Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2034
Hei folkens, først en disclaimer: jeg har søkt i forumet men ikke funnet svar på akkurat mine spørsmål, men mulig mine egenskap til søk et dårlig, i så fall beklager jeg

Jeg har røkt pot tidligere noen ganger, sist i San Francisco, men jeg har ikke en eneste gang laget en joint selv

Så, jeg har fått litt pot av en kollega, men hva gjør jeg nå? Lager en flaske-bong, lage en kopp te, kjøper en pakke Prince mild, en eventyrmix og rizla eller gjør jeg noe helt annet? Tenkte å ha en liten session med bedre halvdel i kveld, men er litt stuck på fremgangsmåte.
Alle tips tas imot med takk
Eventyr mix og rizzla funker fjell det men joint papir er å foretrekke
Trådstarter
4 2
Takk for svar! Er joint papir noe jeg får tak i på Joker på en lørdag ettermiddag 1 mai? PS, for alt jeg vet så får man tak i det på Joker, har virkelig ikke snøring
OCB eller noe lignende er som sagt å foretrekke, men rizla blå funker også bra!
Rizla rød brenner jævlig ujevnt pga tykkelsen, så husk i så fall å si at du skal ha blå
Sitat av Tudelidei Vis innlegg
Takk for svar! Er joint papir noe jeg får tak i på Joker på en lørdag ettermiddag 1 mai? PS, for alt jeg vet så får man tak i det på Joker, har virkelig ikke snøring
Vis hele sitatet...
Litt avhengig av hvor du bor, ja.
Joker og Bunnpris har det stort sett i oslo iaf. Spør etter lange rullepapir
Trådstarter
4 2
Takk for svar, visste ikke det fantes forskjellige.. er ocb også rullepapir til tobakk man får kjøpt på enhver butikk?

Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Litt avhengig av hvor du bor, ja.
Joker og Bunnpris har det stort sett i oslo iaf. Spør etter lange rullepapir
Vis hele sitatet...
Jøss, ja der ser man! Jeg får ta en liten handletur til jokeren på Løren, satser på at de har lange/blå rizla/ocb

Da er steg 1 i boks, så kommer neste: klipper jeg opp pot'en og blander med tobakken som jeg så ruller til en joint? I så fall: spre det jevnt i hele jointen, konse det midten/enden?
Takk for alle svar forresten, dere er supre
Sist endret av Tudelidei; 1. mai 2021 kl. 18:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du klipper det opp så fint du gidder og blander inn litt med tobakken, ja. Det kan hende du trenger litt øvelse på å rulle, men YouTube er behjelpelig. Er du ikke vandt til hverken tobakk eller weed så er det lurt å bare ta et par fire trekk og stumpe den, se an effekten i en ti minutters tid og så fyre opp igjen om du ønsker litt mer effekt.
Trådstarter
4 2
Takk folkens, da satser vi på en mellow lørdagskveld
Synes det er utrolig hvordan folk anbefaler tobakk, til noe som er mye bedre å rulle rent. Bedre high uten forgiftningen med tobakk.
Mvh
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Bobben79 Vis innlegg
Synes det er utrolig hvordan folk anbefaler tobakk, til noe som er mye bedre å rulle rent. Bedre high uten forgiftningen med tobakk.
Mvh
Vis hele sitatet...
Helt ren joint blir nok altfor sterkt. Må huske selv om man tar to-tre trekk så vil THC fra over hele jointen fordampes og man vil bli veldig skækk. Lett å grønne for en nybegynner. Holder med å blande 0.1-0.2 i en jay med en halv sigg, ta et paf trekk hver og se ann formen.
Du får ikke OCB overalt men nesten alltid på kiosker eller små butikker som drives av innvandrere. Bare spør etter OCB papir eller langt rullepapir, velg OCB sølv om de har flere varianter.
Om du ikke finner noen som selger jointpapir så kjøp blå rizla. Den brenner litt saktere enn vanlig oransj rizla men rizla og big ben er shit å røyke med. Tykkelsen på papiret gjør at det brenner raskere enn du får røyka innholdet men funker i nød.

Hvis du er vant med å røyke sigg så mekk i underkant av 1/3 pot og 2/3 tobakk. Anbefaler å toaste tobakken først. Om du er usikker på hvordan du toaster eller ruller fins det mange videoer på YouTube. Det viktigste når du ruller er å få innholdet tett og ikke slapt i jointen, du kan gjerne bruke en tynn penn eller lignende å dytte inni jointen og kakke jointen loddrett i bordet når du har rulla for å stampe sammen innholdet litt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Helt ren joint blir nok altfor sterkt. Må huske selv om man tar to-tre trekk så vil THC fra over hele jointen fordampes og man vil bli veldig skækk. Lett å grønne for en nybegynner. Holder med å blande 0.1-0.2 i en jay med en halv sigg, ta et paf trekk hver og se ann formen.
Vis hele sitatet...
Jeg synes det er litt snodig hvordan den vanligste måten å innta cannabis, det vil si røyking, har blitt synonymt med å samtidig innta tobakk. Som at det ikke tas hensyn til at de er to separate rusmidler. Nikotin i seg selv er et giftig alkaloid. Husker selv jeg ble sinnsykt svimmel og uggen første gangen jeg fikk skikkelig nikotin sjokk av snus/sigg. Snuser selv nå så for meg er det ikke lenger et problem, men hvis man er blank på røyking av weed til og begynne med er det ikke utenkelig at man ikke røyker/snuser til vanlig.

