Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1999
spellingnazi
canonix's Avatar
Jeg har et 'Asus v7700 Geforce 2 PRo 64MB' skjermkort.
Hver gang jeg skal switche til tv-ut, som funker utmerket btw, må jeg reboote pc'n.
På mitt gamle Ati Rage Fury 32MB kunne jeg bare switche displays uten å måtte reboote.

Kommer dette an på drivere, eller er det kun hardware?

Regner med at det er drivere, så jeg lurer på om andre har det samme skjermkort hvor de slipper å reboote.

Jeg kjører Detonator v5.33(?) driver.
Better than thou.
Uhm.. Nå kommer jeg ikke med noe svar, men et spørsmål..

Jeg har et Abit Geforce 2mx T200 med tv-utgang. Det fulgte kun med s-video kabel, og siden jeg ikke har det på tv'en så kjøpte jeg en s-video til scart konverter. Problemet kommer når jeg kobler scarten til tv'en. Jeg får bare bakgrunns bildet mitt i sort-hvitt. Og hvis jeg f.eks. prøver å spille en film, så skjer det ingen ting. Men hvis jeg rører på musa så ser jeg den over skjermen. Dette er jo ganske irriterende. Jeg kjøpte tross alt ikke kortet for å sitte å stirre på halvparten av skjermen i sort-hvitt.. Jeg bruker forøvrig 10.8 detenator drivere.. hvis det har noe å si..

Nå har jeg slettet alle drivere og alt fra pc'en, og kun lagt inn de nye driverene, W9x- 1241.WHQL. Jeg har ikke prøvd å se på enda, men jeg har ikke de tv-option greiene lengre så jeg tviler sterk på at det fungerer..

Kan det ha noe å si om jeg ikke slår av pc'en/har skjerm (ikke tv) kabelen inne i skjermkort utgangen når jeg skal se på film?
spellingnazi
canonix's Avatar
Trådstarter
På min TV har jeg 3 forskjellige 'modes'.
En for "gul ledning" en for svart-hvit S-Video, og en for farge s-Video.

Kanskje du har noe lignende ?
Originally posted by Canon2k
Jeg har et 'Asus v7700 Geforce 2 PRo 64MB' skjermkort.
Hver gang jeg skal switche til tv-ut, som funker utmerket btw, må jeg reboote pc'n.
På mitt gamle Ati Rage Fury 32MB kunne jeg bare switche displays uten å måtte reboote.

Kommer dette an på drivere, eller er det kun hardware?

Regner med at det er drivere, så jeg lurer på om andre har det samme skjermkort hvor de slipper å reboote.

Jeg kjører Detonator v5.33(?) driver.
Vis hele sitatet...
Det er en kjekk liten sak som heter TV-Tool som mest sannsynlig løser dette for deg. En kamerat som også kjører Geforce2 bruker dette for å switche mellom vanlig- og TV-modus. Du kan få det på
http://www.tvtool.de/index_e.htm
Better than thou.
Originally posted by Canon2k
På min TV har jeg 3 forskjellige 'modes'.
En for "gul ledning" en for svart-hvit S-Video, og en for farge s-Video.

Kanskje du har noe lignende ?
Vis hele sitatet...
Nope, har ikke det..

Originally posted by crizp


Det er en kjekk liten sak som heter TV-Tool som mest sannsynlig løser dette for deg. En kamerat som også kjører Geforce2 bruker dette for å switche mellom vanlig- og TV-modus. Du kan få det på
http://www.tvtool.de/index_e.htm
Vis hele sitatet...
Det er ikke tv-tool han skal ha, det er det andre programmet som ligger der, TV2000 eller noe slikt.. Jeg har prøvd det allerede, men det hjalp ikke meg noe..

Come on folks, noen må vel ha et slikt kort som meg, eller hatt lignende problem og fått fikset det..?
spellingnazi
canonix's Avatar
Trådstarter
Okai takk takk. Lasta ned Tv2000, siden det andre kun sa at jeg hadde feil chipset. Jeg tester det når jeg setter pc'n opp på rommet igjen tenker jeg. *sitter i stua & har huset for seg selv*
Hvis jeg da ikke klarer å mane fram nok energi til å stikke ledningen i TV'en i stua da... hvem vet.. ;P
Har ikke peiling på dette, men mener at det er en slags autotest funksjon under TV-ut instillingene som setter riktig signal mm.

Men jeg tar sikkert _grundig_ feil