Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2349
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Andre i samme situasjon? Er i helt tidlig 30-årene, og begynner å bli bekymra for at jeg har fucka kroppen permanent. Har fått epilepsi, fikk diagnose fettlever for et år siden, beina funker dårlig, klarer ikke være sosial uten alko med mindre det er jobb/skole/business. Men virker som en jævlig oppegående sosial fyr som gjør avtaler forretningsmessig konstant og får ting til å skje mellom periodene, så folk tror jeg er normal, men tror folk begynner å merke litt her og der.

Har aldri sug etter alko heller, kan fint gå edru i månedsvis. Men når jeg først drikker så går jeg så helvetes på trynet. Småredd for skrumplever, har garantert ødelagt kroppen heftig permanent, har mistet mye normale følelser og reaksjonsmønstre og regner med at det er pga blackouts 4-5 dager i strekk annenhver helg. Når jeg er på fylla så lenge nesten uten søvn og får sår i hele ansiktet og det føles ut som blodårene mine brenner så mistenker jeg kanskje at noe er galt. Har begynt å dra på sykehuset når det skjer da, og det går ikke såpass galt lengre så ofte. 1 gang siste året. Året før var det vel 15 innleggelser på sykehus, så det er forbedring.

Prøvde å google men finner lite svar på hva slags direkte symptomer en person i min situasjon opplever. En som har drukket ekstremt tungt men kun binge, her og der, i rundt 7 år. Det er så jævlig syra å sitte i situasjonen der man er edru og har det fett men hver gang man sovner hører man noen som roper drithøyt i rommet (exploding head syndrome).

Det verste er at jeg vet jeg drikker stygt, men unge folk som basically drikker like ille og mye, men ikke på like alkis måte, de må jo få samme skader som meg.

Er åpenbart full og venter jævlig. Med mindre jeg får diagnose hepatitt eller noe så blir jeg ikke å slutte å drikke i det sosiale miljøet jeg er i nå. "Jeg er ikke alkis kan gå flere måneder edru" ja det er sant men er det kanskje rasjonalisering? Vanskelig å si. Jeg er åpenbart ikke direkte alkoholavhengig, og det er for lite behandling for oss som har periode-alkis-perioder. Men mistenker at shitten blir å drepe meg, og håper ikke det skjer i 30-årene.

Vi kan kalle denne tråden "vurderer å ta speed" som ble jævlig populær, så kan jeg oppdatere her og der hvis det enten går til helvete eller det går bedre. Så kan ungdommen kanskje skjønne at 4 uker lang russetid ikke er så jævlig nice.

(Btw det var sydenturer, russetid og festivaler som lærte meg det drikkemønsteret her. Festing med boisa liksom, derfor ungdommen må passe på).
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
jeg skjønner hvorfor du vil advare de unge, men de fleste har evnene til å stoppe før ting går så langt som du drar det. du er dessverre alkoholiker, selv om du ikke drikker hver dag, så har du ingen kontroll over drikkingen din, hvertfall ikke når du først begynner. jeg forstår dette er tungt og vanskelig, og det beste rådet du kan få er SØK HJELP!

det finnes en utvei, et valg du kan ta som vil forbedre livet ditt. det kommer til å ta tid, det er mye arbeid, og veldig slitsomt, men hvis man legger i arbeidet, da funker det. søk hos plass til psykolog. få veiledningen du trenger. ta kontroll over livet ditt.
På et visst punkt så slutter all rasjonalisering, egen vilje og riktig innstilling å ha noen mening. Det er et tegn på at du må gjøre det ubehagelige å få ordentlig hjelp, rehab, eller dø lenge før du trenger.
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
https://www.youtube.com/watch?v=6EghiY_s2ts

Anbefaler deg å se denne. Gå til legen din å be om Naltrexone. Det har reddet livet mitt. Du kan drikke, men du tar ikke av lenger.
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du er alkoholiker når alkohol skaper sånne problemer for deg. Definisjonen på alkoholisme er ikke daglig drikking men problematisk drikking.

Du burde begynne på antabus eller naltrexone for minst noen år og si nei til party til du blir sterk nok til å ikke drikke i sosiale settinger. Det er utrolig hvor mye det hjelper å ha alkoholfri drink i hånda på uteservering for å ikke føle seg dum når man er sosial uten å drikke Jeg pleier det og ingen legger merke til det. Sier kun ja til tidlige treff og drar hjem før folk blir dritings.
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Antabus er null vits, har ingen problemer med at andre drikker, og vil jeg ta en fest så kan man alltid stoppe på antabus, vente 2-3 dager og ta seg en fest. Naltrexone vet jeg lite om men jeg får aldri russug, så om det er mot sug så er heller ikke det relevant. Hadde jeg slitt med impulsdrikking så kunne antabus vært mening men det er ikke et problem for meg.

