Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2563
Hei! Har noen her noen gang vært på kjøretur til Amster eller fristaten i Christiania og plukket med seg noe grønt hjem? Til eget bruk såklart.
har vært i Christiania og tatt med en enkelt joint bare, følte ikke for å ta noe risk.

Dette var dog før Corona og da ble vi ikke stoppet på grensa mellom DK-SE eller SE-NO grensa.

Tror man uansett blir stoppet nå men tror ikke det betyr automatisk ransakelse, men jeg hadde ikke tatt den sjansen nå
Hadde heller bestilt noe på DW innenlands.
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja. Gikk ikke bra.
Sitat av pikkoras Vis innlegg
har vært i Christiania og tatt med en enkelt joint bare, følte ikke for å ta noe risk.

Dette var dog før Corona og da ble vi ikke stoppet på grensa mellom DK-SE eller SE-NO grensa.

Tror man uansett blir stoppet nå men tror ikke det betyr automatisk ransakelse, men jeg hadde ikke tatt den sjansen nå
Hadde heller bestilt noe på DW innenlands.
Vis hele sitatet...
Du tok med én ussel joint over 2 grenser fordi du ikke følte for å ta noen risk?
Sitat av knert1 Vis innlegg
Du tok med én ussel joint over 2 grenser fordi du ikke følte for å ta noen risk?
Vis hele sitatet...
haha, men ja det var det jeg tenkte, så skal ikke skrive noe tull for å virke smartere
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har hatt med meg 5-10 gram i bilen hjem fra København et par ganger. Ble ikke stoppa.
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har hatt med meg 5-10 gram i bilen hjem fra København et par ganger. Ble ikke stoppa.
Vis hele sitatet...
Kjørte gjennom Sverige, forresten.
Vi røykte oss helt halloi på et byggefelt i Hirtshals før ferja, etter ei uke på Roskilde. Dumpa sikkert 10g fra klær og bagger der. Blei stoppet og ranskaket i Kristiansand.
Anonym bruker
"Firkantet Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Anbefaler ikke noen å bringe noe som helst ulovlig over grensa. Tolletaten har en helt absurd oversikt og de fleste som driver med smugling er kyniske og får andre til å ta risikoen for seg. Tv-serien Toll viser en del tragiske skjebner i sistnevnte kategori. Om de så tar deg med bare litt rullepapir lager de trøbbel ut av saken. Maktmisbruket som vises i den serien er tankevekkende i forhold til en ny reform.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Anbefaler ikke noen å bringe noe som helst ulovlig over grensa. Tolletaten har en helt absurd oversikt og de fleste som driver med smugling er kyniske og får andre til å ta risikoen for seg. Tv-serien Toll viser en del tragiske skjebner i sistnevnte kategori. Om de så tar deg med bare litt rullepapir lager de trøbbel ut av saken. Maktmisbruket som vises i den serien er tankevekkende i forhold til en ny reform.
Vis hele sitatet...
Helt enig til uttalelsen som "Tollerne". Man skulle faktisk tro at det var en parodi man sitter å ser på, men NEIDA de er blodseriøse, bokstavelig talt. De er avhengige av den dopaminbelønningen et beslag gir, på akkurat samme måte som en rus (miss)bruker, og da ser man beslag over alt, og oppfører seg deretter. Står å jubler som barn på julaften foran personen de skal ødelegge livet til.

Altså, forstår at de blir glade for å gjøre jobben sin. For all del, men det er litt holdningen de skaper blant tollerne som ikke er bra. De trenger ivertfall ikke å oppføre seg som mange der gjør. Eneste typen jeg har litt sansen for er han som jobber på Gardermoen. Trivelig kar, og ikke en som gjør det verst mulig for de han tar, selv om han ikke ser mellom fingrene på ting.
Sist endret av Heimdall-; 29. april 2021 kl. 21:22.
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva er egentlig straffen for å bli stoppet i tollen med litt cannabis til eget bruk, f.eks. 10 gram?

Det blir vel neppe mer enn en bot? Kanskje litt høyere bot enn hvis du blir tatt hjemme, men ellers ser jeg ikke den helt store forskjellen.
Hvorfor er folk så livredde for å bli stoppet i tollen?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva er egentlig straffen for å bli stoppet i tollen med litt cannabis til eget bruk, f.eks. 10 gram?

Det blir vel neppe mer enn en bot? Kanskje litt høyere bot enn hvis du blir tatt hjemme, men ellers ser jeg ikke den helt store forskjellen.
Hvorfor er folk så livredde for å bli stoppet i tollen?
Vis hele sitatet...
Det ødelegger mange muligheter for deg i fremtiden. Jobb/reise/studie osv.. pluss at du blir merket i politiets register, at han der skal vi se nærmere på i hvert møte med de. Ikke noe jeg er særlig begestret for akkurat?

