Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1194
Sliter med at jeg underdoserer hver gang, og har ikke vekt.

Hvor stor er CIRCA en klump 0,2?. Orker ikke nedlatende kommentarer hvis du syns pørsmålet er dumt.

Hvor stor blir 0,2 i sammenligning til en gjenstand man har i husholdningen etc?

Hvis noen har en klump på 0,2 og gidder legge ut bilde så er det enda bedre

På forhånd thanks.
Det kommer veldig an på type hasj. Sist jeg laga hasj selv fant jeg ut at 0,2-0,3 av egen vare var ca like stor som 1g hasj kjøpt på gata. Men kan kanskje sammenlignes med litt større enn en vival 5mg f. eks.
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
ca som et upoppet maiskorn kanskje

Kom ikke på noe annet
Om du har 1 gram deler du biten i 5 ca like store biter. Har du 2 gram deler du biten i 2 like store deler. Så gjør du samme som skrevet over. Det blir ikke HELT nøyaktig men er du sånn någen lunde på øyemål går det bare fint.

Når jeg feks spleiser med noen og vi ikke har vekt, deler jeg feks 5 gram i to like store deler, så lar jeg den jeg spleiset med velge bit. Fear&square

Om du ikke har noe utgangspunkt og du feks har fått en bit av en venn blir det seff litt vanskeligere. Et upuppa maiskorn tipper jeg ligger ca på 0.25-0.35g. det varierer også på type hasj du har.
Sist endret av FuNcEd; 13. februar 2021 kl. 14:04.
Buljongterninger kommer i forskjellig størrelse fra 10g og nedover.
Kjøp den minste du finner og regn ut hvor mange ganger du må dele den opp.
Kikk på klumpen.
Lag suppe.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
... kan kanskje sammenlignes med litt større enn en vival 5mg f. eks.
Vis hele sitatet...
Ja, det er vel på størrelse med en slik, ja.
Men du bør skaffe deg en vekt. En som veier milligram helst.
En slik har jeg, og er fornøyd:
https://www.ebay.com/itm/Precision-D...wAAOSwNIZfcbzr
Dere er gode. Takk alle sammen! Hvor små skal gryna i mekket være? Små små som mulig eller som en musebæsj? Jo mindre jo bedre?
Sitat av urunderarrest Vis innlegg
Dere er gode. Takk alle sammen! Hvor små skal gryna i mekket være? Små små som mulig eller som en musebæsj? Jo mindre jo bedre?
Vis hele sitatet...
Prøv å få det litt mindre enn musebæsj størrelse.
Semulegryn, kanskje.
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av urunderarrest Vis innlegg
Dere er gode. Takk alle sammen! Hvor små skal gryna i mekket være? Små små som mulig eller som en musebæsj? Jo mindre jo bedre?
Vis hele sitatet...
Mye mindre enn musebæsj! (haha søt samtale dette her!) om klumpene er store så forsvinner mye uten å ha rukket å brenne opp og gjøre nytte for seg. Tobakken brenner mye raskere enn hasj klumpene når de er for store så da er det urøyka hasj klumper som forsvinner med asketuten du tæpper med tobakkasken i askebegeret.
Jo mindre hasj klumper i jointen jo bedre!
Helst mindre enn et halvt knappenålshode til og med, men du trenger ikke sitte å styre for å få de bittebittebitte små til støvkorn størrelse heller.
Nærmest umulig å si egentlig da hasjtyper er veldig forskjellige.
Noen er veldig kompakte, mens andre typer er ikke det igjen.

0.2-0.3 for meg pleier stort sett å være på størrelse med en 50øring (presset helt flat selvfølgelig)

Når det gjelder hvor "fint" mekket skal være, så pleier jeg egentlig bare å gni det inn i tobakken med litt varme om det er myk hasj, for å så dele opp de største klumpene etterpå.
Føler på en måte at mye av tobakken også blir smurt inn med hasj på den måten.

Noen typer som er litt harde så har jeg ofte brukt en kniv til å bare skrape av pulver for å så blande inn.
Men her også bruker jeg gjerne litt varme for å få det til å feste seg så ikke alt havner i bunnen eller i kantene på jointen.

Blir jointen for "pulver" så blir det helt jævlig å trekke av.
Sist endret av Flaffersen; 13. februar 2021 kl. 14:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av urunderarrest Vis innlegg
Dere er gode. Takk alle sammen! Hvor små skal gryna i mekket være? Små små som mulig eller som en musebæsj? Jo mindre jo bedre?
Vis hele sitatet...
Jeg liker helst at det er så smått som mulig da det blir jevnere fordelt. Kjipt å få en halvgrammer kicker (satt på spissen) midt i jointen som bare går opp i røyk.