg en bruker og sett litt på det. Til nå så har jeg samlet opp 5 lodd til trekning, men ingenting annet. Tar det litt tid før det kommer poeng?
Sitat av MasterOfNone Vis innlegg
Har nå fått laget meg en bruker og sett litt på det. Til nå så har jeg samlet opp 5 lodd til trekning, men ingenting annet. Tar det litt tid før det kommer poeng?
Vis hele sitatet...
Poengene skal komme med en gang, men du får beskjed på forhånd hvor mange poeng du får på den enkelte undersøkelsen
Er du ikke kvalifisert til en undersøkelse du starter på får du poeng for at du prøvde Jo mer undersøkelser du gjennomfører jo mer "verdsatt" medlem blir du og desto mer poeng pr. undersøkelse
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ett litt utenom det vanlige tips da: ei av mine nermeste veninner fant ut en måte å tjene gode penger. Nemlig ved å selge brukte truser,bher osv. Inne på nakenchat.no. Begynte med att hun svarte en mann bare på kødd. Men han tilbydde 1000kr for den, og vips, en foretnings ide var født. På få dager hagla det inn meldinger fra menn som ville ha truser brukt i alt fra noen timer til over en uke. Sure gymsokker ble ønsket. Og en kjøpte tilogmed treningsklær til henne som han sendte i posten for at hun skulle trene i det noen uker, før han skulle kjøpe det tilbake. For å si det sånn, i år backpacker hun jorden rundt, takket være kåte menn og sure truser,hehe. Men om du skulle falle for fristelsen, vær klar over att du kommer til å få en del meldinger som du gjerne ikke bør åpne før middag, eller rett etter for den saks skuld;D Dagens lille økonomi tips,hehe
Tips: Trumf er gull verdt i sånne situasjoner! Vær litt smart fremover i tid, handle når det er trippeltrumf og bruk trumf for alt det er verdt, det kan redde deg neste gang du sitter med nada på kontoen
Sjaman, en ny vei.
Martypewz's Avatar
Hva sier arbeidsgiver om å gi deg forskudd på neste lønning da? Eller er det ikke et alternativ?
Sitat av Martypewz Vis innlegg
Hva sier arbeidsgiver om å gi deg forskudd på neste lønning da? Eller er det ikke et alternativ?
Vis hele sitatet...
Sjekk datoen ;-)
Sjaman, en ny vei.
Martypewz's Avatar
Sitat av freebird Vis innlegg
Sjekk datoen ;-)
Vis hele sitatet...
Så at ingen som hadde foreslått dette, kan være nyttig for vedkommede å vite om det er mulig å få forskudd fra arbeidsgiver i fremtiden, hvis det skulle oppstå økonomiske vanskelige situasjoner senere. Eller tar jeg feil?
Sitat av lystgass1 Vis innlegg
Tips: Trumf er gull verdt i sånne situasjoner! Vær litt smart fremover i tid, handle når det er trippeltrumf og bruk trumf for alt det er verdt, det kan redde deg neste gang du sitter med nada på kontoen
Vis hele sitatet...
Men det tar vel ca en uke å overføre oppspart bonus til konto? Litt kjipt når kjøleskapet er allerede tomt.
Det tror jeg ikke det gjør lengre, jeg overførte på en fredag og fikk pengene på mandagen etter. Det var digg!
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hadde samme problem som deg, men mista jobben, og klarte å leve på to kredittkort i stedet. Nå har jeg jobb igjen, kjipt å trekke såpass av lønna for å få betalt dette, men det virka som eneste løsning.
Sitat av Fireal Vis innlegg
Men det tar vel ca en uke å overføre oppspart bonus til konto? Litt kjipt når kjøleskapet er allerede tomt.
Vis hele sitatet...
Har ikke tatt mer enn 1-2 dager for meg, med mindre man overfører det over helgen selvfølgelig. Og man ser gjerne noen dager før at det begynner å minke med cash på kontoen eller at kjøleskapet begynner å bli tomt :-)
En veldig kortvarig løsning kan jo være å pante noen flasker eller lignende og kjøpe deg en pakke havregryn. Havregryn med vann smaker rimelig kjipt, men det fyller magen for en svært liten slant penger. Får du tak i en 20-kroning ekstra har du 1kg sukker du kan hive på for litt bedre smak også.

EDIT: Du kan også spare opp 20-30kr og skaffe deg en sekk poteter. Disse kan du gjøre så mangt med, om det er å lage potetstappe, koke dem, skjære dem opp i båter og lage pommes frites osv. er opp til deg.

EDIT 2: Sjekk også Gjerrigknark.com. Der kan finnes tips på hvordan du kan enten få billig mat eller tjene penger fort.
Sist endret av Deadlock Radium; 13. mars 2017 kl. 17:31.