Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2260
Beklager hvis det er et mer passende forum for dette, men ble for noen dager siden stoppet i trafikk kontroll hvor jeg endte opp å snakke meg selv i et hjørne ved å innrømme bruk et par ganger i måneden og besittelse med 3 gram av den skumle djevelplanten. Endte opp med å måtte levere dette til stasjonen, hvor det ble snakk om urinprøver med fastlege (var helstressa, så husker ikke akkurat hva det var snakk om). Politiet tok verken spyttprøve eller blodprøve så lurer på om noen har erfaringer med en lignende situasjon? Røyker regelmessig grunnet sykdom, så blir det pissings så er jeg fucked uansett. Og da blir det et ultimatum på om jeg skal leve friskt uten lappen eller omvendt. Hvordan burde jeg spille kortene mine framover? Tenkte om det var mulig å evt nekte urinprøve, da de verken har beslaglagt førerkortet mitt og null bevis at jeg har kjørt i påvirket tilstand. Setter stor pris på alt av tips og hjelp
Du kommer til å få førerkortet inndratt. Hva var de gjorde som fikk deg til å innrømme bruk?
Du trenger ikke kjøre rusa for å få inndratt førerkortet. Nok å innrømme bruk et par ganger i året det.

"Tenkte om det var mulig å evt nekte urinprøve, da de verken har beslaglagt førerkortet mitt og null bevis at jeg har kjørt i påvirket tilstand."

Sa du ikke at du leverte inn førerkortet? Isåfall er det å anse som beslaglagt.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Du kommer til å få førerkortet inndratt. Hva var de gjorde som fikk deg til å innrømme bruk?
Vis hele sitatet...
Hørte fra kompisen min som har vært gjennom lignende sa at han røyket iblant med kompiser, da svarte politimannen at de driter i det så lenge han ikke kjører ruset.

Etterpå ble han tatt med på blodprøve pga de synes han virket ruset. Med tanke på det, sa jeg nettopp dette for å virke ærlig (som jeg ser i ettertid er det dummeste jeg kunne ha gjort, da jeg ikke hadde noe på meg). Etter det spurte han om jeg hadde noe hjemme, samtidig som han ga trusler om å ransake hjemmet (siden jeg allerede hadde innrømt bruk)

Var heller ikke klar over at man blir sett på som uaktsom på veien så lenge man røyker mer enn et par ganger i året, som jeg søkte opp i ettertid.

Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Du trenger ikke kjøre rusa for å få inndratt førerkortet. Nok å innrømme bruk et par ganger i året det.

"Tenkte om det var mulig å evt nekte urinprøve, da de verken har beslaglagt førerkortet mitt og null bevis at jeg har kjørt i påvirket tilstand."

Sa du ikke at du leverte inn førerkortet? Isåfall er det å anse som beslaglagt.
Vis hele sitatet...
Leverte de 3 grammerne jeg da hadde til stasjonen, ikke førerkortet. Da er jeg egentlig veldig forvirret over hvorfor jeg ikke fikk det beslaglagt, hvis det allerede var nok grunnlag for det.
Sist endret av Marijuanamannen; 5. september 2020 kl. 22:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Beklager misforstod. Kan hende lege blir varslet? Usikker om de ikke tar førerkortet. En kompis var borti lignende og de venta engang han skulle på jobb å tok han da. Da fant de spor i blodet hannes.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Beklager misforstod. Kan hende lege blir varslet? Usikker om de ikke tar førerkortet. En kompis var borti lignende og de venta engang han skulle på jobb å tok han da. Da fant de spor i blodet hannes.
Vis hele sitatet...
Så han fikk ikke konsekvenser for besittelse, men så stoppet de han tilfeldig på vei til jobb for og så ta blodprøve på han pga besittelsen?
Samboeren hannes ble tatt på fersken et par dager før og det ble razzia. Tok hasjen men lot pillene ligge, og husker ikke om det var dagen etter, men ikke lenge etter så sto de på parkeringa i sivil da han skulle på jobb og stoppa han da. Da hadde han noe stoff i blodet.
Du må nok på pissings et stykke tid. Anbefaler deg å følge opp det og ta pause fra røykingsen..
Sitat av Harek Vis innlegg
Du må nok på pissings et stykke tid. Anbefaler deg å følge opp det og ta pause fra røykingsen..
Vis hele sitatet...
Skjønner. Eneste jeg er usikker på da er hvordan jeg burde gå frem med urinprøver, da den garantert blir positiv. Er det noe vits i å ikke følge opp sånt sett med tanke på større konsekvenser hvis prøven blir positiv kontra til å vente til jeg er clean? Har lest eksempler her inne at folk ikke har dratt og fått tilbake førerett noen uker senere også..
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis politiet ikke har bevis å ta deg på kan de varsle fylkesmannen om manglende edruelighet. Førerkortet blir da inndratt i en såkalt forvaltningssak, og du må levere prøver hos fastlegen i noen mnd før du kan få det tilbake. Har nettopp vært gjennom det samme med alkohol, da med blodprøver 1 gang PR mnd. Prøvetakingsregimet på THC vet jeg ikke, men jeg tror det er urinprøver istedenfor blodprøver, mulig det er oftere enn 1 mnd også.

