Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  98 21704
bøtte-reppratør
ass-beer's Avatar
fant ikke disken, da jeg tok den ut og inn så fikk jeg opp feilmelding "kjenner ikke igjen usb enhet"

prøvde disken nå på en annen maskin, en stasjonær med XP, da funket den ! det må jo da være noe med laptoppen :S noen som har noen forslag?
Sist endret av ass-beer; 22. juli 2009 kl. 21:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Vil gjerne opplyse om at bildene ikke lenger er tilgjengelig. Kanskje du må gjøre noe med det, ATX?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Trådstarter
Sitat av Verdaling Vis innlegg
Vil gjerne opplyse om at bildene ikke lenger er tilgjengelig. Kanskje du må gjøre noe med det, ATX?
Vis hele sitatet...
Skal se på dette, mistenker at slashdot har noe med saken å gjøre
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har en kompis her over msn som ikke finner driver, og han er ikke akkurat den mest datakyndige personen man kan finne tak i.

Og han klarer ikke å finne all den informasjonen han burde funnet.
Så jeg klarer ikke å finne noe drivere med det han har gitt meg, noen her som kan hjelpe meg?


Han har en Acer Aspire 7520, og kortet heter NVIDIA GeForce 7000m, og han kjører Windows 7 Ultimate.
Er det ikke den rette som ligger på acer.no?
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Har en kompis her over msn som ikke finner driver, og han er ikke akkurat den mest datakyndige personen man kan finne tak i.

Og han klarer ikke å finne all den informasjonen han burde funnet.
Så jeg klarer ikke å finne noe drivere med det han har gitt meg, noen her som kan hjelpe meg?


Han har en Acer Aspire 7520, og kortet heter NVIDIA GeForce 7000m, og han kjører Windows 7 Ultimate.
Vis hele sitatet...
Har ikke Nvidia slike "pakkeløsninger" på deres drivere? Slik at du bare trenger laste ned 7-series i dette tilfellet f.eks?
Må man laste det ned i paker? aha..
Tok et vel og langt google søk med diverse nøkkelord, men ok. Prøver på acer sin hjemmeside
Hjelp



Finner ingen drivere på HP's sider. har prøvd å søke etter drivere men no go..
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cyberblack Vis innlegg
Hjelp



Finner ingen drivere på HP's sider. har prøvd å søke etter drivere men no go..
Vis hele sitatet...

Hvilken modell av HP er dette da ? Tipper dette er modulen som heter sierra wireless 3g (kombinert 3Gmodem og wirelesskort)

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport...tem=ob-56398-1
Det er en Compaq 6910p

Den driveren fungerte for noen av de ukjente enhetene, men ikke alle. Fingeravtrykkleseren fungerer enda ikke.
Jeg trodde "HP hs2300 HSDPA Broadband Wireless Network Adapter" var et nettverkskort jeg kunne bruke til å koble meg til trådløse nettverk med, men det ser nesten ut som at det bare er et modem. Jeg finner ingen nettverk, og kortet søker ikke engang, selv om jeg deaktiverer det andre trådløse nettverkskorters så finner det ikke noe nettverket selv om driveren fungerte og jeg sitter rett ved routeren.

Burde lage driver guide til linux og..
Jeg vet det er et trådløst nettverkskort på denne pc'en, men det vises ikke i enhetsbehandling! Heller ikke under skjulte enheter. Jeg har gjort grundig research på nettet, men finner ikke noen løsning. Vet noen om en løsning på hvordan å finne kortet på pc'en?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Trådstarter
Da har du mao et dødt kort.
Sist endret av AtXbYeA; 4. januar 2010 kl. 20:27.
Sitat av Decapitated Vis innlegg
Jeg vet det er et trådløst nettverkskort på denne pc'en, men det vises ikke i enhetsbehandling! Heller ikke under skjulte enheter. Jeg har gjort grundig research på nettet, men finner ikke noen løsning. Vet noen om en løsning på hvordan å finne kortet på pc'en?
Vis hele sitatet...
Hvilken maskin, hvilket kort, hvilket OS?
Deaktivert i BIOS?
Noen som kan finne nettverksdriver for XP til asus p5n-e sli? Har finni en hel haug av drivere, uten suksess. Takker på forhånd.
Sist endret av Jabaman; 10. januar 2010 kl. 01:23.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sliter lit med å finne drivere til et trådløst nettverkskort (står at det mangler network controller på device manager) på min stasjonære phillips mt1700 pc med

win7 32
hovedkort: 945P-M3

Hardware id en som kommer opp i device manager er PCI\VEN_1814&DEV_0301&SUBSYS_B8341462&REV_00

