Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2598
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor lenge varer rusen? Trenger svar asap
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
halveringstiden på valium er 20-50 timer, det betyr at det tar 20-50 timer før konsentrasjonen i blodet er halvert.(felleskatalogen)
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Betyr det at selve rusen varer i 20-50 timer da?
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Betyr det at selve rusen varer i 20-50 timer da?
Vis hele sitatet...
Rusen vil vell vare i 12-16 timer spørs litt på hvor fort kroppen din bryter nede Valium men det vil sitte i blodet en stund. Det går på vekt også
Tar du 10mg valium vil du fortsatt ha 5mg i blodet 1-2 døgn senere.
Tar du 20mg vil du ha 10mg igjen i blodet etter 1-2 dager, og 5mg etter 2-4 dager.

Du vil ikke føle rusen så lenge, men det kan være merkbart for dem rundt deg.

Greit å vite, så du ikke overspiser.
Sist endret av SkammeligNykter; 30. april 2021 kl. 06:55.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Betyr det at selve rusen varer i 20-50 timer da?
Vis hele sitatet...
Nei, da jeg brukte vival 10mg om dagen så burde jo verdiene hope seg opp, men etter ca 2-3t følte jeg at effekten var borte og ble ikke merkbart på meg.
Sitat av Makkoman Vis innlegg
Rusen vil vell vare i 12-16 timer spørs litt på hvor fort kroppen din bryter nede Valium men det vil sitte i blodet en stund. Det går på vekt også
Vis hele sitatet...
Nei. Fra 8 timer etter inntak av 10 mg diazepam kan du kjøre bil igjen lovlig så 12-16 timer stemmer ikke.
Kilde:https://www.helsedirektoratet.no/vei...ler--dogndoser
Sitat av Superpwn Vis innlegg
Nei. Fra 8 timer etter inntak av 10 mg diazepam kan du kjøre bil igjen lovlig så 12-16 timer stemmer ikke.
Kilde:https://www.helsedirektoratet.no/vei...ler--dogndoser
Vis hele sitatet...
Dette er også feil.
For Sobril/valium med døgndose 30/10mg kan du kjøre når som helst.
Det krever dog at du har resept på legemiddelet.

8t regelen gjelder med bruk av zopiklon osv.
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Dette er også feil.
For Sobril/valium med døgndose 30/10mg kan du kjøre når som helst.
Det krever dog at du har resept på legemiddelet.

8t regelen gjelder med bruk av zopiklon osv.
Vis hele sitatet...
En som ikke har toleranse på vival kan da ikke være i stand til å kjøre bil forsvarlig på 10 mg?
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Dette er også feil.
For Sobril/valium med døgndose 30/10mg kan du kjøre når som helst.
Det krever dog at du har resept på legemiddelet.

8t regelen gjelder med bruk av zopiklon osv.
Vis hele sitatet...
Dette er også feil, om du har resept på vival og bruker det fast kan du kjøre bil etter 10mg, men om du har resept og bruker ved behov så må du vente 8t. Dette har jeg sjekka opp da jeg brukte det i en periode. Du må ha brukt iallfall vival 1 uke før du får kjøre på 10mg.
Om om du bruker ved behov så sa de på apotek at du må vente 8t uansett om det er 5mg eller f. eks 50mg.
Sist endret av NokErNok; 3. mai 2021 kl. 14:21.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Alt er feil. Smella på dere. Hvor lenge det sitter i er individuelt. Det står forskjelllge steder at halveringstiden er alt fra 20-100 timer. «Rusen» derimot, er ikke mye til rus mener jeg , men du kan føle deg avslappet, har du angst så blir den borte og for oss som sliter med den slags vet hvor deilig det er.