Poenget mitt er at å blande weed og tobakk har blitt veldig normalisert, såpass at joint automatisk betyr weed + tobakk.
Sist endret av andlov5000; 1. mai 2021 kl. 21:07.
Hvis du ikke får tak i ordentlig joint papir er det bedre å bare mekke en flaskebong/pipe eller noe sånt etter min mening. Sigarett papir brenner altfor fort og det smaker mye dårligere.

Søk opp "bottle bong" eller "bottle pipe" på Google, så ser du mange forskjellige varianter du kan prøve deg på.

Sitat av Bobben79 Vis innlegg
Synes det er utrolig hvordan folk anbefaler tobakk, til noe som er mye bedre å rulle rent. Bedre high uten forgiftningen med tobakk.
Mvh
Vis hele sitatet...
Smak og behag. Jeg foretrekker med tobakk, highen hitter raskere og hardere med tobakk for meg. Dessuten får jointen mye jevnere "burn", man kan lettere kontrollere hvor mye man får i seg og man sparer penger kontra å rulle helt rent.
Sist endret av Vasken; 1. mai 2021 kl. 21:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Smaken er som baken! Men hvis jeg skulle annbefale noe for nybegynnere så er det helt klart å røyke reint, men ta to eller maks tre trekk før man venter 20 min. Etter 20 min ca vurdere man formen og tar et parr tre trekk til alt ettersom nivået... Og får du bare tak i rød rizzla, så null stress. De er i mine øyne perfekt størrelse for to tre nybegynnere å dele, og de brenner helt greit.
Crimea River
Alec's Avatar
Jeg støtter dem som reagerer på å blande ut weed med tobakk!

Nikotin har en lang rekke bivirkninger, spesielt for dem som ikke røyker til vanlig. Det vil for mange gjøre opplevelsen av å røyke weed ubehagelig, fordi man får "nikotinsjokk". Noen av symptomene er: svimmelhet, skjelving, kvalme, uvelhet og hjertebank.

Rull det heller rent, ta 1-2 trekk og gjenta etter en liten stund.


Du har sikkert fått rullet deg en god joint uansett, men til eventuelle andre nybegynnere som skulle lure, så ville jeg gjort det slik:
1. Skaff rullepapir. Jo tynnere jo bedre. Blå rizla funker fjell, det samme gjør rød (litt tykkere).
Flere anbefaler longpapers, men tenk over hvor mye du egentlig har tenkt til å røyke, og om det er verdt å legge så mye energi i å få tak i det. Jeg bestiller mine longpapers på nett og bestiller gjerne 5-10 pakker om gangen.

2. Smuldre opp weeden. Er den veldig tørr så kan du bare gni den med fingra. Er den fuktig kan du dra det ifra hverandre for å løsne det opp. Å klippe fuktig weed kan resultere i harde klumper som brenner dårlig. Det skal være en luftig blanding.

3. Lag et filter ved å rulle sammen noe papir. Du setter inn et filter for at åpningen skal holde formen og for at du skal slippe å få weed i munnen. Hvis du ikke har filter så har åpningen der du trekker en tendens til å lukke seg.

4. Legg i weeden og rull jointen. Den skal ikke stappes så det blir hardt, men allikevel fylles nok til at den holder formen når du ruller.
Prøv å ha en jevn mengde med weed langs jointen.

5. Rull, lim, fyr, trekk.


Tips 1:
Når du ruller, så rull med limsiden utover og trekk den andre siden av jointen over limkanten. Når du da ruller papirer over limet og slikker slik at papiret blir vått, så er det bare å rive av det ekstra papiret som kommer etter limkanten.
Målet er jo å røyke minst mulig papir.

Tips 2:
Skaff en grinder.
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ett tips for bra filter (og dermed jointfasong) er å heller lage det for stort enn for lite, og med SPENN utover. Brett det som anvist, men fortsett til nærmere midten av filteret uten å klemme for hardt sammen. Så ruller du den andre enden stramt rundt seg selv til du når bretten. Prøv å bøye papiret istedenfor å brekke det. Hva?! Jo, SÅ: rull enden ut igjen og så til passende diameter rundt den bretta delen. Nå har du et filter som lar deg velge fasong på rullepapiret utifra hvor stramt du ruller, og du kan gjerne trekke halve filteret ut av jointen for mer plass. Begynn med mindre diameter enn planlagt og hold filteret spent mens du ruller, hold på papiret i et par sekunder før du slipper filteret etter limet er slikka. VOILA, ekspanderende filter og rynkefrie spliffs til deres fornøyelse. Om det var forståelig.

Et annet tips er papirkvalitet. Reint grønt i rødrizla vil smake dritt og få de fleste til å hoste. En tredjedel roasta tobakk i en ordentlig spliff gir en mye bedre opplevelse såfremt du tåler nikotin. Spesielt grønt brenner fort som faen i rødrizla, og jeg anslår at man kaster bort omtrent 20 prosent av godsakene på ren forbrenning mellom trekk. Respekter råvarene, det er verdt det selv på bygda hvor det koster 80 kroner for ei pakke brun OCB med filter. Ubleika smaker best, den eller Raw er mine favoritter.