Finner ikke så mange drivere når jeg søker med det på google:/
Hvilket trådløse nettverkskort har du i maskinen? Antageligvis noe du har satt inn selv.
nope, det fulgte med utrolig nok.. sliter litt med å finne ut hva det er for noe.. lurer på om det kan være broadcom, men husker ikke helt... skal se om eg får tak i no mer info..

Ralink! RT2561/RT61
802.11g pci
Sitat av sammysalmon Vis innlegg
nope, det fulgte med utrolig nok.. sliter litt med å finne ut hva det er for noe.. lurer på om det kan være broadcom, men husker ikke helt... skal se om eg får tak i no mer info..

Ralink! RT2561/RT61
802.11g pci
Vis hele sitatet...
http://www.ralinktech.com/support.php?s=1 <- PCI/mPCI/CB (RT256x/RT266x)

Prøv denne :-)
får prøve et av de.. ingen av de var for win7, men satser på at det går anyways.. ikke lett å få tak i drivere til denne pcen! kjører bla annet lydkortdrivere for xp...

takker for hjelp!
Sist endret av sammysalmon; 27. januar 2010 kl. 14:49.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hei jeg har akkurat reformatert min Laptop som er fra HP
som heter
hp pavilion dv6000

jeg og har klart og finne ut Skjerm kortet lydkortet og det nødvendige men
så fant jeg ut at jeg manglet ett par drivere som heter

Annen PCI-broenhet
Koprosessor
SM-Busskontroller
og noe som heter
Grunnleggende systemenhet
Grunnleggende systemenhet
Grunnleggende systemenhet

altså jeg hvet ikke hva noe av dette er jeg har egentlig ikke noe peiling på pc når jeg kommer innen dette temaet og jeg finner heller ikke ut hvor jeg skal fåtaki det forskjelige og xp cd'n min finner jeg ikke har klart og rote den bort så jeg får ikke hentet noen drivere der i fra heller så jeg lurte på om noen viste om en side eller en smart måte hvor jeg kunne fåtaki det forskjelige jeg har her som jeg trenger? jeg ville blitt svært takknemlig hvis jeg kunne få en bra tilbake melding på detta og takke masse på forhånd
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Trådstarter
Tipper alle disse enhetene henter driver fra chipset-driversetet.

Uten å begynne å bla opp noe ville jeg tro at dette er et Intel chipset.
Kom deg over til intel.com og last ned chipset drivers (inf-utility).

Forøvrig, windowsxp er jo bortimot like gammel som gjennomsnittsalderen her på forumet.
jeg prøvde og legge den til men den krever en slaks støttet brikkesettplattform?
og det vil si enda en driver eller en faktisk brike som skal inn i laptoppen?

altså la oss si at jeg tokk en av disse driverene

Intel® 875P Chipset Drivers (INF Utility) [INFINST_ENU.EXE]

Intel® E7210 Chipset Drivers (INF Utility) [INFINST_ENU_5.1.0.1008.EXE]

om en av disse skulle vært feil så skrik ut hehe
også lurte jeg på om det har noe og si om jeg har Norsk Windows xp?..
den burde klare og legge seg til fordet eller?
Sist endret av zaiklond; 23. august 2010 kl. 13:11.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Trådstarter
875p er vel en gammel Pentium4 basert platform, og E7210 er vel en serverplatform.