Å like å være ute på byen edru blir aldri å skje, har gjort det en del i mitt liv og jeg takler ikke fulle folk, blir for slitsomt. Kan fint dra på vorspiel eller på byen på dagtid/tidlig kveld, men så fort folk blir høylytte og jævlige og fulle så må jeg bare stikke ass, blir stressa. Man trenger ikke "lære seg" å være på byen edru er poenget, det finnes mange andre kule ting å gjøre enn å loke rundt på byen edru.

Har ingen problemer med å si til folk at jeg har en edruperiode heller. Føler ikke "sosial angst" fordi jeg drikker vann når andre drikker pils til grillinga liksom. Sier jo bare at man har en edruperiode, trenger ikke noe mer forklaring. Men vet hva du snakker om, at en del folk må "lure" andre om at de drikker, med å ha alkoholfritt i ølglass på byen.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du er alkoholiker når alkohol skaper sånne problemer for deg. Definisjonen på alkoholisme er ikke daglig drikking men problematisk drikking.
Vis hele sitatet...
Njæ, har åpenbart alkoholproblemer men føler liksom at alkoholiker betyr at man er avhengig av alkohol. Tenker på det ofte og klarer ikke si nei til en drink. Sliter ikke med sånt, bare sklir ofte skikkelig ut når jeg drikker. Men alkoholproblemer, definitivt, men legit alkoholiker føler jeg blir misvisende i forhold til den brede oppfatning om hva en alkoholiker er.

Var btw shit wasted når jeg skrev tråden. Tør ikke lese igjennom hva jeg skrev, men ta det med en klype salt. Full og whiney på freakforum er vel ikke nytt akkurat.
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
https://www.youtube.com/watch?v=6EghiY_s2ts

Anbefaler deg å se denne. Gå til legen din å be om Naltrexone. Det har reddet livet mitt. Du kan drikke, men du tar ikke av lenger.
Vis hele sitatet...
Skal se på naltrexone hvis jeg ender opp i grøfta igjen, men har ikke vært så langt nede at det trengs skikkelig behandling på ei god stund. Men takk for tips, det er notert til framtiden! (forhåpentligvis ikke)
Anonym bruker
"Sjokkert Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Antabus er null vits, har ingen problemer med at andre drikker, og vil jeg ta en fest så kan man alltid stoppe på antabus, vente 2-3 dager og ta seg en fest. Naltrexone vet jeg lite om men jeg får aldri russug, så om det er mot sug så er heller ikke det relevant. Hadde jeg slitt med impulsdrikking så kunne antabus vært mening men det er ikke et problem for meg.

Å like å være ute på byen edru blir aldri å skje, har gjort det en del i mitt liv og jeg takler ikke fulle folk, blir for slitsomt. Kan fint dra på vorspiel eller på byen på dagtid/tidlig kveld, men så fort folk blir høylytte og jævlige og fulle så må jeg bare stikke ass, blir stressa. Man trenger ikke "lære seg" å være på byen edru er poenget, det finnes mange andre kule ting å gjøre enn å loke rundt på byen edru.

Har ingen problemer med å si til folk at jeg har en edruperiode heller. Føler ikke "sosial angst" fordi jeg drikker vann når andre drikker pils til grillinga liksom. Sier jo bare at man har en edruperiode, trenger ikke noe mer forklaring. Men vet hva du snakker om, at en del folk må "lure" andre om at de drikker, med å ha alkoholfritt i ølglass på byen.



Njæ, har åpenbart alkoholproblemer men føler liksom at alkoholiker betyr at man er avhengig av alkohol. Tenker på det ofte og klarer ikke si nei til en drink. Sliter ikke med sånt, bare sklir ofte skikkelig ut når jeg drikker. Men alkoholproblemer, definitivt, men legit alkoholiker føler jeg blir misvisende i forhold til den brede oppfatning om hva en alkoholiker er.

