Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2289
Ok.. det hele startet med at jeg hadde levert inn en ibm harddisk (45GB) pga bad sectors. Fikk en ny, men da en 46 GB, siden 45 var gått ut.

uansett, da jeg satte i 46Gig'en fant maskinen min bare 33 av dem. Så jeg tenkte kanskje jeg måtte flashe biosen med en nyere versjon. Men da jeg gjorde det (CUSL2 hk), fikk jeg SVART SKJERM, og ingenting funket. Har prøvd å boote kun med onboard skjermkort, har hatt biosbatteriet utav, prøvd å kortslutte Cmos-punktene (mangler reset jumper på CUSL2 hk'er), men ingenting funker!

Har hørt at jeg må få tak i en ny bios, boote på den, bytte over til min bios når maskinen er på, for så å flashe min ødelagte tilbake--

Hvorfor funket ikke biosoppdateringen? Hvorfor viste bare harddisken min 33GB?
hadde du prøvd å resette hovedkortet.
gEM
gEM's Avatar
Trådstarter
Prøvd alt. Fant forresten ut at biosen er lodda på hovedkortet... noe som betyr at det ikke går an å erstatte biosen selv - for å flashe den tilbake...

hørt om at folk har sendt inn kort til asus... men det koster sikkert flesk, og tar vel en måneds tid... f...
Var det en beta-versjon av den patchen som du flashet bios'en med? Det finnes mange dårlige beta-versjoner ute på nettet som enten går skikkelig bra ytelse, eller som føkker opp maskinen...
Løp til butikken der du kjøpte alt stæsjet du........

Har foresten hørt at ASUS har en NO RETURN policy? noen andre som har hørt om det?????.........


Free6
gEM
gEM's Avatar
Trådstarter
Jeg brukte URL=http://www.asus.com.tw/products/motherboard/bios_s370.html#cusl2]denne[/url] biosoppdateringen... var jo asus som burde svi for det egentlig, for det er deres biosoppdatering. Brukte den oppdateringen som var uten audio, noe som stemmer med mitt hovedkort. Kan ikke fatte at dette evnt skal være feil fil...

Kjipe greier... ser ut for at jeg må skifte hovedkort. Det skal visst gå an å brenne biosen tilbake på et eller annet vis, må bare finne et verksted som har sånt verktøy.

Uansett, dersom de har NO RETURN sliter jeg jo litt...
Det går an å re-flashe BIOSen, men det forutsetter egentlig at brikken står i en socket... har til dags dato ikke sett noen EEPROM-brennere som bruker annet enn sokkel...

eller kanskje man kan strekke ledninger fra hver pin på EEPROM-brenner-sokkelen til de respektive pinnene på BIOS brikken?

Tror nok du må ha nytt hovedkort, er butikken din snill får du det sikkert på garantien.
Det er jo helt sykt at de har no return policy. Hvis et produt er ødelagt, må man jo få bytte det. Loven i Norge tilsier jo dette. Men jeg vet ikke med USA.

Jeg leste forresten om en type i et datablad som hadde kjøpt et hovedkort. Husker ikke hvilket merke eller modell det var. På et hovedkort er det jo mange ledninger som et "loddet" til kortet. Saken var at en av disse ledningene var plassert så det rørte ved metallet til skruehullet. Det skruehullet som man skal feste hovedkortet med. Så når man skrudde inn en skru der, kortsluttet hovedkortet..
Det ble litt dårlig forklart. Håper du forstår hva jeg mener. Hovedsaken var at kortet kortsluttet fordi en ledning ble presset sammen når skruen ble skrudd fast.
Prøv å se etter på alle skruehullene og se om det er noen ledninger som er plassert slik at de kan kortslutte.

Good luck
gEM
gEM's Avatar
Trådstarter
Sender det inn til leverandøren som vi fikk det fra her på jobb (expert). De skulle prøve å fikse det, eller sende det videre til Asus. Fikk beskjed om at det uansett er 36mnd garanti på kortet mitt, så det burde gå greit... det kjipe med det er at jeg jo nok blir sittende en måned før jeg får det tilbake... Har montert et annet hovedkort imens.

Fikk forresten testa harddisken også. Det viste seg at den også var defekt! Dette er den andre IBM harddisken jeg har hatt så ikke virker! Ergo: Jeg hadde ikke trengt å flasha biosen min, harddisken var faktisk defekt.

...kjipt?
Better than thou.
Når både IBM & WD lager faulty discs, hvem skal vi kjøpe av da?
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
carlo: jeg har en wd-disk. den fungerer helt greit. bare fordi noen disker blir fucket betyr det ikke at ALLE suger. og den andre disken min er en seagate. men seagatediskene bråker så jævlig.
gEM
gEM's Avatar
Trådstarter
suger uansett at så mange disker ikke holder mål. Burde vært bedre kvalitet på det spør du meg. Har forresten hørt at IBM sine dtla3070xx disker har hatt mye problemer. Alt mellom 30 og 60 har vært fucked. kjipe greier... når diskene har vunnet tester osv...
Better than thou.
Gusto: Det var bare i sinne mot WD jeg skrev det der.. Selvsagt er det bra disker, men jeg ble _litt_ irritert..