Den der hvor lenge sitter «whateverthefuck» i er så nytteløs siden vi alle er forskjellige
Sist endret av NodSquad; 3. mai 2021 kl. 14:42.
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan kan politiet vite om jeg tok 10 mg diazepam i går kveld, eller 5 mg rett før jeg satte meg bak rattet? Det siste ville vært ulovlig, mens det første er greit. Og konsentrasjonen i blodet ville kanskje vært ganske lik, eller til og med høyere på den lovlige varianten.
Anonym bruker
"Arbeidende Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan kan politiet vite om jeg tok 10 mg diazepam i går kveld, eller 5 mg rett før jeg satte meg bak rattet? Det siste ville vært ulovlig, mens det første er greit. Og konsentrasjonen i blodet ville kanskje vært ganske lik, eller til og med høyere på den lovlige varianten.
Vis hele sitatet...
Det er mulig å beregne det ut i fra en blodprøve eller urinprøve. Jeg er litt usikker, men jeg tror at det er en blodprøve som skal taes for å beregne det.

Man tar en blodprøve for å undersøke om du er påvirket i det øyeblikket prøven taes, mens en urinprøve brukes for å undersøke i senere tid om du i det hele tatt har tatt det.
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Joda, men jeg har jo resept på valium og kan ta etter behov. Men må vente 8 timer før jeg kjører. Hvordan kan de vite om jeg tok 10 mg før jeg la meg i går kveld, eller om jeg har tatt 5 mg en time før jeg kjører bil i dag. Konsentrasjonen i blodet vil trolig være ganske lik, om ikke høyere hvis jeg tok 10 mg i går.
Anonym bruker
"Arbeidende Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Joda, men jeg har jo resept på valium og kan ta etter behov. Men må vente 8 timer før jeg kjører. Hvordan kan de vite om jeg tok 10 mg før jeg la meg i går kveld, eller om jeg har tatt 5 mg en time før jeg kjører bil i dag. Konsentrasjonen i blodet vil trolig være ganske lik, om ikke høyere hvis jeg tok 10 mg i går.
Vis hele sitatet...
Sånn, ja. Da er jeg litt usikker, men tror kanskje de har mulighet til å gjøre det på et eller annet vis, for eksempel ved å lete etter bindestoffene eller andre ting som tabletten også inneholder.
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det høres uansett veldig upresist ut å kunne gi en så nøyaktig tidslimit for når man kan kjøre, med et stoff som har så lang halveringstid, og ikke minst med så stor variasjon fra person til person i halveringstid.

Har lurt på hva politiet gjør hvis du i en spyttprøve får utslag. Drar de deg med på legevakten, selv om du viser fram resepten? Det er jo i så fall ganske nedverdigende for noe du lovlig har fått som behandling fra din fastlege. Spesielt hvis du ikke er alene i bilen, kollegaer, familie, barn osv.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvor lenge varer rusen? Trenger svar asap
Vis hele sitatet...
Du skal være jævlig forsiktig med valium og halveringstid. Du merker noen ganger ikke selv at du er "rusa" men andre ser det. Halveringstid på valium er opp til 100 timer på noen mennesker. Men standard er 20-100 timer. Jeg fikk en gang ca 200mg stesolid(samme som valium) iv på sykehuset grunnet alkohol abstinenser og min sambor trudde jeg var blitt hjerneskada når jeg kom hjem fra sykehuset. Dette varte i 1-2 uker før oppførselen min ble normal igjen. Så ikke sett deg til kjøring osv før du vet at det er ute av kroppen.
Sist endret av kepasolol; 3. mai 2021 kl. 21:59.
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av kepasolol Vis innlegg
Du skal være jævlig forsiktig med valium og halveringstid. Du merker noen ganger ikke selv at du er "rusa" men andre ser det. Halveringstid på valium er opp til 100 timer på noen mennesker. Men standard er 20-100 timer. Jeg fikk en gang ca 200mg stesolid(samme som valium) iv på sykehuset grunnet alkohol abstinenser og min sambor trudde jeg var blitt hjerneskada når jeg kom hjem fra sykehuset. Dette varte i 1-2 uker før oppførselen min ble normal igjen. Så ikke sett deg til kjøring osv før du vet at det er ute av kroppen.
Vis hele sitatet...
Effekten varer ikke like lenge som du har det i blodet...