Var btw shit wasted når jeg skrev tråden. Tør ikke lese igjennom hva jeg skrev, men ta det med en klype salt. Full og whiney på freakforum er vel ikke nytt akkurat.
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke poenget med tråden din når påfølgende innlegg er så contradictive men ok you do you
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
vi har et norsk ord for contradictive, selvmotsigende
Sist endret av Bothrops; 11. juni 2021 kl. 22:33.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Antabus er null vits, har ingen problemer med at andre drikker, og vil jeg ta en fest så kan man alltid stoppe på antabus, vente 2-3 dager og ta seg en fest. Naltrexone vet jeg lite om men jeg får aldri russug, så om det er mot sug så er heller ikke det relevant. Hadde jeg slitt med impulsdrikking så kunne antabus vært mening men det er ikke et problem for meg.

Njæ, har åpenbart alkoholproblemer men føler liksom at alkoholiker betyr at man er avhengig av alkohol. Tenker på det ofte og klarer ikke si nei til en drink. Sliter ikke med sånt, bare sklir ofte skikkelig ut når jeg drikker. Men alkoholproblemer, definitivt, men legit alkoholiker føler jeg blir misvisende i forhold til den brede oppfatning om hva en alkoholiker er.

Var btw shit wasted når jeg skrev tråden. Tør ikke lese igjennom hva jeg skrev, men ta det med en klype salt. Full og whiney på freakforum er vel ikke nytt akkurat.
Vis hele sitatet...
hvis du aldri får rus sug så bare slutt da? btw; hvis du skriver en post om alkoholproblemer i fylla som du er redd for å lese edru er det nok et tegn på at du har et seriøst problem du må få ordentlig hjelp til. fysisk avhengig eller ei, du fucker bare for deg selv ved å fortsette i samme gamle mønsteret.
Tips: Ringnes Light. Ser ut som øl og smaker øl. Men du blir (normalt) ikke full.
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det første som slår meg er at du har skrevet flere paragrafer uten en eneste skrivefeil, og du sier selv at du var shit-wasted når du skrev denne tråden - da er du helt klart en alkoholiker. De er nesten ingen som klarer å skrive så bra som deg, men samtidig være full på alko. Toleransen din for alkohol er så enormt stor at selv i en full tilstand, så klarer hjernen din å "operere" som normalt, selv om du drikker periodevis. Hvis du skjønner hva jeg mener.

Nå snakker jeg fra min egen erfaring, er selv alkoholiker (tidlig 20-årene), med flere i familien min som sliter med det samme, drikker fire-fem ganger i uken, og jeg kjører hardt. Ironisk nok så er jeg nesten på min fjerde desiliter av VSOP. Ingen i min familie som minstenker noe. Egen leilighet, fulltidsjobb, lager "god" stemning når jeg er ederu og treffer bekjente, alltid glad bla bla bla.

Du sier at du har fått flere helseplager av ditt alkoholmisbruk, som f.eks. opplevd et epileptisk anfall, du er blitt diagnotisert med fettlever, småredd for skrumplever, beina funker dårlig, du "sliter" sosialt uten alkohol med mindre du er i en jobb/skole/business-sammengheng, du mistenker at alkohol kommer til å drepe deg, du har mistet mye av normale følelser/reaksjonsmønstre, og du anerkjenner selv at kroppen din er ødelagt permanent.

Antabus/Naltrexone ser ikke ut til å virke for deg, ingen erfaring med disse medikamentene selv, men referer til din egen tekst ovenfor. Du har absolutt et problem med alkohol. Ta kontakt med din fastlege og si til hen nøyaktig (mer eller mindre) det du har sagt til oss, så skal hen henvise deg til et korrekt sted for å få trygg og god hjelp. Ofte man glemmer detaljer i bakrus etter flere dager med fyll, så ta med notater.
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
hvis du aldri får rus sug så bare slutt da? btw; hvis du skriver en post om alkoholproblemer i fylla som du er redd for å lese edru er det nok et tegn på at du har et seriøst problem du må få ordentlig hjelp til. fysisk avhengig eller ei, du fucker bare for deg selv ved å fortsette i samme gamle mønsteret.
Vis hele sitatet...
Som sagt, har hatt masse ordentlig hjelp, vært totalt et år i rusbehandling og er ute av det nå siden jeg får shit til å fungere. Men lov å skli ut i blant.

Vil ikke slutte, vil gjøre som jeg gjør nå at jeg kan ta en fest når det er bursdager osv men må bare jobbe litt med at jeg ikke skal skli ut, men det er ingenting nå i forhold til før.