Hvis ikke jeg husker feil er det et verktøy på intels sider som heter "chipset\cpu-identify" som kan fortelle deg akkurat hvilket brikkesett du har.
alright får prøve og teste meg fram har blitt litt mye leting.. :P..
jeg kunne vell ikke bedt om en direkte link da hvis du tilfeldig hvis ikke skulle ha det klart :P
får når jeg prøver og søke det frem kommer det 100 flere alternativer så blir en smule forvirett hvis du skjønner hva jeg mener så det har vært litt lett og laste ned feil ting her så
om du kunne gitt meg en bra link så hadde jeg vært meget fornøyd og om du ikke har så takker jeg masse for hjelpen hit til
Sist endret av zaiklond; 23. august 2010 kl. 13:52.
Det tok meg ca 3 sek å finne "Chipset Identification Utility" på google
kjepp høy du xP hehe :P
er ikke så flink når jeg kommer til akkuratt det stadiet her men takk skal du ha

okei enda ett problem.... -.-'
jeg prøvde og instalere det programet men jeg får ikke gjort det pga
ikke har tilgang til internett.... og det er akkurat det jeg prøver og fikse sånn at jeg kommer online med laptoppen
såh jah :P noen andre ideEr?
▼ ... over en uke senere ... ▼
har prøvd den oppskriften her når jeg søker i google, men kommer stort sett bare frem til ymse russiske sider på de to siste.

pci flash minne, ven1524 dev0530
pc modem, ven8086 dev266D

noen som kan hjelpe? har ikke mere tid...
jeg finner en del info angående produsenter, bl.a. ene fra kina. men de filene og driverne jeg har prøvd å installere har ikke løst problemet.
Litt Rådløs her.. har strevet nå i 2-3 dager men klare ikke å oppdrive en driver til Hp Compaq DC5800 microtower (Skjermkort vell å merke)

Hardware-ID:
PCI\VEN_8086&DEV_29D2&CC_0300

uanz kor e prøva mej frem så går det faen ikke.

Tusen takk for hjelp vist noen kan

EDIT: Skulle så sårt hatt OpenGL Fungerende... Er da ikke livsnødvendig vist ingen kan hjelpe men :P
Sist endret av brut3f0rc3; 6. september 2010 kl. 11:55.
Sitat av brut3f0rc3 Vis innlegg
Litt Rådløs her.. har strevet nå i 2-3 dager men klare ikke å oppdrive en driver til Hp Compaq DC5800 microtower (Skjermkort vell å merke)

Hardware-ID:
PCI\VEN_8086&DEV_29D2&CC_0300

uanz kor e prøva mej frem så går det faen ikke.

Tusen takk for hjelp vist noen kan

EDIT: Skulle så sårt hatt OpenGL Fungerende... Er da ikke livsnødvendig vist ingen kan hjelpe men :P
Vis hele sitatet...
Sjekka her?
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport...081&taskId=135
Ja... Douh ((Homer sound)) .. Er ikke heilt bak mål selv akkurat men ja :P Sjekket så å si dem 10 000 første sidene av så å si alle søkesammenhenger med detta helvetes grafikk korte... *Klikke mongo i rein irritasjon*
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Trådstarter
Sitat av brut3f0rc3 Vis innlegg
Litt Rådløs her.. har strevet nå i 2-3 dager men klare ikke å oppdrive en driver til Hp Compaq DC5800 microtower (Skjermkort vell å merke)

Hardware-ID:
PCI\VEN_8086&DEV_29D2&CC_0300

uanz kor e prøva mej frem så går det faen ikke.

Tusen takk for hjelp vist noen kan

EDIT: Skulle så sårt hatt OpenGL Fungerende... Er da ikke livsnødvendig vist ingen kan hjelpe men :P
Vis hele sitatet...
Dette skal være et intel GMA9xx skjermkort, drivere finner du på www.intel.com

Sitat av bubabu Vis innlegg
har prøvd den oppskriften her når jeg søker i google, men kommer stort sett bare frem til ymse russiske sider på de to siste.

pci flash minne, ven1524 dev0530
pc modem, ven8086 dev266D

noen som kan hjelpe? har ikke mere tid...
Vis hele sitatet...
Modemet er et Motorola SM56, bruker helt sikkert generisk-drivere, som du finner på laptopprodusentens hjemmeside (regner med dette er en laptop siden du har et modem).

