Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1261
Hei, jeg har tenkt til å selge HK og GPU å lurer da på hva jeg får for de ?


HK: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=627020#extra
GPU: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=640920


En gir 500 for GPU'en.
Selg gpu'n med en gang. Får ikke mer for den. Helt ærlig syns jeg du er heldig som får solgt det i det hele tatt

HD 7850 er et mye bedre skjermkort og det får en nytt for litt over 1000-lappen. http://www.anandtech.com/bench/Product/549?vs=543 Selv om det ikke blir helt rett, men en liten sammenligning mellom ditt og 7850 kortet. 5-600kr er hva et brukt 7850 burde ligge på.
Sist endret av sweem; 5. mars 2013 kl. 09:56.
Vet, men ser ikke ut som han har noe peil på hardware :P ville heller ikke kjøpt det kortet for 500.

Vet du hva jeg ville fått for Hket ?
Tror ikke du får solgt det.. 100 lappen?
Kunne ikke gjort noe :P trenger penger og 50-100 er bra nok for meg
Sist endret av VitoScaletta; 5. mars 2013 kl. 10:08.
Ca 100kr for hovedkortet. Startpris for HK er ca 500. Er du heldig får du den for 200kr
Når jeg skulle prøve å selge mitt hovedkort med startpris på 1400kr den gang, z77 v pro, helt nytt og uåpnet, til under halv pris, fikk jeg ikke solgt det. Vanskelig å få kjøpere på nye pc deler også Men jo mindre det koster jo lettere er det å bli kvitt det
Han er jo en idiot, han gir jo 500 for GPUen :P
Trenger ikke svindle han skikkelig, si du skal ha 750 kr for begge deler, og la han prute seg ned et par hundrelapper.
Vil ikke kalle han akkurat det, men gjør ikke det smarteste kjøpet. Selv har jeg ikke kunnskap om alt her i verden, og kunne hende at jeg kunne blitt "lurt" ved å betale litt mer en det varen er verdt når det kommer til andre ting. La oss f.eks si bruktbil kjøp. Alt i alt er ikke kjøpet så ille. Selv føler jeg meg råtten hvis jeg overpriser noe jeg skal selge og har ikke samvittighet til det.

Kommer jo litt an på hvordan en har beskrevet produktet selvfølgelig
Sist endret av sweem; 5. mars 2013 kl. 10:46.
Sitat av sweem Vis innlegg
Vil ikke kalle han akkurat det, men gjør ikke det smarteste kjøpet. Selv har jeg ikke kunnskap om alt her i verden, og kunne hende at jeg kunne blitt "lurt" ved å betale litt mer en det varen er verdt når det kommer til andre ting. La oss f.eks si bruktbil kjøp. Alt i alt er ikke kjøpet så ille. Selv føler jeg meg råtten hvis jeg overpriser noe jeg skal selge og har ikke samvittighet til det.
Vis hele sitatet...
Jeg føler ingen samvittighet på det, på grunn av at jeg spurte han hva han ville gi for det. Da sa han 500 og jeg hadde ikke sakt noe pris.

Sitat av Mozzie Vis innlegg
Trenger ikke svindle han skikkelig, si du skal ha 750 kr for begge deler, og la han prute seg ned et par hundrelapper.
Vis hele sitatet...
Han hadde ikke lyst på HKet men bare GPUen
Nei, altså det er grei pris det der

Hvorfor beholder du ikke hovedkortet selv? I tilfelle det skulle skje noe med pc'n din og du er usikker på hva det kan være? Lett å utelukke f.eks hovedkortet ved å bare prøve det gamle. Hadde ikke solgt det for 50 lappen hvertfall
Jeg har hovedkort :P også trenger GPUen min PCI 3.0 så GPUen passer ikke i Hket uansett :P

Så trenger vell egentlig ikke HKet det er derfor.

Han sa nå: Snakket med en kompis som følger veldig med på datasiden. Han sa den er ikke verdt mere enn 3-350, tanke på om den hadde vært uåpnet, kunne den ha verdt 6-700 kr. For den kostet ca 1000 like før den forsvant fra markedet.
Data deler synker kraftig så fort det er brukt

Så solgte den for 300 :/ bedre en ingenting da.
GPUen din trenger virkelig ikke PCIe 3.0, selv om den i teorien støtter det. Jeg ville beholdt HK som reserve istedenfor å selge det for en veldig lav sum.
jeg har ikke den gpuen lenger jeg bruker 7950
7950 trenger heller ikke PCIe 3.0. Jeg kjører det helt fint på 2.0 med nøyaktig samme kort som deg.
Sist endret av Eplekjekk; 5. mars 2013 kl. 14:45.
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
7950 trenger heller ikke PCIe 3.0. Jeg kjører det helt fint på 2.0 med nøyaktig samme kort som deg.
Vis hele sitatet...
Busstype PCI Express 3.0 x16


akkurat

Gidder ikke bruke 2.0 når det står 3.0
Sitat av Elshop Vis innlegg
Busstype PCI Express 3.0 x16


akkurat

Gidder ikke bruke 2.0 når det står 3.0
Vis hele sitatet...
Du vil ikke merke noe ekstrem forskjell om du putter en PCI 3.0 GPU i et PCI 2.0 HK.
Det er ikke poenget
Sitat av Elshop Vis innlegg
Det er ikke poenget
Vis hele sitatet...
Hva da er poenget? Du vil merke omtrent 0% forskjell.
http://www.hardocp.com/images/articles/1341219566Ew8yr7oTVd_7_4.gif
Hvorfor skal jeg beholde det Hket når jeg har allerede et HK installert med 3.0 herregud.
Sitat av Elshop Vis innlegg
Hvorfor skal jeg beholde det Hket når jeg har allerede et HK installert med 3.0 herregud.
Vis hele sitatet...
Du får ikke mange kronene for kortet uansett, derfor er det greit å beholde det dersom det skulle skje noe med pcen din. Lettere å finne fram til problemet da.
Se på det som en forsikring.
Sist endret av Knäppgök; 5. mars 2013 kl. 17:23.