Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1868
har en 10,8 GB harddisk.....for noen uker siden kjørte jeg en formatering, og nå viser pcen at den bare har 7,82 GB.... noen som vet hvor resten har blitt av??
Jeg regner med at du er linux-bruker pga. nicket, men du må vel aktivere støtte for store disker.
Vet ikke hvordan dette er på linux, men du må vel (TROR jeg) formatere på nytt med denne støtten PÅ.
...har du sjekket FDISK og sett at det ikke er en partisjon på et par gig som er uformatert?

en 10 GB disk blir ca 9,52 GB formatert med FAT32 (ref. min egen 10-gigger).
kikk på den i partition magic, så løser du mysteriet med en gang. oversiktlig og fint.
det står bare at det er en partisjon
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
I windows95 så var det sånn at windows ikkje viste det riktige antallet plass fordi at den ikkje visste korleis den skulle lese så store disker som f.ex din... Det du då måtte gjere var å LAGE en til partisjon som du kunne lagre på for ellers så ville resten av disken aldri bli brukt... så eg vil nok tru at det er det du må gjere...
Lage en ny partisjon.