Kortleseren er en ACER ENE PCI Memory Stick Reader.
Som du også helt sikkert finner driver til på acers sider.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
noen som vet hvordan jeg kan få tak i denne driveren ? Realtek RTL8191SE Wireless LAN 802.11n PCI-E NIC

har søkt på realtek.com uten hell
Prøv metoden til atx først så kanskje vi hjelper deg hvis ikke du får det til. Hint: første posten

Ettersom vi ikke hører noe: http://218.210.127.131/downloads/dow...Downloads=true
Sitat av skukketrure Vis innlegg
noen som vet hvordan jeg kan få tak i denne driveren ? Realtek RTL8191SE Wireless LAN 802.11n PCI-E NIC

har søkt på realtek.com uten hell
Vis hele sitatet...
Pleier å følge med en CD. Prøv den?
har ikke cd desverre
Sist endret av skukketrure; 27. januar 2011 kl. 20:42.
Vel, jeg trenger ingen driver til min, faktisk fungerer det bedre uten driver, slipper jeg software som må skrus på hele tiden. Se om Windows update har drivern.
▼ ... noen uker senere ... ▼
fn tasten min virker ikke å jeg for derfor ikke skrudd på trådløs nett på laptoppen min, en toshiba satelite l500 noen som vet hvilke drivere som "styrer" slike funsjoner ?

jeg har før bare brukt en sånn "driverpakke" men etter at jeg formaterte sist var dette plutselig ikke nok ?!?!
Sist endret av skukketrure; 16. februar 2011 kl. 09:40.
Prøvd denne?

EDIT: Det funka visst ikke å linke direkte. Men jeg tenkte på "Toshiba Hotkey Utility". Du finner den på siden.
Sist endret av caperno; 19. februar 2011 kl. 23:29.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
jeg restartet pc'en og da den kom inn på desktop hadde den pluttselig ikke lyd, tror jeg, eller så tok jeg audio jacken ut og inn så ble lyden borte, står at alt innenfor lyd virker og når jeg kobler ørepluggene mine både forran og bak merker realtek's software at de er plugget inn, men fortsatt ingen lyd. hva slags info trenger du for å gå herfra, led meg i riktig retning så skaffer jeg det
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
dagens lille nøtt, finne driverene til denne!

This page will be deleted on 1 Jul 2008
Vis hele sitatet...
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Trådstarter
Sitat av EvenBratsberg Vis innlegg
dagens lille nøtt, finne driverene til denne!
Vis hele sitatet...
Hvilke drivere er du på utkikk etter da ?

Jeg jobber lite med IBM, men jeg mistenker at de trolig har support packs tilsvarende det HP har for alle sine servere for alle supporterte OS.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Hvilke drivere er du på utkikk etter da ?

Jeg jobber lite med IBM, men jeg mistenker at de trolig har support packs tilsvarende det HP har for alle sine servere for alle supporterte OS.
Vis hele sitatet...
må ha drivere til bla. gpu(ja vet at den ligge på nvidia sine sider) og pci kontrollerene.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Trådstarter
www.ibm.com -> downloads -> intellistation pro z -> voila.

Internet, en utrolig fisk.

http://www-947.ibm.com/support/entry...&brand=5000004
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
det er veldig lett og finne ut eksatk hvilke drivere man trenger når det er hundreogørten forskjellige zpro pc'er selv 6223 har utallige varianter,

er sekundet før jeg driter i windows og heller sitter og knoter for og få driverne til skjermkortet til og funke 100% i linux sammen med 3ds max
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Trådstarter
Det er jo uansett en pissmaskin fra 2004, så ikke mye å skrive hjem om.

En random midrangemaskin fra 2011 gruser jo denne.
Sist endret av AtXbYeA; 7. desember 2011 kl. 21:40.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Det er jo uansett en pissmaskin fra 2004, så ikke mye å skrive hjem om.

En random midrangemaskin fra 2011 gruser jo denne.
Vis hele sitatet...
skal brukes kun til 3ds max, samt at jeg fikk den for 300kr samt at den er bedre en laptopen
Sist endret av Frufsa; 7. desember 2011 kl. 21:42.
Jeg vil anbefale de som sliter med å finne noe med vendor/device ID via Google å prøve www.pcidatabase.com. Har så og si alltid funnet fram til riktige drivere etter ett søk her. Selv om det ikke ligger drivere på siden er det likevel ofte lagt ved link til driver i informasjonen du får opp.