"Få ordentlig hjelp" er ikke mer hjelp å få, jeg kan pensumet med hjelp man kan få.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det første som slår meg er at du har skrevet flere paragrafer uten en eneste skrivefeil, og du sier selv at du var shit-wasted når du skrev denne tråden - da er du helt klart en alkoholiker.
Vis hele sitatet...
Jeg er ekstremt flink i språk og skriving. Er ingen gud men å skrive på tastatur er like naturlig for meg som å puste, det er reflekser liksom.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du sier at du har fått flere helseplager av ditt alkoholmisbruk, som f.eks. opplevd et epileptisk anfall, du er blitt diagnotisert med fettlever, småredd for skrumplever, beina funker dårlig, du "sliter" sosialt uten alkohol med mindre du er i en jobb/skole/business-sammengheng,
Vis hele sitatet...
Ok, prøver ikke å rasjonalisere eller si at jeg ikke drikker for mye, men alle symptomene der er diagnoser jeg har fått som kom før alkoholen. Har hatt epilepsi hele livet blant annet. Kan helt fint være sosial uten alkohol, men takler det ikke hvis folk er fulle, føler meg utrygg på hva de kan gjøre da.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
du mistenker at alkohol kommer til å drepe deg, du har mistet mye av normale følelser/reaksjonsmønstre, og du anerkjenner selv at kroppen din er ødelagt permanent.
Vis hele sitatet...
Fyllesnakk, har helseangst + bipolar + et par andre psykiske diagnoser, som har en tendens til å slå seg i lag når jeg har drukket for mye.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ta kontakt med din fastlege og si til hen nøyaktig (mer eller mindre) det du har sagt til oss,
Vis hele sitatet...
Jeg var nylig innlagt i rusbehandling over et år, drakk nada og tok ingenting, og legen er fullt klar over min situasjon.
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Så i bunn og grunn, casen her var at jeg var full og prøvde å Google personlige erfaringer til alkiser på hvordan de fysisk og psykisk, helt konkret, opplevde symptomer når kroppen gikk mer og mer til helvete. Jeg har en tendens til å Google alkoholisme når jeg drikker, og at jeg har et alkoholproblem er ingen hemmelighet, har diagnose på det. Men det var umulig å finne informasjon om det, så jeg skulle spørre her. Har bipolar som sagt og kan tidvis slite jæææævlig med å stoppe å skrive, så jeg skulle spørre her og det spinna ganske heftig ut.

Igjen, prøver ikke rasjonalisere noe her, har et alkoholproblem og har vært i behandling og alt er cool.

Men lurer enda på om det finnes noen kilder, blogger eller noe der folk som har gått igjennom tung alkoholisme deler hvordan det forløp seg? Jeg har sett noen videoer om folk som slutter på heroin på youtube, det var noen nordmenn, og det er veldig interessant. Føler det er noe det blir snakket alt for lite om, og hvis man kan få litt direkte erfaringer istedenfor tredjeparter (lege osv) som ikke har opplevd det selv så kunne det vært verdifullt.
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Bothrops Vis innlegg
vi har et norsk ord for contradictive, selvmotsigende
Vis hele sitatet...
Stemmer, det er i praksis to forskjellige personer som har skrevet her. Se på det som Rick & Morty-episoden når Rick har hatt heftig fyll og gjort Saw-greia med the vindicators. Den scenen her: https://www.youtube.com/watch?v=Hfmz3JzaFYU

Per nå så føler jeg ikke at jeg svarer dere basert på åpningstråden liksom, det er mer som om jeg tar ordet hvis lillebroren din kommer i trøbbel.

Denne tråden var nada denne kvelden/dagen da, klarte å grille bort en jævlig feit slump penger på børsen. Pengene er ikke tapt, men er typisk at jeg skal få til fantastiske ting og starte bedrifter og alt mulig, det verste er jo at jeg får til galskapen også hvis jeg ikke lander. Har våkna opp med et par hundre laks på konto tidligere etter tilfeldig forretningsgreier, høres kanskje nice ut men det er jo samme greia, Dr. Jekyll og Mr. Hyde. Problemet er jo like stort selv om jeg får til ting, om ikke verre når jeg gjør det.
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du besøker https://www.reddit.com/r/alcoholism/ , så kommer du garantert til kjenne deg igjen i flere av trådene. Du vil mest sannsynligvis også få svar på alt du leter etter hvis du blar langt nok ned. Ett lite google søk blir et hav av muligheter. Her finner du et spesifikt forum med tusener av nåværende/tidligere alkholiere som deler sine erfaringer, noen av dem er sikkert i din posisjon.