Dette er rutiner de følger når du blir tatt med, eller innrømmer bruk av, ulovlige rusmidler. I mitt tilfelle var det overforbruk / misbruk som førte til dette.
Var fryktelig kjipt men de månedene gikk faktisk ganske fort og det førte til at jeg klarte å holde meg edru, og gjør det fortsatt.
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg gjorde og sa nøyaktig det samme. Var uten lappen i fem år pga jeg ikke var 'edruelig' nok til å kjøre bil. Men vet ikke om de holder på slik lengre.
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
De holder fortsatt på slik.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
De holder fortsatt på slik.
Vis hele sitatet...
Triste greier, da er lærerpenga lært i hvert fall.. Mitt eneste håp da er at de har gjort noe med disse motbydelige måtene de regner edruelighet på alt annet enn alko når jeg har fått den tilbake
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Prøv å hold deg clean noen uker fremover, slik at hvis det kommer krav om prøve så pisser du kanskje reint på den første i hvert fall, det hjelper noe. Da kan du bare si at du har slutta å røyke og at det du leverte bare var noe leftovers fra en svunnen tid. Alt annet du innrømte var bare tull siden du ble så stresset. Du havner nok under fylkesmannen uansett men det kan hjelpe deg å vise velvilje.
Psykologen trua med å ta lappen min siden jeg sa jeg hadde røyka for noen mnder siden. Så sa jeg at jeg drakk 4-5 dager i uken men det var greit siden det var jo lov...
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Pilleknaskern: jeg mista i 6 mnd for at jeg drakk flere ganger i uken så praksisen er nok ulik.
Jepp den er nok det, fastlegen brydde seg aldri om at jeg drakk å røyka å tok litt piller i ny og ne.
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Aldri innrøm til politiet , legen, overlegen, phsykriateren, pshykologen, helsevesnet, kommunale tjenester, aldri innrømme noe som helst i dette landet. Di elsker å fcke opp livet ditt. Er egentlig på tryne at man ikke kan være ærlig når man ikke har gjort noe galt...
Jeg mista lappen pga cannabisrøyking. Regimet er sånn: Først urin og blodprøver (peth:alkohol) i 6 mnd hvor prøvene skal være helt rene. Så får en helseattest og kan ha lappen 1 år av gangen i tilsammen 3 år (ny helseattest 1 gang i året). Prøver tas da kvartalsvis under 3 mnd perioden. Sånn er det her og regner med praksisen er lik over hele landet. Ingen spøk å være gjøk
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Castaneda: ja, jeg er under set regimet nå, fikk lappen for ett år og dkal følges opp med prøver i 3 år. Det er noe dritt..
Har tenkt på i ettertid at politiet jeg ble stoppet av bare var en betjent på stedet, lurer på om det da er mulighet for å nekte om bruket i ettertid, da det kun har blitt sagt til han uten vitner? Men da er vel kanskje besittelsen nok på at det ikke har noe å si..
Ja, besittelse hjemme vil nok neppe gjøre saken din bedre.

Kan du levere rene prøver nå f.eks?
Sitat av Tilbaketrukket. Vis innlegg
Ja, besittelse hjemme vil nok neppe gjøre saken din bedre.

Kan du levere rene prøver nå f.eks?
Vis hele sitatet...
Garantert ikke, røyket regelmessig en grei stund + en del ekstra pga karantene. Var derfor jeg lurte på om konsekvensene blir mindre om jeg ikke følger opp på prøver til en hjemmetest blir negativ.