Du må se det større bildet, ikke bare den isolerte filleboten du får
Pleier å ta med en joint i sigg pakken på flyturen hem
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Heimdall- Vis innlegg
Det ødelegger mange muligheter for deg i fremtiden. Jobb/reise/studie osv.. pluss at du blir merket i politiets register, at han der skal vi se nærmere på i hvert møte med de. Ikke noe jeg er særlig begestret for akkurat?

Du må se det større bildet, ikke bare den isolerte filleboten du får
Vis hele sitatet...
Alle de konsekvensene du nevner får man hvis man blir tatt hjemme i Norge også.
Poenget mitt er at jeg tror det er en myte at det er så mye verre å bli tatt for smugling av små kvanta enn besittelse av små kvanta.
Anonym bruker
"Firkantet Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva er egentlig straffen for å bli stoppet i tollen med litt cannabis til eget bruk, f.eks. 10 gram?

Det blir vel neppe mer enn en bot? Kanskje litt høyere bot enn hvis du blir tatt hjemme, men ellers ser jeg ikke den helt store forskjellen.
Hvorfor er folk så livredde for å bli stoppet i tollen?
Vis hele sitatet...

På grunn av behandlingen du får av tollerne. Ble slengt på glattcelle å fikk smake den sure siden selv en gang. Grunnet en uærlig medpassasjer. Ble sluppet og frikjent, men opplevelsen glemmer jeg aldri. Frihetsberøvelse, nakenvisitasjon, squatting, harsellering ++ Kan ikke annet enn å be deg se mange episoder av serien Toll som nevnt, der ser du hvordan de opererer i praksis opp mot narkotika, brukerutstyr osv. Politiet gjør mye rart de og, men tollerne overgår det slik jeg har skjønt.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av veidemann Vis innlegg
Vi røykte oss helt halloi på et byggefelt i Hirtshals før ferja, etter ei uke på Roskilde.
Vis hele sitatet...
De planlegger nok aksjonen sine litt strategisk også.

Kom til Oslo S med tog etter Roskilde en gang og da var platformen full av tollere.
Ble tatt med ned i kjelleren å måtte strippe. (and they didn't even make it rain )
Anonym bruker
"Fortvilet Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Folk som smugler noe og har feks rullepapir er jo helt noob. Ber jo om å få full sjekk. Kommer med flyet fra Amsterdam og har kjørt på med grønt før de setter seg på flyet, og har langrizzla i handbagasjen. Gjerne en pipe med rester i også. God bedring, da ber du om det. Eller medisiner uten resept. Den serien Toll er jo full av sånne eksempler.
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Alle de konsekvensene du nevner får man hvis man blir tatt hjemme i Norge også.
Poenget mitt er at jeg tror det er en myte at det er så mye verre å bli tatt for smugling av små kvanta enn besittelse av små kvanta.
Vis hele sitatet...
Det er ikke noen myte. Det er mye værre å ha registrert smugling på seg enn innenlands besittelse.
(: Cityplaza :)
WouwseP's Avatar
Helt enig med det Firkantet Griff sier. Jeg ble stoppa i tolla med noen grammere og gikk gjennom det samme som beskrives i det innlegget, pluss at jeg fikk en finger i ræva (når jeg lå på sykehuset, ikke i tolla).

[b]Da jeg kom fra Spania stod de der med hund 1 eller 2 minutter etter vi hadde gått ut av flyet. Med en gang jeg kom opp rulletrappa etter den korridoren fra selve flyet... altså før bagasje-båndene, tax-free, tolla og alt annet, VÆR OBS PÅ AT DETTE KAN SKJE/B]

Alle passasjerene måtte stå på linje, så gikk bikkja forbi alle. Den markerte bare på meg. Jeg var helt rolig og ikke noe nervøs til å begynne med, sa bare at jeg hadde røyka masse i ferien, også samme dag som avreise.

De trodde meg ikke når jeg sa jeg bare hadde den ene 5ern med hasj jeg hadde svelga, jeg prøvde å drite igjen fordi de sa jeg måtte drite ordentlig..... Jeg spurte etterhvert om de kunne ta røngten, de sa først nei og at de ikke hadde det der. Jeg satt der og prøvde å drite mer men greide ikke.

