Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1044
Jeg har en maskin med 33 mhz, 16 mb ram, 260 mb SCSI hd og win 3.1. Det står IBM PS/2 utenpå. Hvor kan jeg får tak i nettverkskort tilk denne pcen???
Det skal ikke ha noe å si hva som står utenfor. Sjekk om den har en ledig PCI eller en ledig ISA slot, også kjøper du et nettverkskort av nettopp den typen som du har ledig plass til.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Opprinnelig postet av catmat
Jeg har en maskin med 33 mhz, 16 mb ram, 260 mb SCSI hd og win 3.1. Det står IBM PS/2 utenpå. Hvor kan jeg får tak i nettverkskort tilk denne pcen???
Vis hele sitatet...
du kan se etter pci og isa nettverkskort hos komplett data, men gjør som zeth sier først, åpne opp pcen og se om du har ledige isa/pci slotter. gå for pci hvis du har muligheten.

edit: jeg mente selvsagt nettverkskort
Sist endret av Gusto; 21. november 2001 kl. 16:24.
Opprinnelig postet av Gusto


du kan se etter pci og isa skjermkort hos komplett data, men gjør som zeth sier først, åpne opp pcen og se om du har ledige isa/pci slotter. gå for pci hvis du har muligheten.
Vis hele sitatet...
Skjermkort?
Regner me dat maskinen har et motherboard...ohh!

Tror det er ganske vanskelig å finne isa nettverkskort (har ikke prøvd).
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Opprinnelig postet av Knightrider
Regner me dat maskinen har et motherboard...ohh!

Tror det er ganske vanskelig å finne isa nettverkskort (har ikke prøvd).
Vis hele sitatet...
hvorfor er det så vanskelig? de selger det på hver bidige hardwaresjappe, og alle som har holdt på med pc i en stund har i alle fall ett.. selv har jeg 3 gamle isa-nettverkskort.
Har noen isa slots jeg og...bruker dem ikke til noe!
Jeg minnes at ps/2 systemet ikke var/er videre kompatibelt med vanlige utbyggingskort, men det er mulig jeg tar feil.
Ps/2 har en buss-type som kalles MCA, og kan i allefall ikke bruke ISA moduler. Har sett gjennom en faq på adressen http://members.tripod.com/~ps2page/ og der står det at systemet ikke er bakoverkompatibelt med ISA, men det sier ikke noe om PCI-kort, så det er jeg ikke videre sikker på.
catmat's Avatar
Trådstarter
Det er ikke ISA eller PCI buss. Det er ett eller annet tull. Jeg finner ikke ut av hva det heter. Denne maskinen er ca 7 år gammel, så du kan sikkert ikke skaffe det av IBM eller no.