Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1168
Hei. Som jeg har skrevet i et annet innlegg, har jeg planer om å slutte både med alkohol (drikker ca 5-6 øl pr dag) og sigaretter (røyker ca 20 stk pr dag) Jeg fikk mange gode svar og i tillegg ble jeg nettopp tipset om at røyke-slutt tabletten også kan redusere suget etter % Er det noen som har erfaring med Champix?
Prøvde det en gang for mange år siden men slutta da en av bivirkningene var økt selvmordslyst/planlegging..

https://www.truthabouthemp.org/cbd-c...h-to-quitting/

Der står det litt om cbd.
Har lest om at det reduserer cravings en god del og hjelper på å legge tobakken å hylla.

Dyrt er det tho
For ca 10 år siden brukte jeg Champix for å slutte å røyke. Jeg gikk fra normal til deperimert og så suisidal på en uke.
Det trenger ikke bli slik for deg, men aldri mer Champix på meg.
Klem fra Betty
Fikk det samme som de andre her, i tillegg en helt jævli hjertebank.
Slutta fort med de greiene. Og skal prøve med damp isteden. :-)
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Min mor fikk nylig noe røykeslutt greier av legen på resept (kan se ut som champix utifra bildene jeg ser på google)
Hun har nå gått en måned uten røyk og synes det funket kjempe bra.

Helt normalt å ha det kjipt, bli litt nedfor og deprimert de første ukene man slutter med noe, egentlig samme hva det gjelder og om man tar noe for det eller ikke.
Det er en del av avvenningen.
Har også brukt champix for røykeslutt.
Funket fint, ingen bivirkninger.
En kompis brukte det mot snus og skryter voldsomt.

Muttern syntes det ble for hardt for psyken og ga opp, men hun vil prøve på nytt da hun har lyst til å slutte, virker og mer motivert.

Tenker selv og prøve mot snus hvis jeg ikke klarer å slutte av meg selv
Mor brukte champix for å slutte å røyke, vært røykfri i mange år etterpå!
Sist endret av Dice; 30. april 2021 kl. 01:27.