Noen timer senere etter mange forsøk på å drite sier de plutselig at DE SKAL TA RØNTGEN. De lyver og fucker med huet ditt som bare faen. Når de tok røntgen så viste bilde at det så ut som jeg hadde en haug med baller\ballonger i magen, jeg sa at det måtte være bæsj (i ettertid så tror jeg de bare viste meg fake bilde for å se hvordan jeg reagerte og om jeg var nervøs). Jeg hadde prøvd å drite i timesvis på det tidspunktet og det gikk bare ikke, så det må ha vært fake. Gardermoen er ikke JFK, hvor dem sikkert har ordentlig røntgen og utstyr. De måtte sende meg til sykehuset til slutt for å ta nye (ekte) bilder der. Tror hele røngtengreia på Gardermoen er fake.

Tollerne er MYE smartere og bedre på å lese om du er nervøs eller skjuler noe. Når det er sagt så har jeg sluppet gjennom med greier 3-4 ganger, da ble jeg ikke stoppa i det hele tatt (småtteri, type 3 eller 5 gram) og det har gått helt fint, dette var fra København til Oslo, og på toget fra Amsterdam til Tyskland. Hele greia deres er å stille deg masse spørsmål og se hvordan du reagerer. Du må være iskald hvis du skal lure dem, noe jeg faktisk var til å begynne med. Jeg trodde de skulle la meg gå etter å ha sjekka lommene og bagasjen min.

Aldri blitt stoppa på vei fra Amsterdam, er nok stor sjanse for at nesten alle på flyene derfra lukter cannabis. Tror kanskje jeg ble fulgt med på den gangen jeg ble grisetatt, følte at jeg ble fulgt med på flyplassen i Spania og. Jeg hadde en historie med å reise fram og tilbake mellom Norge og Spania relativt mye for en ung person (var 18-19 cirka), hadde reist fram og tilbake til Spania 3-4 ganger i året før den gangen jeg ble tatt. Jeg hadde ikke jobb eller inntekt, så nok merkelig ut hvis de har fulgt med på reisemønstrene mine (jeg tror de kan se sånne ting men vet ikke 100%)

Det siste som skjedde var at jeg fikk en bot (fikk bare for besittelse, cirka 3 eller 4 tusen kroner). Satt et par timer i glattcelle og måtte ha et lite møte på politistasjon. Det var helt greit, var redd de skulle prøve å sikte meg for innførsel. De gjør ikke det for så små menger, tro meg.... Men om det er verdt det pga de andre tinga jeg og Firkantet Griff skriver om får dere vurdere selv, jeg kommer hvertfall aldri til å gjøre det igjen.

Tok cirka 20 timer totalt med tollere, kjøring, sykehus (sov der med to politi som passa på meg), kjøre tilbke til politsjasjonen også møte med politiet.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er ikke noen myte. Det er mye værre å ha registrert smugling på seg enn innenlands besittelse.
Vis hele sitatet...
Du tar helt feil der, sorry.
Sist endret av WouwseP; 30. april 2021 kl. 02:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er ikke noen myte. Det er mye værre å ha registrert smugling på seg enn innenlands besittelse.
Vis hele sitatet...
Det hadde vært fint om du kunne underbygge denne påstanden med dokumenterte fakta. Konkret, hvor mye verre? Hva kan du gjøre med besittelse på rullebladet som du ikke kan gjøre med smugling på rullebladet?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det hadde vært fint om du kunne underbygge denne påstanden med dokumenterte fakta. Konkret, hvor mye verre? Hva kan du gjøre med besittelse på rullebladet som du ikke kan gjøre med smugling på rullebladet?
Vis hele sitatet...
Strafferammen og bøtesatsene er høyere.

Innførsel går under straffeloven, mens besittelse av små mengder som er beregnet til eget bruk går under legemiddelloven.

Det er mer alvorlig å bli dømt etter straffeloven enn etter legemiddelloven. Legemiddelloven § 24, jf. § 31, har en øvre strafferamme på seks måneder, mens straffeloven § 231 har en øvre strafferamme på to år. Brudd på legemiddelloven vises ikke på den ordinære politiattesten (vises dog på uttømmende), men det gjør altså brudd på straffeloven, og det kan da få konsekvenser for jobbsøking, utdanning, reiser til f.eks USA.
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av caperno Vis innlegg
Strafferammen og bøtesatsene er høyere.

Innførsel går under straffeloven, mens besittelse av små mengder som er beregnet til eget bruk går under legemiddelloven.

Det er mer alvorlig å bli dømt etter straffeloven enn etter legemiddelloven. Legemiddelloven § 24, jf. § 31, har en øvre strafferamme på seks måneder, mens straffeloven § 231 har en øvre strafferamme på to år. Brudd på legemiddelloven vises ikke på den ordinære politiattesten (vises dog på uttømmende), men det gjør altså brudd på straffeloven, og det kan da få konsekvenser for jobbsøking, utdanning, reiser til f.eks USA.
Vis hele sitatet...
Takk for et godt svar.
Men skal du innom christiania hadde jeg valgt brunt fremfor grønt!